Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, iMarc säger:

7-11 kanske vill att farangerna ska vara nyktra några timmar på dygnet?

Fördomar haglar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, iMarc säger:

:fundersam:

Ja du verkar tror att västerlänningar är fulla hela tiden under sin vistelse. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, lappen71 säger:

Ja du verkar tror att västerlänningar är fulla hela tiden under sin vistelse. 

Det där stämmer inte alls, det är mycket lättare att välja ut nattsällskapet innan man blir för full.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för några dagar sedan en liten notis i tidningen om ett flygplan som tvingades vända ungefär halvvägs över Atlanten efter att spillt kaffe orsakat rökutveckling och radioproblem i cockpit (inga personskador). Googlade och hittade en  "haveriutredning" med underbart torra kommentarer.

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5d518014ed915d7646dea425/Airbus_A330-243_G-TCCF_09-19.pdf

Där finns en bild som föreställer "Example of cup used in the aircraft cup holder" samt ett utdrag ur flygplanets fight crew techniques manual: "Airbus highly recommends that the fight crews put and store all objects in their dedicated area in the cockpit: Cups in the cup holders".

Flygbolaget lovade att fixa större muggar som är lättare att använda i mugghållarna.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Såg för några dagar sedan en liten notis i tidningen om ett flygplan som tvingades vända ungefär halvvägs över Atlanten efter att spillt kaffe orsakat rökutveckling och radioproblem i cockpit (inga personskador). Googlade och hittade en  "haveriutredning" med underbart torra kommentarer.

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5d518014ed915d7646dea425/Airbus_A330-243_G-TCCF_09-19.pdf

Där finns en bild som föreställer "Example of cup used in the aircraft cup holder" samt ett utdrag ur flygplanets fight crew techniques manual: "Airbus highly recommends that the fight crews put and store all objects in their dedicated area in the cockpit: Cups in the cup holders".

Flygbolaget lovade att fixa större muggar som är lättare att använda i mugghållarna.

Jag kan tycka att de borde bygga spillsäkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Jag kan tycka att de borde bygga spillsäkert.

Ja, det där utfällbara bordet  är inte så lämpligt utformat kanske. Bruce Dickinson tyckte för övrigt att det var lite udda att ha ett bord istället för en ratt. Sedan är det lite konstigt att pappmuggskaffe reflexmässigt serveras med lock i vanliga affärer, men inte i flygplan. Kaffemugghållaren borde placeras så att spillt kaffe bara hamnar på golvet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ja, det där utfällbara bordet  är inte så lämpligt utformat kanske. Bruce Dickinson tyckte för övrigt att det var lite udda att ha ett bord istället för en ratt. Sedan är det lite konstigt att pappmuggskaffe reflexmässigt serveras med lock i vanliga affärer, men inte i flygplan. Kaffemugghållaren borde placeras så att spillt kaffe bara hamnar på golvet.

Var du ombord på flight 666 med Bruce bakom ratten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Usch får ångest 

5662DD6A-D9CC-43FF-80BA-4A93B3BC830B.png

Hemligheten ligger i att fortsätta ruska tupp i tid och otid. Då lurar man kroppen att tro att man fortfarande, i praktisk mening, är i den intensivt fertila åldern. Tuppruskande befordrar hälsa och välgång. Enda biverkningen är att det börjar växa hår på insidan av aktuell handflata, utöver annars i medelåldern tillkomna platser som öron, näsa och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Usch får ångest 

5662DD6A-D9CC-43FF-80BA-4A93B3BC830B.png

Varför få ångest av att man blir gammal? Av något som är oundvikligt.

Så länge man känner sig ung i sinnet känns livet bra mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Hemligheten ligger i att fortsätta ruska tupp i tid och otid. Då lurar man kroppen att tro att man fortfarande, i praktisk mening, är i den intensivt fertila åldern. Tuppruskande befordrar hälsa och välgång. Enda biverkningen är att det börjar växa hår på insidan av aktuell handflata, utöver annars i medelåldern tillkomna platser som öron, näsa och dylikt.

Nja Gud straffade Onan när han spillde sin säd på Hälleberget. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför få ångest av att man blir gammal? Av något som är oundvikligt.

Så länge man känner sig ung i sinnet känns livet bra mycket bättre.

För att man blir mindre rörlig, långsam, sämre tankeverksamhet, tappar hår, svårare att hitta en partner, tiden går alldeles för fort, inser att man kanske dör inom 20 år. Och när man ser tillbaka så känns 20 år som det var igår. Rädd för döden, ledsen över allt man velat göra i livet, ensamhet. Etc

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Nja Gud straffade Onan när han spillde sin säd på Hälleberget. 

Onan ägnade sig åt coitus interruptus, inte självbefläckelse. Obegripligt att det kallas onani, således.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Onan ägnade sig åt coitus interruptus, inte självbefläckelse. Obegripligt att det kallas onani, således.

Det var en annan version än jag hört. Men likväl blev han väl straffad?

Jag hade en kurator för några år sedan som föreslog tuppruskning. På samma ställe hade jag en psykolog för många år sedan, han var knepig, sa knappt något. Efter 10 besök (som inte gav något alls) kom sedan ett brev, där stod det att min kontakt kommer att upphöra med xx pga sjukdom. Det visade sig att han var blottare, blev också dömd för det. Märkligt nog blev han inte av med sin legitimation utan jobbar nu på neuropsyk på annan ort. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, iMarc säger:

Det var en annan version än jag hört. Men likväl blev han väl straffad? ...

”Men Onan visste att barnet inte skulle räknas som hans, och var gång han låg med sin brors hustru lät han sin säd spillas på marken för att slippa skaffa barn åt sin bror. Därmed väckte han Herrens misshag, och därför dödade Herren också honom.”

/1 Mos 38:9–10

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”Men Onan visste att barnet inte skulle räknas som hans, och var gång han låg med sin brors hustru lät han sin säd spillas på marken för att slippa skaffa barn åt sin bror. Därmed väckte han Herrens misshag, och därför dödade Herren också honom.”

/1 Mos 38:9–10

 

Otrohetens straff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Svolder säger:

Jag började tappa håret när jag var 23.

Såg att man kan köpa peruker, äkta brasilianskt hår och frisyr, silicon under håller den på plats. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Onan ägnade sig åt coitus interruptus, inte självbefläckelse. Obegripligt att det kallas onani, således.

Hans avbrott verkar ganska misslyckade tycker jag.

22 minuter sedan, iMarc säger:

Otrohetens straff

Nä, hans brorsa hade dött (eftersom gud var på dåligt humör) och farsan (inte någon gud) skickade in honom till änkan. Så någon otrohet från Onans sida fanns inte, han försökte bara låtsas lyda farsan men det hjälpte inte eftersom gud tydligen var på fortsatt dåligt humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, iMarc säger:

Såg att man kan köpa peruker, äkta brasilianskt hår och frisyr, silicon under håller den på plats. 

Jag börjar så smått bli tunnhårigare i mer mogen ålder, hårfästet kryper långsamt uppåt på hjässan, men skiter väl glatt i det. Tänker va mig själv till sista dan. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Det har jag aldrig haft något intresse av. Jag snaggade mig så fort frisören påpekade att det började bli tunt och har varit helt flintskallig sedan jag var i 40-årsåldern.

Inte en krans från öra till öra ens? ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...