Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Axelman säger:

Tycker hon gör fel. I mina ögon ger hon upp.

Jag är inte i den position att jag kan göra den bedömningen. Vi vet ingenting om konversationen mellan henne och läkarna förutom det som skrivs i artikeln.

Sen att hon för skit var inte om hon ger upp eller inte utan att ha en fest för fler än 50 pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag är inte i den position att jag kan göra den bedömningen. Vi vet ingenting om konversationen mellan henne och läkarna förutom det som skrivs i artikeln.

Sen att hon för skit var inte om hon ger upp eller inte utan att ha en fest för fler än 50 pers.

Ska man vara petig så omfattas väl inte sådana kalas av den regeln? Annars kan hon säkert åtalas för spridande av smitta. Jag tror inte att ett sådant eventuellt åtal är något som bekymrar henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ska man vara petig så omfattas väl inte sådana kalas av den regeln? Annars kan hon säkert åtalas för spridande av smitta. Jag tror inte att ett sådant eventuellt åtal är något som bekymrar henne.

Nej det gör den inte men tror du att dom som kommer kritisera henne bryr sig om hon har rätt eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej det gör den inte men tror du att dom som kommer kritisera henne bryr sig om hon har rätt eller inte.

 

Givetvis inte. Sedan kan man diskutera det huruvida hon har rätt eller inte. Vi kan, enligt svetsministern, inte lagstifta om allt och det krävs sunt förnuft mm. Men det är idag inte olagligt att resa genom hela Sverige för att träffa 51 andra personer som samlats på en plats.

Jag ser inget fel i att ordna ett sådant kalas som beskrivs i artikeln och jag hoppas att deltagarna hade vett att avstå om de var sjuka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag är inte i den position att jag kan göra den bedömningen. Vi vet ingenting om konversationen mellan henne och läkarna förutom det som skrivs i artikeln.

Sen att hon för skit var inte om hon ger upp eller inte utan att ha en fest för fler än 50 pers.

Exakt. Därför skrev jag "I mina ögon ger hon upp". Alltså utifrån vad jag ser och läser och hur jag känner mig och andra. Jag kan vara en mil fel och vet det. Men jag skulle försöka leva så länge som möjligt vilket jag önskade mina barn att också göra.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Jag kan vara en mil fel och vet det

Det är väl mer än en mil mellan Falun och Stenungsund? :fane: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Telly82 säger:

Det är väl mer än en mil mellan Falun och Stenungsund? :fane: 

Om jag är en mil fel i min utgångspunkt, kommer jag driljarders fel i slutändan. Som man i och för sig inte når.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/daniel-bernmar-v-påkörd-det-sa-smack-1.26897016

 

Daniel Bernmar (V) har råkat ut för en trafikolycka. Kommunalrådet var på väg hem på cykel när han blev påkörd, han uppger att bilisten smet från platsen och körde mot rött.


– Hade han kört i full fart hade jag inte varit hemma idag, säger Daniel Bernmar.

 

Nån som lyckats köra både mot och rött alltså. :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

safe_image_php.gif.3f39a135b000ed37ce9e02cda1ca515e.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jaha, nu är Trumptråden bortglömd. Håhåjaja... ;) 

Nej, där diskuteras Bill Gates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Polisen medger att det har varit svårt att tolka lagstiftningen, trots att myndigheten tidigare meddelat att säsongsarbetarna i princip ska vara undantagna från inreseförbudet. Även regeringen menar att dessa bör undantas.”

 

Mmm, jätte, jätte, jättesvårt ändå. :rolleyes:

 

https://omni.se/brist-pa-arbetare-akut-svenska-grodor-forstors/a/zGJBJK

 

Kanske har Lars-Åke Fahlén fått nytt jobb?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.png.aa3c0930eb2ad0595ceef3cd853f1b87.png

 

Samma visa varje år. Fast ändå inte. De har inför våren särskilt blivit uppmanade att inte ta upp sjukhusens resurser i onödan under coronaviruskrisen. Som om de skulle lyssna... ”Ska bara gasa lite!” :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.aa3c0930eb2ad0595ceef3cd853f1b87.png

 

Samma visa varje år. Fast ändå inte. De har inför våren särskilt blivit uppmanade att inte ta upp sjukhusens resurser i onödan under coronaviruskrisen. Som om de skulle lyssna... ”Ska bara gasa lite!” :deppig:

När tänkte folk att det händer mig? Särkilt motorpedister. Själva MC-prylen är ju ett förnekande av allt av risk heter för att få en känsla. Rysk roulette på två hjul....

