Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Varför? Behöver din fria vilja hjälp med att planera inköpet?

Ibland (läs: ofta) går jag till hyllan med småpartier öl. Jag vet inte innan vad de har inne så jag tycker det är gött att kika lite.

 

När det kommer till vin så går jag alltid på snyggast etikett, om jag inte vill köpa något jag redan druckit. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bortser från alkohol så har svenska affärer ganska generösa öppettider. Den som inte tror mig kan försöka köpa en vettig stek till dagens middag i en affär i Tyskland. Och vad gäller alkohol så har väl Thailand fortfarande en regel som förbjuder affärer att sälja alkohol under några timmar mitt på dagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Om man bortser från alkohol så har svenska affärer ganska generösa öppettider. Den som inte tror mig kan försöka köpa en vettig stek till dagens middag i en affär i Tyskland. Och vad gäller alkohol så har väl Thailand fortfarande en regel som förbjuder affärer att sälja alkohol under några timmar mitt på dagen?

Ja när barnen slutar skolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja när barnen slutar skolan

Ja när jag var på 7 eleven en gång vägrade de sälja Hong Thong, var tvungen att återkomma en timme senare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

”Blended Spirit” enligt Thaibev. :fundersam:

Oerhört dålig kvalitet på alkohol. Thailändare kan inte tillverka sprit

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, lappen71 säger:

Oerhört dålig kvalitet på alkohol. Thailändare kan inte tillverka sprit

Huh? Den var ju bättre än Tullamore Dew tex. Riktig finsmakarwhisky. Men det var konstigt nog bara jag som drack den, de andra tog Johnnie Walker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Huh? Den var ju bättre än Tullamore Dew tex. Riktig finsmakarwhisky. Men det var konstigt nog bara jag som drack den, de andra tog Johnnie Walker. 

Det får du väl tycka men varken TD eller JW är någon finsmakare whisky. Nu tänker jag på den du kan köpa i Thailand. Går du på sprit och whiskey provning är inte Thailand ett land som dom väljer från för deras kvalitet är subpar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Det får du väl tycka men varken TD eller JW är någon finsmakare whisky. Nu tänker jag på den du kan köpa i Thailand. Går du på sprit och whiskey provning är inte Thailand ett land som dom väljer från för deras kvalitet är subpar.

 

Verkade som Thailändarna drack mest öl trots allt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Smaken är som baken. Och jag vet ingenting. Men jag har svårt att tänka mig att Thailand skulle göra finsprit.

Precis smaken är som baken men det finns gränser och som du säger Thailand gör INTE finsprit.

 

Enda asiatiska landet som gör finsprit (generaliserar lite) är Japan som gör erkänt god whiskey.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Verkade som Thailändarna drack mest öl trots allt. 

Och vad tror du det beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att man aldrig fann Vodka. Men den rikaste tjejen i byn åkte till Udon Thani och köpte Vodka, var väldigt dyrt sa hon. Knepigt när Whisky i regel är dyrare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

:fundersam:Bad Whisky?

Klimatet naturligtvis. Inget svalkande att dricka whiskey "neat" 

Dricker dom whiskey blandar dom med en jäkla massa Cola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Märkligt att man aldrig fann Vodka. Men den rikaste tjejen i byn åkte till Udon Thani och köpte Vodka, var väldigt dyrt sa hon. Knepigt när Whisky i regel är dyrare. 

Därför att dom har ingen spritkultur Ergo deras alkohol är subpar.

Men nu överdriver du för vodka går att hitta på vilken 7 eleven som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Ja när barnen slutar skolan

Är det så de motiverar försäljningsstoppet? Tror de ungarna skulle börja supa på väg hem ?

 

Tillsätt is och soda så går det mesta av thailändsk sprit ner efter lite övning. Men det är inte särskilt skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Är det så de motiverar försäljningsstoppet? Tror de ungarna skulle börja supa på väg hem ?

 

Tillsätt is och soda så går det mesta av thailändsk sprit ner efter lite övning. Men det är inte särskilt skönt.

Vet inte motiveringen men det var svaret jag fick när jag frågade på 7 eleven när jag ville köpa en låda Chang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är det så de motiverar försäljningsstoppet? Tror de ungarna skulle börja supa på väg hem ?

 

Tillsätt is och soda så går det mesta av thailändsk sprit ner efter lite övning. Men det är inte särskilt skönt.

Det är väl snarare så att föräldrarna inte ska vara dyngraka när de hämtar ungarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, lappen71 säger:

Vet inte motiveringen men det var svaret jag fick när jag frågade på 7 eleven när jag ville köpa en låda Chang

Ahh förnimmer när jag var på Koh Chang och fick en kall Chang. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Det är väl snarare så att föräldrarna inte ska vara dyngraka när de hämtar ungarna?

Nej helt fel. Vad hjälper ett säljstopp just när skolan slutar från att hålla föräldrar nyktra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Därför att dom har ingen spritkultur Ergo deras alkohol är subpar.

Men nu överdriver du för vodka går att hitta på vilken 7 eleven som helst.

Jag hittade då ingen. Gick till apoteket å köpte Valium istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag hittade då ingen. Gick till apoteket å köpte Valium istället. 

Är bakom kassorna fullt synliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Det är väl snarare så att föräldrarna inte ska vara dyngraka när de hämtar ungarna?

Skulle kunna vara en (dålig, av skäl som Lappen angav) motivering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej helt fel. Vad hjälper ett säljstopp just när skolan slutar från att hålla föräldrar nyktra?

7-11 kanske vill att farangerna ska vara nyktra några timmar på dygnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...