Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan, Pocahontas säger:

Överklassäckel 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leif Östlings bakgrund:

”Leif Östling växte upp med föräldrar och ­lillasyster i en hyreslägenhet i Luleå. Båda föräldrarna kom från bondgårdar på landet och var den första generationen som flyttade in till stan.

’Pappa byggde bostäder med kompisar, däribland den fyra som vi bodde i, och mamma var ­familjens ekonomiminister.’

När fadern var i 40-årsåldern föll han från en byggställning och fick permanenta ryggskador och svåra smärtor.

’... Pappa var övertygad socialdemokrat medan mamma kom från ett högerhem så de hade inte alltid samma uppfattning, men det var bra för mig.’”

https://weekend.di.se/intervjuer/veteranen-tar-ut-svangarna

I artikeln förklarar han också varför han ofta hamnar i PK-blåsväder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Göteborgaren är igång igen. "Zuma hävdar att han blivit svartmålad". :hihihi: 

https://www.gp.se/nyheter/världen/zuma-hävdar-att-han-blivit-svartmålad-1.16305078

Målad?

det är väl hans normala hudfärg? 🤤

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Använder ni Klarna vid betalningar på nätet så gå in och ändra på ert konto..

Gjorde jag nyss

https://www.expressen.se/dinapengar/sa-latt-kapas-din-identitet-pa-klarna/

Bra tips! :yeahbaby:

Här:

AA340186-54CD-4B1A-8D6C-C6D95D48A38E.jpeg.697371aa82ab4efb1a1c072609a85fa4.jpeg

F6359D48-D4B7-4512-9C21-B77545B3339F.jpeg.174e0699dbe494665a135f6b9c1f8359.jpeg

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Följ månlandningen i realtid. 50 år sedan idag det tog sin början.

• Rösta upp 1
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För några år sedan ansåg jag att Wikileaks fyllde ett tomrum mellan journalistik och politik. Ett av deras första avslöjanden, det om helikoptermassakern på journalister och barn i Afghanistan var ett sådant - som jag ansåg då och anser nu - avslöjande som annars aldrig hade kommit till allmän kännedom. Vad jag förstår lät Wikileaks då journalister från flera olika stora nyhetsmedier gå igenom alla dokument, mail och annat som hackats, innan det offentliggjordes för att inget känsligt om uppgiftslämnare (typ spioner helt enkelt) skulle synas i det publicerade materialet. Helt ok i mina ögon. Viktigt att allmänheten får veta det makten låter bli att berätta.

Sen har det gnagt lite tvekan i mig och för ett par tre år sedan så där svängde det ganska ordentligt. Det blev helt uppenbart att Assange och därmed också Wikileaks lämnat all idealism (om de någonsin haft någon) bakom sig och blivit ett redskap för både Putin och extremhögern. Så kan det gå.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-assange-paverkade-presidentvalet-fran-ambassaden?fbclid=IwAR2CD0P75zpmLgNhRwb3NCzJN-cjHdAN-d8yWEGSFZH99Ls4sLScw1jNpAM

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Alix säger:

Jag tycker en knäckemacka utan pålägg och ett glas vatten två gånger om dagen borde vara tillräckligt. För övrigt är jag så primitiv att jag tycker nyckeln till cellen borde kastas någonstans mitt i Östersjön några sjömil från Gotland.

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Pocahontas säger:

Jag tror att om folk desperat vill ha något, eller tror sig göra en fantastiskt bra affär, så går de alltid att lura.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 minuter sedan, Pocahontas säger:

I flera andra länder är det förbjudet att sälja biljetter för mer än priset som står på dem. Det borde vi ha här också och då hade företag av denna typ försvunnit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRzLAE/man-dod-i-mc-olycka-utanfor-boras

25879078.jpg

Bisarrt. Och tragiskt. Kolla datumen på Facebook (dagen innan dödsolyckan). :( 

Har själv haft mc och vet hur lätt det är att braka av vägen. Räcker med att passageraren blir lite rädd och slutar att luta med motorcykeln när man svänger för att den ska sluta att svänga och gå rakt fram. 
Oerhördt tragiskt

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trump är en reaktionär idiot men han är smartare politiskt än sina motståndare. Jag häpnar hur han tillåts lyckas utmåla The Squad till politisk huvudmotståndare. Det är hans mål, att vinna över en svagare motståndare. Märkligt. Se hur han mästerligt utnyttjar publikens rasism och främlingsfientlighet här. Han behöver inte göra någonting som omedelbart faller negativt på honom (i rättslig mening). Att situationen är absurd är faktiskt en annan sak. I en demokrati måste först makten vinnas för att politik sedan ska kunna utövas. Trump är på väg att lyckas med båda om det fortsätter som nu. Jeez...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Trump är en reaktionär idiot men han är smartare politiskt än sina motståndare. Jag häpnar hur han tillåts lyckas utmåla The Squad till politisk huvudmotståndare. Det är hans mål, att vinna över en svagare motståndare. Märkligt. Se hur han mästerligt utnyttjar publikens rasism och främlingsfientlighet här. Han behöver inte göra någonting som omedelbart faller negativt på honom (i rättslig mening). Att situationen är absurd är faktiskt en annan sak. I en demokrati måste först makten vinnas för att politik sedan ska kunna utövas. Trump är på väg att lyckas med båda om det fortsätter som nu. Jeez...

Som det ser ut just nu är han närmast garanterad ytterligare fyra år i Vita Huset. Jag kan inte se att det finns någon av demokraternas kandidater som skulle ha skuggan av en chans att slå honom. Att han inte direkt är någon diplomat vet vi ju redan, och det han säger ger honom spaltkilometer av uppmärksamhet i alla typer av media. I en tid då mediaexponering är skillnaden mellan framgång och misslyckande så har han ett perfekt anslag på rätt sträng.

• Gilla 1
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...