Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix
4 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej jag är inte upprörd ...

Det har jag svårt att tro på, du får förlåta mig.

4 minuter sedan, lappen71 säger:

... jag tycker absolut inte att du är dum i huvudet :)❤️

Tack! Alltid en tröst. :kramis:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

IMG_1448.thumb.jpg.e874ac0545f1256b1316704e69fee507.jpg

En Facebook-reporter med Swish
Har köpt sig en skyddsväst från Wish
Han klär annars ofta
I skön offerkofta 
Men det är farligt i Sverige, capisce?!

😂

• Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
9 minuter sedan, lappen71 säger:

IMG_1448.thumb.jpg.e874ac0545f1256b1316704e69fee507.jpg

En Facebook-reporter med Swish
Har köpt sig en skyddsväst från Wish
Han klär annars ofta
I skön offerkofta 
Men det är farligt i Sverige, capisce?!

😂

Guld från Lappen. rofl.gif.e25422ac80fd31afbfe8d83401a56f63.gif

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 minut sedan, Axelman säger:

Guld från Lappen. rofl.gif.e25422ac80fd31afbfe8d83401a56f63.gif

Kan inte ta cred för bilden eller texten. Men dom passade bra ihop :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Just nu, lappen71 säger:

Kan inte ta cred för bilden eller texten. Men dom passade bra ihop :)

Ok. Kul i alla fall! default_laugh.png.2a1b3e5d435a5ba5b0a952fed8538b94.png

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 16.02.46.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
Postad (redigerade)

Tyvärr inte Trump

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 19.32.42.jpg

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

62C25489-4C3B-401D-98EF-F344C56F7F60.jpeg.99653c7ca1b34f8b9a92e44cb77051e9.jpeg

Olika falla ödets lotter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Ja det var inte förvånande. Lamotte fjanten ljög när han blev uppmanad att bära skyddsväst. Men det är inget som bekymrar hans följare. 

6CEA4234-C7C9-4ABF-9B54-E77FE29E8D49.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2020-02-29 på 10:41, Alix säger:

Han påstår att han bar skyddsväst på polisens uppmaning:

”Efter att jag offentliggjorde att jag tänkte åka tillbaka till Kronogården kontaktades jag av polisens personskyddsgrupp. De berättade att hotbilden mot mig var massiv och ansåg att jag behövde deras skydd. Det finns helt enkelt personer i Trollhättan som skulle döda mig om de fick chansen. Och poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull.”

Inte särskilt förvånande tycker @lappen71 att han därigenom förlöjligar sig ännu mer. Antagligen att det skulle vara lögn. Enligt Strandhäll är ju den här typen av förort snälla ställen.

10 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja det var inte förvånande. Lamotte fjanten ljög när han blev uppmanad att bära skyddsväst. Men det är inget som bekymrar hans följare. 

6CEA4234-C7C9-4ABF-9B54-E77FE29E8D49.jpeg

Som vanligt två versioner som handlar om lite olika saker.

"... poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull" kan innebära att Lamotte i ett samtal med poliser frågade om det är bra med väst och då fick svaret "ja", vilket inte är en uppmaning att bära väst.

Den där Linnea borde alltså, förutsatt att polis Jenny besvarat frågan som ställdes, ha formulerat sin fråga annorlunda.

Den som är intresserad kan kontakta polis Jenny och begära att få ta del av Linneas fråga.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
52 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

"... poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull" kan innebära att Lamotte i ett samtal med poliser frågade om det är bra med väst och då fick svaret "ja", vilket inte är en uppmaning att bära väst.

Den där Linnea borde alltså, förutsatt att polis Jenny besvarat frågan som ställdes, ha formulerat sin fråga annorlunda.

Den som är intresserad kan kontakta polis Jenny och begära att få ta del av Linneas fråga.

Ett balanserat och vettigt svar Mattias.

