Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Icke bevisat för den klentrogne ity trovärdig källa saknas. Och så kommer det att förbli.

Mja, men vem vet om det kommer att kunna bevisas i framtiden isåfall?

Redan nu är det forskare som säger att 21 gram försvinner från kroppen vid dödsögonblicket, (själens vikt). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Mja, men vem vet om det kommer att kunna bevisas i framtiden isåfall?

Redan nu är det forskare som säger att 21 gram försvinner från kroppen vid dödsögonblicket, (själens vikt). 

Ett institut i Schweiz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, iMarc säger:

Redan nu är det forskare som säger att 21 gram försvinner från kroppen vid dödsögonblicket

DET tvivlar jag inte alls på. Det är förmodligen vikten av luften inuti lungorna som pressas ut när lungorna kollapsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, iMarc säger:

Minns inte. Vad är det för institut?

Det är en gammal ”meme” innan begreppet var uppfunnet. Kommer från någon reklamfilm om hudvård, tror jag. Memen går ut på att man prånglar ut grejer som har backats upp av någon obskyr kvasivetenskaplig instans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Halleluja.

:P

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror mer på detta :galetglad:

 

 

Skärmavbild 2020-01-09 kl. 14.56.09.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

DET tvivlar jag inte alls på. Det är förmodligen vikten av luften inuti lungorna som pressas ut när lungorna kollapsar.

Det måste vara någon oerhört tung ”gas” isåfall som väger så mycket som 21 g

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det är en gammal ”meme” innan begreppet var uppfunnet. Kommer från någon reklamfilm om hudvård, tror jag. Memen går ut på att man prånglar ut grejer som har backats upp av någon obskyr kvasivetenskaplig instans.

Jaha, ja jag googlade lite och fann detta institut men blev skeptisk. 
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paul_Scherrer_Institut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hej!
En sak som jag har lärt mig under mitt 78 åriga liv, det är att man inte ska tro på allt som står skrivet i tidningarna.

 

Sedan detta med den s.k. odödliga själen. Hur man än vrider och vänder på Bibelns blad, så kan man inte hitta detta uttryck i Bibeln.  Jag har läst igenom Bibeln många gånger, utan att se att det finns nedtecknat där. Jag skulle tro att detta sannolikt har sin början i den katolska kyrkan, där prästerna försökte skrämma sina medlemmar till lydnad, annars så skulle de hamna i evig pina i den s.k. eviga elden, helvetet.

Carlbo

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, iMarc säger:

Det måste vara någon oerhört tung ”gas” isåfall som väger så mycket som 21 g

Det är i runda tal 2 liter luft. Ett stort andetag är runt 5 liter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Carlbo säger:

Hej!
En sak som jag har lärt mig under mitt 78 åriga liv, det är att man inte ska tro på allt som står skrivet i tidningarna.

 

Sedan detta med den s.k. odödliga själen. Hur man än vrider och vänder på Bibelns blad, så kan man inte hitta detta uttryck i Bibeln.  Jag har läst igenom Bibeln många gånger, utan att se att det finns nedtecknat där. Jag skulle tro att detta sannolikt har sin början i den katolska kyrkan, där prästerna försökte skrämma sina medlemmar till lydnad, annars så skulle de hamna i evig pina i den s.k. eviga elden, helvetet.

Carlbo

I Daniels bok förekommer uttrycket evigt. Daniels bok fanns långt innan Katolska kyrkan.

Många av dem som sover i mullen skall vakna,

några till evigt liv, andra till skam och evig fasa.

Dan 12:2

 

I nya testamentet finns lite olika beskrivningar på det eviga livet. Här ett exempel.

Vi vet att då det tält som är vår jordiska boning rivs ner har Gud en byggnad åt oss i himlen, en evig boning som inte är gjord av människohand. ( Tält här är en bild på människan )

2 Kor 5:1

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2020-01-06 på 17:17, Telly82 säger:

Jag håller inte med. Det finns grader i helvetet.

Rätt många grader till och med. Brukar ju vara rätt hett där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
6 timmar sedan, Telly82 säger:

DET tvivlar jag inte alls på. Det är förmodligen vikten av luften inuti lungorna som pressas ut när lungorna kollapsar.

Såvida det inte skapas ett vakuum där luften var, så lär kroppen dock fortfarande väga lika mycket eftersom den trängde undan samma volym luft enligt Arkimedes princip, före utandningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Flygplanet i Teheran sköts sannolikt ned av iranskt luftförsvar. Trudeau ska hålla pressis nu: 

 

 

Han bekräftade att planet sköts ned. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Såvida det inte skapas ett vakuum där luften var, så lär kroppen dock fortfarande väga lika mycket eftersom den trängde undan samma volym luft enligt Arkimedes princip, före utandningen.

Arkimedes princip handlar om badkar, inte om medicin:byrakrat: 

9 minuter sedan, Alix säger:

Äntligen!

Då slipper de lämna helt utan avtal. Jag är trött på förlängningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

... Äntligen!

 

  Dölj innehåll

Då slipper de lämna helt utan avtal. Jag är trött på förlängningar.

 

Det har ju varit på gång en längre tid, så att säga, men det är ändå väldigt trist. Sedan blir själva lämnandeprocessen ett elände...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Arkimedes princip handlar om badkar,

Den principen känner jag till:

När en kropp nedsänks i vatten så ringer telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Den principen känner jag till:

När en kropp nedsänks i vatten så ringer telefonen.

Min princip är att det kommer bubblor ungefär i mitten av badkaret efter en liten stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...