Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

22 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

11 rätt. Fel president och sedan gissade jag lite, Apollo verkar exempelvis inte rymma ett helt fotbollslag.

Presidenten ringde till astronauterna och störde dem mitt i månpromenaden. Under flera dyrbara minuter måste de stå stilla och lyssna på hans "pladder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Hur läser du nu? Det var Mattiasgbg som fick 11. :) 

Jag läser helt fel, haha! :D Faktum är att jag senast idag funderar på att gå till optikern... :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Presidenten ringde till astronauterna och störde dem mitt i månpromenaden. Under flera dyrbara minuter måste de stå stilla och lyssna på hans "pladder".

Tricky Dick var en stor olycka.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelpost. Forumets mjukvara lämnar mycket i övrigt att önska.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Presidenten ringde till astronauterna och störde dem mitt i månpromenaden. Under flera dyrbara minuter måste de stå stilla och lyssna på hans "pladder".

HadeTrump varit president på den tiden så hade de inte hunnit samla in en enda sten från månen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

HadeTrump varit president på den tiden så hade de inte hunnit samla in en enda sten från månen.

Nä, för de hade varit upptagna med att bygga en mur!! :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde just i Aktuellt att polisen får in 20 000 anmälningar om barnsexbrott i år.

De är fem utredare och en av dem sa att de nog klarar allt detta i går.

Räknar man med 220 arbetsdagar per år ska alltså dessa fem utredare lösa/handlägga 91 fall om dagen.

Poliser är optimister (det behövs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, BjornS säger:

Hörde just i Aktuellt att polisen får in 20 000 anmälningar om barnsexbrott i år.

De är fem utredare och en av dem sa att de nog klarar allt detta i går.

Räknar man med 220 arbetsdagar per år ska alltså dessa fem utredare lösa/handlägga 91 fall om dagen.

Poliser är optimister (det behövs).

Är det inte så att antalet brott per gärningsman är stort och därför kan samlas ihop i en enda förundersökning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, BjornS säger:

Hörde just i Aktuellt att polisen får in 20 000 anmälningar om barnsexbrott i år.

De är fem utredare och en av dem sa att de nog klarar allt detta i går.

Räknar man med 220 arbetsdagar per år ska alltså dessa fem utredare lösa/handlägga 91 fall om dagen.

Poliser är optimister (det behövs).

Är väl inga problem att stämpla "Brott kan ej styrkas" på 5 minuter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att bli Boris Johnson som ska göra Brexit ännu värre för UK, EU och omvärlden. Det vet vi med säkerhet vid ettiden idag. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

Britterna skall ju få hur många miljarder som helst att använda på ett begåvat sätt inom landet. Boris kommer säkert bra överens med Donald, samma andas barn och allt det där, så det löser sig säkert. EU missar en inkomstkälla, men höjs EU-avgiften för Sverige som har obegränsat råd med allting så löser sig det också.

Som sagt, allt ska bli värre innan det möjligtvis inte är så illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste det igår egentligen.

https://www.gp.se/nyheter/världen/tusentals-strandade-på-amsterdams-flygplats-1.16564574

Det gick inte att tanka på flygplatsen, vilket gjorde det svårt att lämna den. Och det blev trångt när fler flyg landade.

Schiphol är enligt Wikipedia den europeiska flygplats som har mest trafik, tätt följd av Frankfurt, Paris CDG och London Heathrow. Igår vid 21-tiden fanns det enligt Flightradar totalt 22 flygplan i luften över Europa på väg till eller från Schiphol. I samma område fanns det samtidigt runt 125 flygplan på väg till eller från övrigt nämna flygplatser. Om 100 flygplan inte flyger som planerat så bör samtidigt omkring 15000 passagerare inte heller flyga som planerat. Det blir dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UNHCR har vid upprepade tillfällen begärt att överlevare i förlisningar inte ska föras tillbaka till Libyen”

 

UNHCR kanske bedömer att migranterna tar båten alldeles oavsett, men om inte är det ju som att uppmana migranterna till att fortsätta ta chansen och riskera livet på Medelhavet.

 

Som vanligt slår SVT på stora trumman* när det gäller sådant här. Jag kan direkt säga att nyhetsvärdet inte står i proportion till engagemanget. Det är inte cynism, bara fakta. 

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/unhcr-over-100-personer-uppges-ha-dott-utanfor-libyen

 

*Förtydligande: De sänder/sände live. Se dump i spoiler.

 

Spoiler

dump.jpg.24af1b609829103620eb0f1755e13143.jpg

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/irans-beslag-av-tankfartyget-stena-impero-detta-har-hant

Funderar på det här med den av Iran beslagtana Stenabåten. En inte ovanlig åsikt är att det strider mot internationell lag. Men Iran har ju motiverat det hela med att Storbritannien (Gibraltar) tidigare beslagtog en iransk båt, en motivering som kan anses rimlig. Borde inte även beslagtagande av den iranska båten strida mot internationell lag? Den enda motivering jag sett för britternas agerande är EU-sanktioner, men sådant står väl inte över internationell lag? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/irans-beslag-av-tankfartyget-stena-impero-detta-har-hant

Funderar på det här med den av Iran beslagtana Stenabåten. En inte ovanlig åsikt är att det strider mot internationell lag. Men Iran har ju motiverat det hela med att Storbritannien (Gibraltar) tidigare beslagtog en iransk båt, en motivering som kan anses rimlig. Borde inte även beslagtagande av den iranska båten strida mot internationell lag? Den enda motivering jag sett för britternas agerande är EU-sanktioner, men sådant står väl inte över internationell lag? 

I regel är det bara krigsbrott (men långt ifrån alla) som prövas internationellt, allt annat är politik. ”Makt är rätt” så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

I regel är det bara krigsbrott (men långt ifrån alla) som prövas internationellt, allt annat är politik. ”Makt är rätt” så att säga.

Domstolsprövningen verkar ofta bero på vem som vann kriget, men i det här fallet har kriget inte ens börjat. Men då har jag nog fattat rätt. Den stora frågan blir då varför inte oberoende media rapporterar om britternas eventuella brott mot internationell lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...