Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
35 minuter sedan, Alix säger:

I min ungdom jobbade jag inom långvården och fick se döden komma regelbundet. Jag satt med döende människor och tog hand om döda människor. De allra flesta i samhället kommer aldrig kontakt med döden. För dem måste detta vara skrämmande och obekant.

Frugan jobbade i många år inom äldrevården, på den tiden när man fick ägna mer tid åt varje vårdtagare, så hon fäste sig vid många människor, och fick uppleva att många av dem gick hädan, i sina hem, så hon klarade inte av det med tiden..

Sa till henne att gå och knacka på på en förskola i närheten av där hon hade sina vårdtagare, och fråga om det fanns jobb som barnskötare..hon fick jobb på studs.. senare fick hon betald utbildning som barnskötare,. 

Hon höll på med det i drygt 20 år fram till sin pension.

Bästa hon gjort.

Trevligare att se människor växa upp än att se dem lämna jordelivet

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Pocahontas säger:

Den som överlever 2020 kan ju kolla hur coronan påverkat statistiken

 

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/

Med den här takten, och med tanke på vilka som främst dör, är det inte särskilt sannolikt att överdödligheten för 2020 blir särskilt stor. Å andra sidan går ingen säker. Men för stora grupper är det nog farligare att gå över gatan i en vanlig svensk stad, statistiskt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”en granskning som polisen och åklagarmyndigheten har gjort av drygt 600 slumpmässigt utvalda sexualbrottsärenden under 2017 och 2018 visar att bara var tredje anmält övergrepp spårsäkras och bara fyra av tio av de spårsäkringarna skickades på analys.”

 

Det är nog för omständligt för polisen att hantera, helt enkelt. De är skickade att göra annat (i bästa fall). Man skulle behöva en parallell forensisk organisation som tar hand om sådant. Det finns i andra länder.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fyra-av-tio-spar-efter-misstankta-sexuella-overgrepp-analyseras-aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Vill man inte  leva i nutid och hålla sig uppdaterad får man stå sitt kast

 

https://www.dn.se/nyheter/varlden/nathan-shachar-israels-ultraortodoxa-judar-har-drabbats-svarare/

Religionsfrihet is a bitch. Jag menar att den måste inskränkas till hemmets väggar och slutna gemenskapslokaler. Så fort den gör åverkan på samhällskroppen ska den inte tolereras. Jag är sekulärextremist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

Läser norska dagbladet och allt gnäll på Sverige tycks aldrig upphöra. 

Vi gav dem deras frihet 1905, vi får stå vårt kast!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De nya norska miniubåtarna har bara två man i besättningen:
Per I Skåpet och Tor-Peder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tesla bygger respiratorer i huvudsak med Tesla bildelar. Nej, inte motorhuvar och dörrar utan elektronik och lite annat. Det gör att delar finns utan att man måste sno från andra som bygger respiratorer. Smart. :yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Tesla bygger respiratorer i huvudsak med Tesla bildelar. Nej, inte motorhuvar och dörrar utan elektronik och lite annat. Det gör att delar finns utan att man måste sno från andra som bygger respiratorer. Smart. :yeahbaby:

 

De skickar säkert en mjukvaruuppdatering så att befintliga Teslor kan användas som ventilatorer. Tyvärr måste man sitta i dem men den manipulerade luftkonditioneringen kan ändå göra nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Tesla bygger respiratorer i huvudsak med Tesla bildelar. Nej, inte motorhuvar och dörrar utan elektronik och lite annat. Det gör att delar finns utan att man måste sno från andra som bygger respiratorer. Smart. :yeahbaby:

 

Medans vi i Sverige exporterar respiratorer som behövs här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Medans vi i Sverige exporterar respiratorer som behövs här

Du menar att människor utanför Sverige gott kan vara utan hjälp bara vi slipper samma här i Sverige? Ja, jag håller med.
Covid-19 är ett välkommet grundskott mot globalismen till förmån för nationalismen. Och av det följer att vi ska vara humana främst inom landet och därefter utomlands. Precis som det ska vara.
I år dog detta nyliberala, marknadsliberala och globala projekt. Det var billigt men sårbart. Vila i frid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

De skickar säkert en mjukvaruuppdatering så att befintliga Teslor kan användas som ventilatorer. Tyvärr måste man sitta i dem men den manipulerade luftkonditioneringen kan ändå göra nytta.

:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Vi gav dem deras frihet 1905, vi får stå vårt kast!

