Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

35 minuter sedan, Alix säger:

Om du hade skrivit som ovan hade jag instämt. Det finns alltid anledning att ha ett civilförsvar. :nerd: 

Mja... kallakriget-anledningen var väl ungefär vad jag menade fast jag glömde skriva det. På den tiden var vi ju relativt blåögda och trodde att räddningstjänst mm skulle lösa alla problem. Det var innan Putin, 9/11, tsunamis, Bin Laden, IS och allt annat skit som har poppat upp som ovälkomna popcorn. För att inte tala om gammal pölsa.....:fane:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Alternativt att tillgången med tiden kommer att effektiviseras och centraliseras så att jag har väldigt billig och bra handsprit tillgänglig i Stockholm.

Har du gått och blivit centerpartist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Jag läste för något år sedan ett inlägg som gick ut på att det kanske kan vara lönsamt att på exempelvis EU-nivå försöka köpa upp de vapen som blir över efter konflikter i närområdet. Om ingen annan vill köpa dem så kommer de förr eller senare att säljas till kriminella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Har du gått och blivit centerpartist?

Ränderna går aldrig ur! Jag var centerpartist fram till -91. Nej, men just den delen har jag alltid stöttat. Jag är emot kärnkraft också...

 

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag läste för något år sedan ett inlägg som gick ut på att det kanske kan vara lönsamt att på exempelvis EU-nivå försöka köpa upp de vapen som blir över efter konflikter i närområdet. Om ingen annan vill köpa dem så kommer de förr eller senare att säljas till kriminella.

Det är alldeles för smart, så det gör de aldrig. Det påminner mig om Charlie Wilson's War, filmen, där pengarna plötsligt tar slut när de kan göra lite nytta (skolor, vård, m m) och därmed avstyra att våldet återkommer och riktas mot USA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump vinner, Trump den sanne demokraten, helt enkelt DÄRFÖR.
Jämfört med byfånen vi har att dras med, Trump den nationalistiske med största omsorg om folket, har Trump talat till folket VARJE DAG under krisen.

Trump vinner lätt i November. :galetglad:yes.gif lmao.gif

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-show-om-coronaviruset

1585757674?quality=70&format=auto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Trump vinner, Trump den sanne demokraten, helt enkelt DÄRFÖR.
Jämfört med byfånen vi har att dras med, Trump den nationalistiske med största omsorg om folket, har Trump talat till folket VARJE DAG under krisen.

Trump vinner lätt i November. :galetglad:yes.gif lmao.gif

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-show-om-coronaviruset

1585757674?quality=70&format=auto

Du har en skruv lös. Ut och åk med moppen istället för att sprida din dynga.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Du har en skruv lös. Ut och åk med moppen istället för att sprida din dynga.

Så även Stefan Åsberg på SVT har en skruv lös? Artikeln och analysen hos SVT helt uppåt väggarna tokig? :fundersam:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Så även Stefan Åsberg på SVT har en skruv lös? Artikeln och analysen hos SVT helt uppåt väggarna tokig? :fundersam:

 

Jag gissar att han syftar på din entusiasm snarare än Trumps segerchanser.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Så även Stefan Åsberg på SVT har en skruv lös? Artikeln och analysen hos SVT helt uppåt väggarna tokig? :fundersam:

 

 

Ärligt går du på några mediciner som får ditt omdöme att totalt försvinna?

 

"Trump den sanne demokraten" ?

 

Du menar den sanna sexualförbrytaren,narcissistiska psykopaten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag gissar att han syftar på din entusiasm snarare än Trumps segerchanser.

För DJT står att tjäna amerikanska folket i första rummet.

Allt väsen i Sverige de senaste åren har visst handlat om Socialdemokratins vägran att snällt lämna ifrån sig makten, men framförallt om själva demokratins överlevnad, samma kamp som i USA.

 

Folket röt till i USA och valde Trump, valde BORT dem som slutat lyssna. Folket kommer att fortsätta välja politiker som lyssnar på dem. Trump vinner. När ska vi ryta till?

 

En förvånande bra artikel hos Sveriges Television. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Allt sådant där bevisar bara motsatsen. Om man nu står på Trumps sida vill säga.

Med andra ord lever han som han lär mopperaggaren. Ta in allt okritiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Med andra ord lever han som han lär mopperaggaren. Ta in allt okritiskt

Man kan väl säga att Trumps anhängare är till 100 % kritiska mot all kritik. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Pocahontas säger:

Jaha, nu så vaknar sossarna. De har segat efter, eller rakt av misslyckats, om ens den goda viljan har funnits, med precis allting vad gäller lagstiftning, och nu inser de att det inte duger. Lagrådet lär säga ifrån. Men det hindrade inte regeringen när det gällde gymnasielagen. Jag gillar inte detta. Det är framskyndat i elfte timmen och svåröverskådligt. Det är regeringen som får detta mandat, inte sossarna, fast de tror förstås det. Majoritetssituationen i riksdagen är oklar på längre sikt. Rätt vad det är kan Åkesson vara statsminister utan att behöva fråga riksdagen om ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Jag tycker att Löfven gör bra ifrån sig.

 

https://www.dn.se/nyheter/sverige/stefan-lofven-tusentals-kommer-att-do/

Varför skapar du ett falskt citat?

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför skapar du ett falskt citat?

¿Que?

 

Edit: Jaha, jag råkade se fel på mobilen, se nedan (hur det gick till, detta är desktop). Ursäkta. :geros:

 

dump.png.a2d4749a077496421a8bb6af19b0d9a3.png

Redigerad av Alix
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

¿Que?

Jag har inte skrivit det där. 
 

 

9E5F6986-2506-4B45-9594-E1F38C041DDD.jpeg

A64021BB-24A0-4387-959B-19847654CBCC.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag har inte skrivit det där. 
 

Spoiler

9E5F6986-2506-4B45-9594-E1F38C041DDD.jpeg

 

 

Spoiler

A64021BB-24A0-4387-959B-19847654CBCC.jpeg

 

Nej, jag vet, det var forumets citatbot som tolkade detta fel, och jag som citerade från fel ställe (sett ur botens synvinkel).

Edit: Och nu blev jag tvungen att redigera igen, spoilerfunktionen är lite som eljest. Denna forumprogramvara är ingen höjdare. Exempelvis stöds inte .webp, som snabbt blir vanligare.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Trump den sanne demokraten

Du förvånar enormt. Trump är verkligen antidemokrat. Vem "uppfann" fake news som han med hög röst stoppar ner i halsen på den som ifrågasätter. Oberoende journalistik är fullständigt oumbärligt i en demokrati. Det sätt som han underminerar seriös journalistik är riktigt allvarligt och är kraftigt underminerande för demokratin per se också utöver hela världen. Om du hävdar att han är sann demokrat har du tappat fotfästet i tillvaron. Ner har blivit upp för dig och du har inte märkt det.

...

Om man nu ska namedroppa så nämnde jag nyligen Fredrik Reinfeldt som i en intervju lät som mig i sin kritik mot Trump fast när han sågade Trump gjorde han det med många fler fina ord. 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

När den ungerska regeringen skulle få samma befogenheter kom det skarp kritik från en svensk socialdemokrat:

 

– Förslaget som läggs fram är helt galet. Covid-19 ska aldrig få utnyttjas för att införa diktatur, tycker kollegan Evin Incir (S).”

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/victor-orb-n-far-mer-makt-under-coronakrisen

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...