Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Äntligen..

 

 

99066220_2539270903006779_5516279390222155776_n.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet idag:

2020-05-26_10-56-27.png.9767f16c714e4edd48c5dc1f4f7f4b52.png

 

Varför vill inte han testas?

Spoiler

Men om man klickar till själva artikeln så menar han att inte tillräckligt många personer testas. Och klagar på regeringen, trots att det är regionerna som inte vill testa. :stjarnsmall:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
6 timmar sedan, Telly82 säger:

Aftonbladet idag:

2020-05-26_10-56-27.png.9767f16c714e4edd48c5dc1f4f7f4b52.png

 

Varför vill inte han testas?

  Dölj innehåll

Men om man klickar till själva artikeln så menar han att inte tillräckligt många personer testas. Och klagar på regeringen, trots att det är regionerna som inte vill testa. :stjarnsmall:

 

Inget hindrar väl att regeringen själva sysslar med tester? Själv är jag ganska ointresserad av att testa mig för smitta. Men jag hade gärna testat för antikroppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ulf Kristersson vet inte vad logistik är för något.

Har man inte haft ett riktigt jobb, så vet att inte att det krävs planering för att få ett sånt projekt att börja testa 100.000 människpr i veckan.

Munvädret hade väl torkat på honom så han var tvungen att börja käfta för att syns i rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sverige borde öppna Barsebäck igen om danskjävlarna ska fortsätta släppa ut skitvatten i havet. 

Dumpa det radioaktiva avfallet nära deras skitutsläpp....

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
12 timmar sedan, Pocahontas säger:

Ulf Kristersson vet inte vad logistik är för något.

Har man inte haft ett riktigt jobb, så vet att inte att det krävs planering för att få ett sånt projekt att börja testa 100.000 människpr i veckan.

Munvädret hade väl torkat på honom så han var tvungen att börja käfta för att syns i rutan.

Räcker inte fyra månaders planering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Inget hindrar väl att regeringen själva sysslar med tester?

"Bara" sådana praktiska saker att de inte har personal, lokaler, labb etc. Men det har regionerna.

 

14 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Men jag hade gärna testat för antikroppar.

Jag också. Men det är visst svårare att testa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gaphalsen Trump kollas nu av Twitter. Varvid Trump anklagar Twitter för att hindra yttrandefriheten. Jag tror att Trumpen är den absolut dummaste människa jag hört talas om i hela mitt liv.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-inlagg-faktaskollas-av-twitter

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Gaphalsen Trump kollas nu av Twitter. Varvid Trump anklagar Twitter för att hindra yttrandefriheten. Jag tror att Trumpen är den absolut dummaste människa jag hört talas om i hela mitt liv.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-inlagg-faktaskollas-av-twitter

Å, det finns mängder av människor som anser att privata företag måste upprätthålla yttrandefrihetsplattformar för dem. De är i och för sig idioter allihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 minuter sedan, Alix säger:

Å, det finns mängder av människor som anser att privata företag måste upprätthålla yttrandefrihetsplattformar för dem. De är i och för sig idioter allihop.

Men ingen av dem är president...... default_laugh.png.0fe87d91dad8c861f0b24af816112182.png

 

 

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Men ingen av dem är president...... default_laugh.png.0fe87d91dad8c861f0b24af816112182.png

Högst troligen helt sant! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
13 timmar sedan, Telly82 säger:

"Bara" sådana praktiska saker att de inte har personal, lokaler, labb etc. Men det har regionerna.

...

Det märks inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
12 timmar sedan, Alix säger:

Å, det finns mängder av människor som anser att privata företag måste upprätthålla yttrandefrihetsplattformar för dem. De är i och för sig idioter allihop.

BBC jämförde med en liknande grej Trump gjort tidigare, då kunde kvittret anses ha gjorts i tjänsten, vilket kunde göra ett ingripande känsligt. Men den här gången handlar det tydligen om saker som inte berör hans jobb.

Det fick mig att fundera lite, vad säger Twitters användarvillkor? Kan man twittra som regering? Vad skulle hända om någon regering twittrar om ett beslut som strider mot användarvillkoren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

BBC jämförde med en liknande grej Trump gjort tidigare, då kunde kvittret anses ha gjorts i tjänsten, vilket kunde göra ett ingripande känsligt. Men den här gången handlar det tydligen om saker som inte berör hans jobb.

Det fick mig att fundera lite, vad säger Twitters användarvillkor? Kan man twittra som regering? Vad skulle hända om någon regering twittrar om ett beslut som strider mot användarvillkoren?

Ja, de skriver:

 

”If you are accepting these Terms and using the Services on behalf of a company, organization, government, or other legal entity, you represent and warrant that you are authorized to do so and have the authority to bind such entity to these Terms, in which case the words “you” and “your” as used in these Terms shall refer to such entity.”

 

Verkar vara samma i hela världen. Det övriga kan jag inte bedöma.

 

https://twitter.com/en/tos

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har svårt för sådana här snyfthistorier. Jag har varit med i A-kassan i 31år. Har en extra inkomst och bolåneförsäkring. Bara för att INTE hamna i en liknande situation. Nu vet man inte hela historien och artikeln blandar frisk med orden A-kassa och Alfakassa som inte är samma sak.

 

Edit: Ser att han inte gått med i A-kassan för att han hållit på med försäljning 

?

 

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/3Jyeqv/joakim-har-vantat-pa-ersattning-fran-a-kassan-i-manader  

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Har svårt för sådana här snyfthistorier. Jag har varit med i A-kassan i 31år. Har en extra inkomst och bolåneförsäkring. Bara för att INTE hamna i en liknande situation. Nu vet man inte hela historien och artikeln blandar frisk med orden A-kassa och Alfakassa som inte är samma sak.

 

Edit: Ser att han inte gått med i A-kassan för att han hållit på med försäljning 

?

 

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/3Jyeqv/joakim-har-vantat-pa-ersattning-fran-a-kassan-i-manader  

När jag hade eget företag  var jag ansluten till Småa som är småföretagarnas akassa. Det finns akassa till alla. Om man vill. Problemet med många är att de är styva i korken och tror inte att man blir drabbad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

När jag hade eget företag  var jag ansluten till Småa som är småföretagarnas akassa. Det finns akassa till alla. Om man vill. Problemet med många är att de är styva i korken och tror inte att man blir drabbad.

Precis därför känner jag inget medlidande över dom som grinar. Som man bäddar får man ligga.....oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tjatat på mina barn att gå med. Speciellt nu när villkoren är generösa. Men inte då... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...