Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

42 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag undrar just varför, alltså den djupare liggande anledningen. De sämre tiderna för konungariket Sverige kanske? :fundersam:
??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag undrar just varför, alltså den djupare liggande anledningen. De sämre tiderna för konungariket Sverige kanske? :fundersam:
??

Barnen får en lite friare framtid. Och det finns ingen anledning att ha flera generationer kungligheter som inte sysslar med kungagrejer.

Funderar på om det här beslutet innebär att kungabarnen tycker att kungaparet nu har tillräckligt många barnbarn. Hr Chris, som är katolik, har säkert en avvikande uppfattning.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/kungens-barnbarn-lämnar-kungahuset-1.18928271

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

En utredning underlättas sällan av att det eventuella brottsoffret inte vill medverka. Men givetvis kan kyrkan eller vem som helst anmäla misstänka brott.

Poängen är att Deras Heligheter hittar på alla möjliga ursäkter för att ”hålla det inom familjen”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Poängen är att Deras Heligheter hittar på alla möjliga ursäkter för att ”hålla det inom familjen”.

Jo, tyvärr är det nog så.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Poängen är att Deras Heligheter hittar på alla möjliga ursäkter för att ”hålla det inom familjen”.

Funderar på om kungafamiljen skulle kunna ersätta Sveriges regering. 

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-08_10-53-56.png.80c3a1b49ca8f21250c4e4244749997d.png

 

"Just nu" är det väl inte rätt tid att skriva om "Sommarens bästa...". :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

All makt åt kungen vår befriare!

 

Jag var rojalist light ett tag tills jag fick veta att Janne-Kladd Assault hade smekt kronprinsessans rumpa utan påföljd. Trots avdelningen om majestätsbrott i Brottsbalken. Då tappade jag all respekt för denna potemkinkuliss. Fast jag är väl inte republikan ändå. Tänk dig random SD-riksdagsledamot som president...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle blivit en assault mot Janne-Kladd istället. 
En random SD-President........

Då hade det nog byggts gaskammare i runt om i halva Sverige. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Jag var rojalist light ett tag tills jag fick veta att Janne-Kladd Assault hade smekt kronprinsessans rumpa utan påföljd. Trots avdelningen om majestätsbrott i Brottsbalken. Då tappade jag all respekt för denna potemkinkuliss. Fast jag är väl inte republikan ändå. Tänk dig random SD-riksdagsledamot som president...

Tror att även Prins Daniel har gjort det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.gp.se/nyheter/världen/amerikansk-astronaut-får-rysk-utmärkelse-1.18985955

TT rapporterar att Putin ger utmärkelsen Modets order till en astronaut från USA för hans insats i samband med en misslyckad raketuppskjutning. Han och ryssen ombord "överlevde ett fall på 50 kilometer där fallskärmarna dämpade farten i kapselns färd mot jorden". Men enligt https://www.youtube.com/watch?v=c0l5QBmqQoI så ser de ut att ha fortsatt en bra bit högre upp än så, dessutom hann den lilla nödraketen (högst upp) som vid behov ska dra iväg kapseln från övriga raketen kopplas loss, så jag tolkar det hela som att de mer eller mindre flög ut i rymden och sedan landade ungefär som vanligt så fort som möjligt. Men det kan inte ha varit särskilt muntert att sitta högst upp på vad som nästan är en långsamt  exploderande bomb och få veta att något är fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Modets order

Löjlig översättning*. Tapperhetsorden är bättre.

 

*Av engelskans Order of courage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Löjlig översättning*. Tapperhetsorden är bättre.

 

*Av engelskans Order of courage.

Enligt Wikipedia heter den Орден Мужества, Google översätter det sista ordet till mod på svenska och till, i nämnd ordning, courage, bravery, guts... på engelska.

 

Jag tycker att Order of Guts låter bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Enligt Wikipedia heter den Орден Мужества, Google översätter det sista ordet till mod på svenska och till, i nämnd ordning, courage, bravery, guts... på engelska.

 

Jag tycker att Order of Guts låter bra.

Kurageorden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en del handlar det säkert om könsdysfori. Men många mår nog helt enkelt dåligt, och tror att det beror på detta. Illa nog att det slukar stora resurser på alla plan, men värre är att det vilar på lösan sand. Vård ska ges av rätt skäl till rätt personer. Det kräver noggrann utredning och vetenskapligt stöd. Det är inte en kränkning att nagelfara dessa patienter, det ligger i deras eget intresse.

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sjalvmordsrisk-anvands-som-argument-for-underlivskirurgi-pa-unga-transpersoner-saknar-stod

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/hor-aleksa-lundberg-konsdysforin-fanns-kvar-efter-operationen-vad-fan-ska-jag-gora

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

För en del handlar det säkert om könsdysfori. Men många mår nog helt enkelt dåligt, och tror att det beror på detta. Illa nog att det slukar stora resurser på alla plan, men värre är att det vilar på lösan sand. Vård ska ges av rätt skäl till rätt personer. Det kräver noggrann utredning och vetenskapligt stöd. Det är inte en kränkning att nagelfara dessa patienter, det ligger i deras eget intresse.

