Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Där Ipad OS bestämmer hur något ska vara så är du helt fri att krångla till det bäst du vill i Windows-miljön. Smaken är som baken, som det heter. default_laugh.png.2958fa19cc1ab844b262c4f8694daeea.png

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På den tiden han gjorde något vettigt. :) 

Vad han gör nu. :( 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Axelman säger:

Där Ipad OS bestämmer hur något ska vara så är du helt fri att krångla till det bäst du vill i Windows-miljön. Smaken är som baken, som det heter. default_laugh.png.2958fa19cc1ab844b262c4f8694daeea.png

På många sätt föredrar jag att krångla till det själv snarare än att vara hänvisad till hur Apple bestämmer att jag skall göra, men jag skulle hellre ha en surfplatta med någon generell Linux (inte Android) än med Windows.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Svolder säger:

På många sätt föredrar jag att krångla till det själv snarare än att vara hänvisad till hur Apple bestämmer att jag skall göra, men jag skulle hellre ha en surfplatta med någon generell Linux (inte Android) än med Windows.

Jag har aldrig sett en surfplatta med Linux i. Finns det sådana?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
50 minuter sedan, Alix säger:

2560.jpg.60b0f7496980b0696647a376015fbf3e.jpg

Så här ska man se ut om man ska vara moderiktig. Jag tror jag avstår. Inte minst skulle jag tvingas halvera kroppsvikten...

https://www.theguardian.com/fashion/2020/feb/27/oh-my-goodness-from-jockstraps-to-codpieces-how-menswear-got-sexy

Anorexi verkar mordernt. Är det en skyddsväst i miniformat som han har över underlivet? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anhöriga och vänner får inte längre sätta in pengar åt fångar. Ingen mer guldkant på helpensionstillvaron med godis och cigaretter. :mellow:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/pengar-till-intagna-pa-fangelse-stryps

https://www.kriminalvarden.se/for-familj-och-vanner/pengar-till-intagna/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, boevil säger:

Anorexi verkar mordernt. Är det en skyddsväst i miniformat som han har över underlivet? 

Jag vet inte. En pengapung?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det upp till bevis för C och L.

Sätter de sig på tvären så hoppas jag verkligen att S drar sig ur...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/opQbrR/hojda-pensioner-kan-bli-dodsstoten-for-januariavtalet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Pocahontas säger:

Sätter de sig på tvären så hoppas jag verkligen att S drar sig ur...

Då får vi en ny regeringskris. :( 

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Alix säger:

2560.jpg.60b0f7496980b0696647a376015fbf3e.jpg

Så här ska man se ut om man ska vara moderiktig. Jag tror jag avstår. Inte minst skulle jag tvingas halvera kroppsvikten...

https://www.theguardian.com/fashion/2020/feb/27/oh-my-goodness-from-jockstraps-to-codpieces-how-menswear-got-sexy

Snyggt... Tur man inte är ung och skall behöva leva upp till något mode utan kan hävda att man är en del av "hel och ren-generationen"...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 minuter sedan, Svolder säger:

Snyggt... Tur man inte är ung och skall behöva leva upp till något mode utan kan hävda att man är en del av "hel och ren-generationen"...

Mode är något som är så fult att det måste bytas ut flera gånger om året.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Telly82 säger:

Då får vi en ny regeringskris. :( 

... eller ett extra val. Det kanske vore den bästa lösningen med dagens hysteriska polariseringsklimat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Svolder säger:

... eller ett extra val. Det kanske vore den bästa lösningen med dagens hysteriska polariseringsklimat.

Det löser förmodligen ingenting, tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Telly82 säger:

Det löser förmodligen ingenting, tyvärr.

Nej, skall man döma efter de opinionsmätningar som genomförs är det ytterst lite som skulle förändras. V och SD skulle växa, förmodligen ungefär lika mycket, S och M skulle minska, förmodligen ungefär lika mycket som V och SD skulle växa. Balansen skulle bli densamma, dvs allas kamp mot alla. Enda spänningen skulle väl bli om L och MP skulle klara sig kvar eller ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skulle behöva byta ut fyraprocentspärren mot en fempartispärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter ett extra val skulle alla traditionella partier bli svagare, men en del av dem känna att deras relativa inflytande har ökat, och ingen vill kompromissa om någonting, men tvingas kompromissa om mer. Allt skulle bara bli värre i denna riktning och ännu osäkrare. Till slut har vi en italiensk efterkrigssituation med ständiga regeringsombildningar. Och svag statsmakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Vi skulle behöva byta ut fyraprocentspärren mot en fempartispärr.

Eller införa enmansmajoritetsvalkretsar ändå tills SD vinner alla mandaten, då byter vi tillbaka. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Alix säger:

Efter ett extra val skulle alla traditionella partier bli svagare, men en del av dem känna att deras relativa inflytande har ökat, och ingen vill kompromissa om någonting, men tvingas kompromissa om mer. Allt skulle bara bli värre i denna riktning och ännu osäkrare. Till slut har vi en italiensk efterkrigssituation med ständiga regeringsombildningar. Och svag statsmakt.

Jag tycker det är intressant hur all politik polariseras och hur partier kan byta grundläggande åsikt utan att bestraffas av väljarna.

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
37 minuter sedan, Svolder säger:

Jag tycker det är intressant hur all politik polariseras och hur partier kan byta grundläggande åsikt utan att bestraffas av väljarna.

Inget är sig likt. Hur ska detta gå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
55 minuter sedan, Svolder säger:

Därför att det är 5% av väljarkåren som verkligen bryr sig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Axelman säger:

Därför att det är 5% av väljarkåren som verkligen bryr sig.

högt räknat... jag gissar på att en stor andel inte tar politikerna på allvar eftersom "de ändå bara ljuger".

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hur ser man att en politiker ljuger?

Spoiler

Munnen rör sig.

Två politiker möts i korridoren:

- Vad sa du i arbetlöshetsfrågan?

- Jag? Ingenting!

- Nej, det är väl klart! Men hur la du orden?

Redigerad av Telly82
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det något webbläsartillägg eller något script som gör att man kan slippa läsa alla onödiga nyheter om coronaviruset? Det känns som att jag drunknar i nyheter om detta just nu. Varenda medium har gått all in som kvällstidning i ämnet, gärna med braskande och ödesmättade rubriker. Jag tycker att det är ansvarslöst.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...