...

Ingen säger nu "nähä"! Jag har hämtat min bästa kompis Göran när han blev utskriven från sjukan efter en MC-olycka. Hans, som är aktiv i en mc-klubb här i stan, höll på att dö i Kroatien där han semestrade med sin guldvinge. Han dök upp en dag med stödkrage och förklarade att om han inte hade haft vingen hade han varit död. Den jätteklumpen hade skyddat honom.  Peters amputerade ben klipptes av en lokalbuss som inte såg honom i en vänstersväng i Stora Skedvi. Osv....

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

När tänkte folk att det händer mig? Särkilt motorpedister. Själva MC-prylen är ju ett förnekande av allt av risk heter för att få en känsla. Rysk roulette på två hjul....

Har ägt och kört mc sedan jag var 16år gammal och det är en väldigt väldigt liten del av förare som inte vet om riskerna.Man vet att man är oskyddad förutom den skyddsutrustning man har på kroppen. Som en bergsklättrare han vet också om riskerna men fördelarna väger tyngre att utföra det. Har själv åkt av vägen ett par ggr men som tur är i hastigheten som enbart påverkade mitt ego ;) 

Ja det är tragiskt när folk kör ihjäl sig men ska man resonera att man ska leva ett liv helt utan risker lär man hålla sig hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja det är tragiskt när folk kör ihjäl sig men ska man resonera att man ska leva ett liv helt utan risker lär man hålla sig hemma.

Och där kom det. Från ena diket till det andra......:fane: Man kan ju resonera att MC är FÖR riskabelt och oskyddat. Alla jag känner är oskyldiga till olyckorna. Det är omvärlden som ställt till det. Alla dessa jag nämnt är smarta, försiktiga och kör som folk. Vad hjälper det? Älgar och rådjur har vi inte ens nämnt....

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

 Har själv åkt av vägen ett par ggr men som tur är i hastigheten som enbart påverkade mitt ego ;) 

Så du har kört en 4-500 km/h då.....? rofl.gif.e8baef296b266346348ec8545186ea77.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Och där kom det. Från ena diket till det andra......:fane: Man kan ju resonera att MC är FÖR riskabelt och oskyddat. Alla jag känner är oskyldiga till olyckorna. Det är omvärlden som ställt till det. Alla dessa jag nämnt är smarta, försiktiga och kör som folk. Vad hjälper det? Älgar och rådjur har vi inte ens nämnt....

Vet inte vilka du känner och varför dom inte kan erkänna när dom har gjort fel. Dom gångerna jag körde av vägen så var det naturligtvis mitt fel. Jag anpassade inte hastigheten efter väglaget och vägens beskaffenhet.

Men jag hade absolut ingen tanke på att sluta för det krävs erfarenhet att bli bra på att köra alla fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Så du har kört en 4-500 km/h då.....? rofl.gif.e8baef296b266346348ec8545186ea77.gif

Nej det gick så sakta som 30-50km/h och det var en snäv kurva med rullgrus. Ett uppskrapat skinnställ och avbrutet kopplingshandtag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Nej det gick så sakta som 30-50km/h och det var en snäv kurva med rullgrus.

...som bekräftar vad jag skriver. Men missförstå mig rätt. Jag är rätt så insatt i MC-prylen, jag kan uppskatta cyklarna för de tekniska mästerverk somliga är. Det är inte olagligt ( än... ) att köra MC och den gemenskapen bland motorcyklister är oftast vad jag sett mycket bra. Men det hjälper inte. Jag kör inte MC eller åker med. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...