Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

34 minuter sedan, Alix säger:

”Nu är dock samtliga av de sex islamister som fått utvisningsbeslut släppta ur förvar. Det råder enligt Migrationsöverdomstolen så kallade verkställighetshinder mot att i praktiken utvisa dem, eftersom de skulle riskera förföljelse och kanske tortyr. Istället underställs de anmälningsplikt hos polisen några gånger i veckan.

Regeringen uppger att den nu arbetar för att dessa hinder ska undanröjas, men frågan är långt ifrån ny. I Sverige finns personer som redan för tio-femton år sedan fick utvisningsbeslut för att de av samma skäl ansågs utgöra hot mot Sveriges säkerhet. Jag har intervjuat ett par av dem i olika sammanhang. En av dem, den för terrorfinansiering dömde Ali Berzengi, har mellan sina anmälningspliktande besök hos polisen hunnit med att leda religiösa kurser för ungdomar. När jag träffade honom i Rinkeby för flera år sedan kom han precis från ett sådant kurstillfälle.” /Artikel

 

Sverige, en bananmonarki? ? ??

Jag tycker det är fint att han har hittat en mening med sitt liv och nu sprider Guds ord till andra. Det kan inte vara lätt att ständigt ha polisen att göra.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Ja? Varför laga något som inte är trasigt?

Du har inte hört om förebyggande verksamhet? Sånt som gör att det inte går sönder hundratals saker samtidigt.... De kanske inte visste att hårddiskar går sönder. :fulfejs:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Du har inte hört om förebyggande verksamhet? Sånt som gör att det inte går sönder hundratals saker samtidigt.... De kanske inte visste att hårddiskar går sönder. :fulfejs:

Jag anar en viss konflikt mellan sådant där förebyggande och andra arbetsuppgifter, som att dricka kaffe och peta sig i näsan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Enkelt löst för den rationelle. TA FLYGET FÖR TUSAN!!!

På vilket sätt är det rationellt ur miljösynpunkt? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Telly82 säger:

På vilket sätt är det rationellt ur miljösynpunkt? :fundersam: 

Rationellt ur praktisk synpunkt. Men kanske klimathysterikerna målat in sig i ett hörn. Nu blir det nog inget COP25 för lilla Greta. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mikaellq säger:

Men kanske klimathysterikerna målat in sig i ett hörn.

Kan du precisera vilka "klimathysterikerna" är?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Telly82 säger:

Kan du precisera vilka "klimathysterikerna" är?

Det är nog mer en pejorativ benämning av personer som har en uppfattning om den globala uppvärmningens konsekvenser som inte delas av mikaellq. Alltså väldigt många människor, inklusive jag själv.

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet vem som huserar i hörn....... och varför! rofl.gif.ced85b7d36089dfd764effe05c2630c3.gif

 

 

Skärmavbild 2019-11-09 kl. 22.23.25.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Telly82 säger:

Kan du precisera vilka "klimathysterikerna" är?

De är väl ungefär motsatsen till de som av vissa kallas "klimatförnekare"? Samt, antar jag, idioter* som tror att tre kronor i skatt på svenska plastpåsar märkbart kommer att påverka något annat än svenska statens skatteintäkter.

 

* Exempelvis miljöpartiser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Finns det verkligen folk som förnekar att det finns klimat?

Vet inte, men det finns folk som tituleras så.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Finns det verkligen folk som förnekar att det finns klimat?

Som att vara solförnekare. Lika dumt. Jag förstår att det är det språkliga du avser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Som att vara solförnekare. Lika dumt. Jag förstår att det är det språkliga du avser. 

Jag har aldrig hört talas om solförnekare. Å andra sidan finns det ju folk som hävdar att jorden är platt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Blev klimatet frostigt där hemma efter det?

Dimmigt, är ordet sa Bull. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Dimmigt, är ordet sa Bull. :whistling:

Ja så går det när man äter alldeles för många Gustav Adolfs-bakelser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här landet är en bananmonarki vad gäller säkerhet och kontroll. Låt gå-mentaliteten sitter djupt rotad. En ”turistande ryss” blev av en tillfällighet påkommen med att jobba som flygmekaniker. FSB lär skratta åt oss... Och bli inspirerade...

 

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7341299

 

Ni minns väl detta? ”Hon fick en säkerhetsklassad tjänst, trots att hon var utländsk medborgare och saknade både arbets- och uppehållstillstånd.

 

Jeez...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/asylsokande-fick-sakerhetsklassad-tjanst-inom-kriminalvarden

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Man kan inte lägga ut vad fan som helst på entreprenad. Skandalen med SCB och Evry hoppas jag sätter ett stopp för detta rent allmänt.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG8E46/scb-varnade-for-sina-egna-siffror--var-konsultforetaget-evrys-fel

Det jag tycker är märkligt, förutom själva fusket, är att Evry verkar klara sig undan skadestånd(?). Samma sak med apotekstjänst. De orsakar merkostnad, men slipper undan skadestånd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...