Den verkliga storyn som jag ser det verkar vara de till vänster som som vanligt beter sig som en ilsken mobb som hatar allt och alla som inte snällt inrättar sig i ledet. Att försynt påpeka att inte allt är som det ska i Sverige är en grov synd, tabu.

Jo jag tror att Lamotte lever väldigt farligt nu med tanke på vilka han retar upp, den gamla makten i Sverige. 

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ett balanserat och vettigt svar Mattias.

Den verkliga storyn som jag ser det verkar vara de till vänster som som vanligt beter sig som en ilsken mobb som hatar allt och alla som inte snällt inrättar sig i ledet. Att försynt påpeka att inte allt är som det ska i Sverige är en grov synd, tabu.

Jo jag tror att Lamotte lever väldigt farligt nu med tanke på vilka han retar upp, den gamla makten i Sverige. 

Han lever inte mer farligt än någon annan vanligt Svensson. Riktiga journalister som rapporterar om brun högern lever mer farligt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
7 timmar sedan, mikaellq säger:

Vad i hela friden har du för syn på sverige?!?! :tappahakan:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
39 minuter sedan, Axelman säger:

Passa dig för (S)verige... :shifty:

:hihihi:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
19 minuter sedan, Alix säger:

Passa dig för (S)verige... :shifty:

Man vet aldrig när deras hämdskvadroner slår till hänsynlöst. Tusentals har bara försvunnit spårlöstöver åren. Skräcken krampar ständigt under ytan!    :gaspar:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
8 timmar sedan, mikaellq säger:

Att försynt påpeka att inte allt är som det ska i Sverige är en grov synd, tabu.

Det där är SD-demagogi. Precis detta sågade Falu Kurirens (oberoende liberal!!)  ledare hårt i gårdagens tidning när en SD-företrädare spred negativa vilseledande och direkt felaktiga fakta på hög politisk nivå i dalarna. Ledarskribenten konstaterade dessutom att SD är immuna mot sakargument då "allt är bara skit ändå".

...

Det är en FANTASTISK skillnad att sakligt konstatera vad som är mindre bra och vad som är fel UTAN att skrämma folk och UTAN att agendan ska få dem in i SD-fållan. Det är mycket som är bra i sverige och sammantaget sist jag såg en jämförelse av mängder av parametrar finns inget bättre land än vårt. Det finns ett fåtal länder som har någon parameter bättre men andra sämre. Ja, det är också mycket som borde vara bättre och som kan bli bättre i detta landet. 

...

Du har den sista tiden postat i stort sett allt som SD står för som dina åsikter. Har du blivit SD-anhängare? Vilket jag frågat tidigare men som förbegicks av tystnad. Var ärlig. 

Redigerad av Axelman
  • Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Om man har ett horn i sidan till Lamotte så funkar förstås polismejlet alldeles utmärkt som bevis för att Lamotte ljuger. Det kallas konfirmeringsbias.

Den här typen av konflikt liknar väl i allt väsentligt ett krigstillstånd. Och i krig är sanningen det första offret. De två lägren har ungefär följande credo:

1. ”Sverige är i allt väsentligt ett lugnt, ordnat och välmående land, och de eventuella problem som finns är i vart fall inte värre än de har varit”.

2. ”Sverige har under senare år drabbats av ökande kriminalitet, särskilt bland och mellan invandrare, och välfärden krackelerar”.

Intressant är att sakligt sett är beskrivningarna inte oförenliga med varandra. Känslo- och identitetsmässigt är de dock i högsta grad oförenliga. Man förväntas tillhöra den ena eller den andra sidan. Den som försöker förhålla sig sakligt till samhället i det perspektivet är klart suspekt, i bästa fall.

