Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Nåt helt annat än politik..

 

Förutom kostnaden, vem skulle satsa på sån här mojäng hemma och riskera bli hackad...

https://www.nyteknik.se/innovation/smarta-toaletten-identifierar-dig-pa-ett-mycket-intimt-satt-6993493

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag tror att jag skiter i den.

Jag spolar hela iden.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Visst, ge dem OB-tillägg enligt kollektivavtal efter vad de gör extra. :) 

Min uppfattning är att de övervägande antalet tar sin uppgift på största allvar och går "all in". Finns det någon som bara seglar runt så är det väl så. Men de som jobbar för sin sak ska belönas, inte straffas. 80 timmar i veckan är så vitt jag vet vanligare än 40. Så 35.000:- x 2 =70.000:-

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Min uppfattning är att de övervägande antalet tar sin uppgift på största allvar och går "all in". Finns det någon som bara seglar runt så är det väl så. Men de som jobbar för sin sak ska belönas, inte straffas. 80 timmar i veckan är så vitt jag vet vanligare än 40. Så 35.000:- x 2 =70.000:-

I så fall ska iallafall riksdagsledamöterna få en löneförhöjning på 1600 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

I så fall ska iallafall riksdagsledamöterna få en löneförhöjning på 1600 kr.

Jag förde ett resonemang om varför riksdagspersoner ska ha mer betalt. Hur mycket kan jag inte säga. Det blir orimligt att komma med en exakt summa i en principiell diskussion. De har ju fullt betalt även när de är sjuka till skillnad mot oss dödliga. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Telly82 säger:

Sveriges politiker har redan mycket lägre löner än andra länders politiker. Så även efter sänkning med 20% så tjänar de mycket mer än svenska politiker.

Jag är ganska säker säker på att Sveriges politiker också har mycket högre löner än andra länders politiker (leta bland fattiga småländer i Afrika och Sydamerika).

Jacinda Ardern tjänade 471049 NZ$ (motsvarande ca 3000000 kr) 2017-2018. The right honourable svetsare fick förra året 2112000 kr i arvode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag är ganska säker säker på att Sveriges politiker också har mycket högre löner än andra länders politiker (leta bland fattiga småländer i Afrika och Sydamerika).

Som Robert Mugabe hade? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Telly82 säger:

Som Robert Mugabe hade? 

Jag vet inte vad han hade för lön, men då du förefaller tänka innan du skriver antar jag att han är ett bra exempel på vad jag menade. Men du missade att han är död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Telly82 säger:

Som Robert Mugabe hade

 

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Jag vet inte vad han hade för lön, men då du förefaller tänka innan du skriver antar jag att han är ett bra exempel på vad jag menade. Men du missade att han är död.

Nope. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

 

Nope. :) 

Då verkar det som att du av någon anledning skrev innan du tänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Då verkar det som att du av någon anledning skrev innan du tänkte.

Han roffade ju åt sig massor med miljarder, vad jag förstår. Mycket mer än vad en svensk statsminister gör (eller har gjort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Han roffade ju åt sig massor med miljarder, vad jag förstår. Mycket mer än vad en svensk statsminister gör (eller har gjort).

Varför då nämna honom som ett exempel på politiker som tjänar mindre än svenska politiker? Eller menar du att pengar man roffar åt sig inte alls har med lönen att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Varför då nämna honom som ett exempel på politiker som tjänar mindre än svenska politiker? Eller menar du att pengar man roffar åt sig inte alls har med lönen att göra?

Jag nämnde honom som (mot)exempel på att din generalisering var just en generalisering och ingen absolut fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Pocahontas säger:

Trump lär få problem...

Det får vi hoppas, så han inte blir omvald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-17 på 06:20, Telly82 säger:

Jag nämnde honom som (mot)exempel på att din generalisering var just en generalisering och ingen absolut fakta.

Jaha. Jag visste redan att min generalisering, liksom din tidigare, var just en generalisering. Det framgår av att jag visade att Nya Zeelands regeringschef tjänar mer än Sveriges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Ja i det fallet så hålla jag med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...