Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

38 minuter sedan, Semmelman säger:

äh

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta politiker gillar inte journalister. Kanske demokratin skulle se bättre ut om alla reportage ang politiker försvann?

Journalister retar ju gallfeber på Ebba tex. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, iMarc säger:

De flesta politiker gillar inte journalister. Kanske demokratin skulle se bättre ut om alla reportage ang politiker försvann?

Journalister retar ju gallfeber på Ebba tex. 

 

Hur skulle det kunna bli bättre av det? Tänk till lite nu.

Politiker måste kunna bli granskade av journalister och vi måste få veta vad dom håller på det.

DET är demokrati

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Hur skulle det kunna bli bättre av det? Tänk till lite nu.

Politiker måste kunna bli granskade av journalister och vi måste få veta vad dom håller på det.

DET är demokrati

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

:fundersam:

Jag trodde att du skojjade. Men denna smileyn får mig att tro att du inte skojjar. Att tro att demokrati ska klara sig utan kritisk journalistik är en utopi som är oerhört farlig. I dessa tankebanor huserar brunskjortorna och resultatet blir till slut diktaturer. Säg att det inte var detta du menade. :cry:

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med många journalister är att de vrider och vänder på väldigt mycket så att läsaren kan tolka fel. Det kan vara ett ord eller en mening en partiledare hävt ur sig utan kanske riktigt menat vad denne sa, och reportern hypar upp det hela till en jättenyhet, de flesta människor läser oftast bara rubriker och några få rader, så det är väldigt lätt att bli en bad boy/bad girl pga dålig journalistik. 

Självklart ska det granskas, men SERIÖST, vilket ofta inte sker numera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Problemet med många journalister är att de vrider och vänder på väldigt mycket så att läsaren kan tolka fel. Det kan vara ett ord eller en mening en partiledare hävt ur sig utan kanske riktigt menat vad denne sa, och reportern hypar upp det hela till en jättenyhet, de flesta människor läser oftast bara rubriker och några få rader, så det är väldigt lätt att bli en bad boy/bad girl pga dålig journalistik. 

Självklart ska det granskas, men SERIÖST, vilket ofta inte sker numera. 

Och det är ett skäl att freda politiker från att granskas? Var går gränsen då? Lika bra att vi förstatligar journalisterna så vi kan kontrollera dom. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är i grund och botten "ditt"  iMarc. 

Du är inte beredd att betala för bra skrivna nyheter utan journalisterna måste förlita sig på klick. Intressant rubriker för att locka läsare. Det är grundproblemet som jag sett det 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Felet är i grund och botten "ditt"  iMarc. 

Du är inte beredd att betala för bra skrivna nyheter utan journalisterna måste förlita sig på klick. Intressant rubriker för att locka läsare. Det är grundproblemet som jag sett det 

Exakt. Snålheten bedrar visheten (i allmänt, no offense, iMarc). På andra sidan skalan har det skapat så kallad Swishjournalistik. Ensamvargar som rycker ut och behandlar sådant de kan få snabba cash för. Att ingen vill betala har fått regeringen att ställa nya krav på public service. ”Sveriges Radio och Sveriges Television föreslås i sin nyhetsverksamhet ta hänsyn till kvalitativa nyhetsmediers konkurrensförutsättningar för att främja en mångfald av perspektiv på en livskraftig mediemarknad.” Källa. Det betyder i praktiken att de inte ska konkurrera ut andra medier med samma nyheter.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, iMarc säger:

De flesta politiker gillar inte journalister. Kanske demokratin skulle se bättre ut om alla reportage ang politiker försvann?

Journalister retar ju gallfeber på Ebba tex. 

Vad skulle bli bättre om politiker gillade journalister?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Felet är i grund och botten "ditt"  iMarc. 

Du är inte beredd att betala för bra skrivna nyheter utan journalisterna måste förlita sig på klick. Intressant rubriker för att locka läsare. Det är grundproblemet som jag sett det 

Nej jag betalar inte. Jag ser på Aktuellt då och då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Nej jag betalar inte. Jag ser på Aktuellt då och då. 

Njae det märks att du inte begriper vad jag pratar om. Låt så vara. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Nej jag betalar inte. Jag ser på Aktuellt då och då. 

Det gör du visst.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/skattetabeller/publicserviceavgift.4.22501d9e166a8cb399f31dd.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-12 på 17:25, Mattiasgbg säger:

Vad skulle bli bättre om politiker gillade journalister?

Då blir det kanske anarki

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Jag tror att många medlemmar uppfattar att partiet är i en så stor kris att det behövs en radikal förändring. Då är det Sabuni som är den som bäst symboliserar en sådan här förändring.”

 

Det där är en strategi som kan ”backfire”, minst sagt. Jag undrar varför Liberalerna håller på att begå kollektivt självmord som parti... :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...