I värsta fall blir kritiken lite som Jesus säger i bibeln:

”Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.” Matt 12:30 o. Luk 11:23.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Det som har hänt de sista tio åren är att den påklistrade självgoda fernissan vi haft i sverige har krackelerat. Det visade sig att vi som inte haft krig sen eldkvarn brann och som försökt vara världens samvete faktiskt inte var bättre än alla andra (!) som kämpat med invandrare och flyktingar längre tid än vi har gjort. Den sanna svensken poppade fram som ett lik i garderoben. Vi är lika fulla av hat och egoism som alla andra. Den knutna handen kom fram till slut ur fickan och den var rasistisk och kärlekslös. Sicken överraskning! Inte. Det krävs mod och aktivt deltagande för att vara människa. Inte gömma sig bakom gardinerna och drömma om hur det var förr, som aldrig har existerat mer än i fantasin eller göra avståndstaganden byggt på fördomar och politiska vrångbilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
50 minuter sedan, Axelman säger:

... Det är en FANTASTISK skillnad att sakligt konstatera vad som är mindre bra och vad som är fel UTAN att skrämma folk och UTAN att agendan ska få dem in i SD-fållan. Det är mycket som är bra i sverige och sammantaget sist jag såg en jämförelse av mängder av parametrar finns inget bättre land än vårt. Det finns ett fåtal länder som har någon parameter bättre men andra sämre. Ja, det är också mycket som borde vara bättre och som kan bli bättre i detta landet. ...

Fast i praktiken landar det ändå i två läger. Finns egentligen ingen anledning att låtsas som något annat. Ungefär ”Inte rasist, men...” respektive ”Visst finns det problem, men...”.

Man kan ju skratta åt det, men egentligen är det oerhört trist. Och nu med ännu en flyktingkris vid Greklands och Bulgariens gränser lär det förvärras. :( 

Det är för övrigt redan på gång: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polariserad-riksdag-ska-ta-stallning-till-ny-migrationsvag

”Under gårdagen gick Moderaterna ut med budskapet 'Stärk gränsen!' och Centerpartiets ungdomsförbund kontrade med rakt motsatt budskap: 'Öppna gränsen!'”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
5 minuter sedan, Alix säger:

Fast i praktiken landar det ändå i två läger.

Så fort man tar ställning är man i opposition mot dem som tycker annorlunda. Självklart ska man ta ställning som är värdig en människa, men också på ett sätt som uttrycker mänsklighet. Vilket är svårt när man är positiv till mänskligheten och möter människor som är egoister och rasister.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
10 minuter sedan, Axelman säger:

Så fort man tar ställning är man i opposition mot dem som tycker annorlunda. Självklart ska man ta ställning som är värdig en människa, men också på ett sätt som uttrycker mänsklighet. Vilket är svårt när man är positiv till mänskligheten och möter människor som är egoister och rasister.

Vad jag menar är att det finns ingen vilja till egentlig diskussion eller kommunikation. Det blir pajkastning där vardera sidan anser att just deras pajkastning är högst berättigad.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Svenskar är i allmänhet dåligt pålästa och  invaggade i svensk ”trygghet”, ”det händer inte Sverige, det händer inte mig, varför bry sig”  Samtidigt konflikträdda, och kan inte hantera konflikter. Vi lever inte i Tage Erlanders och Olof Palmes underbara Sverige längre tyvärr, det är dags att vakna nu, det blåser rejält åt höger, och att så många blir bortblåsta till Åkessons självgoda flin, kan sluta med att Sverige blir en latrin. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
45 minuter sedan, Alix säger:

Nu har Antidrogsverige problem. EU har godkänt en superpartydrog som antidepressivt läkemedel... :lol: 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ingela-blev-av-med-sjalvmordstankarna-med-hjalp-av-ny-nasspray

Att det där funkar vet alla som varit ung och tagit sin helgfylla. Jag är absolut drogliberal när det hjälper människor som har det jobbigt och i kontrollerad form av sjukvården. Ingelas mentala problem har jag 100% förståelse för. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
6 timmar sedan, Axelman säger:

Hat-drevet mot oliktänkande och i övrigt det som kollektivisterna ogillar/hatar är uppenbart och har skrämt många till tystnad. Det är kollektivisten som har vidrig människosyn som reducerar individen till något obetydligt.  Se drevet mot Lamotte till exempel. 🤬

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...