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sjalvmordsrisk-anvands-som-argument-for-underlivskirurgi-pa-unga-transpersoner-saknar-stod

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/hor-aleksa-lundberg-konsdysforin-fanns-kvar-efter-operationen-vad-fan-ska-jag-gora

You shouldn’t alter Gods creation. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

You shouldn’t alter Gods creation. 

Om man bortser från de som har psykologiskt inducerad könsdysfori så finns det ganska många där gud minst sagt har gjort ett ganska dåligt jobb. Se exempel i spoiler.

 

”androgenokänslighet, androgenokänslighetssyndromandrogenresistens, tidigare benämning testikulär feminiseringsällsynt ärftligt tillstånd där kroppscellernas receptorer för manliga könshormoner har obefintlig eller reducerad funktion.

Störningen ärvs X-kromosombundet recessivt och får effekt endast hos foster med manlig (XY) kromosomuppsättning.

Vid total okänslighet får det testosteron som testiklarna bildar ingen effekt, och fostret bildar därför inga ytterligare manliga könsorgan. Testiklarnas anti-Müllerhormon (se könsutveckling) fungerar normalt, varför inga inre kvinnliga könsorgan uppstår. Barnet föds med yttre genitalier av helt kvinnligt utseende samt en kort vagina. Hon får inga menstruationer (i många fall ställs diagnosen först då) och kan inte få barn. Testiklarna (som ligger i bukhålan eller ljumskarna) brukar opereras bort förr eller senare på grund av risk för tumörutveckling. Ibland lämnas de kvar till pubertetsåren eftersom de bidrar med kvinnliga könshormoner som ger kvinnliga kroppsformer och bröstutveckling. Om kvinnan så önskar kan hon därefter ta östrogenpreparat. Den sexuella identiteten är i regel stabilt kvinnlig.

Vid partiell androgenokänslighet föds barnet med yttre könsorgan av intermediärt utseende. Könstillhörigheten kan vara svårbedömd; i sådana fall föreligger intersexualitet. Som alltid vid detta tillstånd måste läkare och föräldrar efter noggranna undersökningar diskutera vilket kön som är det rätta och vilka kirurgiska ingrepp som bör göras. /NE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Om man bortser från de som har psykologiskt inducerad könsdysfori så finns det ganska många där gud minst sagt har gjort ett ganska dåligt jobb. Se exempel i spoiler.

 

 

  Dölj innehåll

”androgenokänslighet, androgenokänslighetssyndromandrogenresistens, tidigare benämning testikulär feminiseringsällsynt ärftligt tillstånd där kroppscellernas receptorer för manliga könshormoner har obefintlig eller reducerad funktion.

Störningen ärvs X-kromosombundet recessivt och får effekt endast hos foster med manlig (XY) kromosomuppsättning.

Vid total okänslighet får det testosteron som testiklarna bildar ingen effekt, och fostret bildar därför inga ytterligare manliga könsorgan. Testiklarnas anti-Müllerhormon (se könsutveckling) fungerar normalt, varför inga inre kvinnliga könsorgan uppstår. Barnet föds med yttre genitalier av helt kvinnligt utseende samt en kort vagina. Hon får inga menstruationer (i många fall ställs diagnosen först då) och kan inte få barn. Testiklarna (som ligger i bukhålan eller ljumskarna) brukar opereras bort förr eller senare på grund av risk för tumörutveckling. Ibland lämnas de kvar till pubertetsåren eftersom de bidrar med kvinnliga könshormoner som ger kvinnliga kroppsformer och bröstutveckling. Om kvinnan så önskar kan hon därefter ta östrogenpreparat. Den sexuella identiteten är i regel stabilt kvinnlig.

Vid partiell androgenokänslighet föds barnet med yttre könsorgan av intermediärt utseende. Könstillhörigheten kan vara svårbedömd; i sådana fall föreligger intersexualitet. Som alltid vid detta tillstånd måste läkare och föräldrar efter noggranna undersökningar diskutera vilket kön som är det rätta och vilka kirurgiska ingrepp som bör göras. /NE

 

Är ingen höjdare, men enligt bibeln så hör sjukdomar och andra defekter till djävulens påhitt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Är ingen höjdare, men enligt bibeln så hör sjukdomar och andra defekter till djävulens påhitt. 

Eftersom du skrev att du inte är någon höjdare antar jag att du inte kan hänvisa till de bibelorden. Med andra ord är alltså gud inte allsmäktig. Fast det brukar hävdas så. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...