Tydligen, blev illa bemött i nästan varenda butik sist jag var i Norge. På Biltema så letade jag efter två reservdelar, frågade två halvsovande ungdomar ur personalen på min knaggliga norska ”hvor finner jeg disse to til bilen min”?Då tittade de på varandra och gapskrattade. Då blev jag irriterad och sa ”Har ni ikke et jobb å drive med?” Då reste sig den ena med en mördande blick och jag backade, då reste sig den andre och gick fram och slängde ut en arm och pekade bara åt ett håll utan att säga något. Det slutade med att jag fick gå till kassan, blev ett evigt bläddrande i katalogen, jag sa ”unnskyld kan du ikke gjøre søk på datorn din”? Då smilte han å sa ”selvfølgelig”. Nästa var en butik med elektronikprylar, behövde en original Apple Lightning kabel till min iPhone. Hittade en förpackning för halva priset ”tilbud 50%” stod på förpackningen.  Glädjen varade inte länge då jag såg att kassörskan tog fullpris istället när jag skulle betala, anmärkte då att det var halva priset, då fick jag en rejäl utskällning så jag blev helt chockad ” Kan du ikke se at tilbud ikke gjeller når de andre identiske kobler på samme plass har full pris”!? skrek hon, vidare ”Nå tar du denne til personal og tar en annen hvis du nå trenger en kabel og de blir ikke nå tilbud!!”

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så man kan bli vansinnig, ska detta högervridna halvSD-åkerspöket sinka regeringen att sätta in kraftfulla åtgärder i kampen mot smittspridningen?? Låt regeringen få fria tyglar nu på en gång och sätta in åtgärder som behövs NU. 

891B871A-06A6-4B48-9BA8-8504B7F8472A.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skulle det bli så illa, vilket jag förbjuder, hamnar på ett äldreboende så vill jag att det drivs kommunalt. 

 

 

Skärmavbild 2020-04-06 kl. 15.08.08.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Religionsfrihet is a bitch. Jag menar att den måste inskränkas till hemmets väggar och slutna gemenskapslokaler. Så fort den gör åverkan på samhällskroppen ska den inte tolereras. Jag är sekulärextremist.

Jag har funderat lite på en liknande sak, nämligen hur tokliberaler tycker att pandemier bör hanteras.

3 timmar sedan, Axelman säger:

Tesla bygger respiratorer i huvudsak med Tesla bildelar. Nej, inte motorhuvar och dörrar utan elektronik och lite annat. Det gör att delar finns utan att man måste sno från andra som bygger respiratorer. Smart. :yeahbaby:

 

Men tanke på ett britterna beställde en massa respiratorer av en dammsugartillverkar (Dyson) så verkar det inte vara särskilt komplexa prylar. Läste att Volvo, Scania och Ericsson har kontaktat Getinge för att hjälpa till med deras produktion.

En pump, möjlighet att med ganska hög precision styra pumpen och möjlighet att ansluta lite sensorer som påverkar styrningen. Skulle jag tro.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid något positivt med Corona

Vinterkräksjukan trängs tillbaka tack vare vårt nya levnadssätt.

 

https://www.gp.se/nyheter/sverige/vår-coronalivsstil-har-mildrat-vinterkräksjukan-och-säsongsinfluensan-1.26457717

 

Själv tycks jag o frugan vara immuna mot den, dock inte barnbarnen som vi hanterat när de haft det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den hatten förstår man ju varför Coronan slår till ..

 

 

Skärmavbild 2020-04-07 kl. 14.52.39.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Med den hatten förstår man ju varför Coronan slår till ..

 

 

Skärmavbild 2020-04-07 kl. 14.52.39.jpg

Fast han verkar inte ha sagt/skrivit så..

https://www.pinknews.co.uk/2020/04/07/israel-health-minister-coronavirus-punishment-homosexuality-positive-covid-19-yaakov-litzman/

An earlier version of this article referenced two inaccurate reports regarding Yaakov Litzman blaming the coronavirus pandemic on homosexuality. This has since been corrected.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Fast han verkar inte ha sagt/skrivit så..

https://www.pinknews.co.uk/2020/04/07/israel-health-minister-coronavirus-punishment-homosexuality-positive-covid-19-yaakov-litzman/

An earlier version of this article referenced two inaccurate reports regarding Yaakov Litzman blaming the coronavirus pandemic on homosexuality. This has since been corrected.

Han lär ändå instämma, de följer sina rabbiner, framför allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till snyfthistoria. Klagas på Sverige men likväl flyttar hon hem. För min del kunde hon stannat kvar.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3mlKo/leila-35-fick-hjalp-ut-ur-stangda-dubai-en-spokstad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...