Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Tsar bomba i Linköping: En handfull skadade.

Husvagnsbrand på camping: Två döda.

Det förstnämnda skrämmer skiten ur hela Sverige medan det andra tillhör sedvanliga semesterrisker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Mexiko kommer att vidta åtgärder utan motstycke för att förhindra strömmen av migranter som färdas genom landet mot USA”. /SVT

 

Tullhotet är upphävt men hade tydligen effekt. Trump drar sig inte för att använda tumskruvar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Svolder säger:

Vi har vant oss. Det hela var kommunicerat med partisekreteraren innan man gick vidare, utan att hon kom med invändningar. Hon har inte hört av sig själv till lokalföreningen, som dessutom har stöd från Liberalerna Skåne. Man skulle ju kunna tycka att det är lite ohederligt agerande av Arnholt att ta avstånd i pressen när det börjar blåsa.

Tja, sådana som hon ska ju balansera olika fraktioner mot varandra och det är väl ingen hemlighet att många inom Liberalerna hellre hade sett ett samarbete med Sverigedemokraterna än med Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Och Vänstern, i praktiken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, Alix säger:

”Mexiko kommer att vidta åtgärder utan motstycke för att förhindra strömmen av migranter som färdas genom landet mot USA”. /SVT

 

Tullhotet är upphävt men hade tydligen effekt. Trump drar sig inte för att använda tumskruvar. 

Läste i Falu Kuriren i dag som hade artikel från TT. I maj i år grep man 144,278 olagliga immigranter vid USA:s södra gräns. På en månad! :fundersam:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Läste i Falu Kuriren i dag som hade artikel från TT. I maj i år grep man 144,278 olagliga immigranter vid USA:s södra gräns. På en månad! :fundersam:

En sådan immigration håller förstås inte. Möjligtvis om immigranterna sedan utnyttjas som billig arbetskraft. Men jag har svårt att se varför det skulle vara en lösning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Läste i Falu Kuriren i dag som hade artikel från TT. I maj i år grep man 144,278 olagliga immigranter vid USA:s södra gräns. På en månad! :fundersam:

På USAs sida om gränsen, förmodar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

På USAs sida om gränsen, förmodar jag?

Var skulle USA-s förlängda arm gripa dem annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Var skulle USA-s förlängda arm gripa dem annars?

I Mexiko av mexikansk polis. De flesta gripna är ju illegala i Mexiko också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är antalet gripna illegala immigranter intressant. Inte vem som grep dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

"Ingen människa är illegal" hette det väl för något år sedan?

Jo, avskaffa gränserna. Låt alla bo där de vill. :lol: Djefla idioter... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

"Ingen människa är illegal" hette det väl för något år sedan?

Det är väl korrekt. Däremot så kan alla människor utföra illegala handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Alltså en riktigt elak dj*vel. :devil: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

image.php?uuid=fa8e74de-e3dc-5bc0-83c9-7

 

”Var försiktiga när ni kör dessa [elsparkcyklar]. Håll er på cykelbanan, kör inte dessa när ni har druckit och framförallt ha alltid hjälm på er”.

 

Ja, nu vet Lucas Simonsson vad han borde ha gjort. Klassiskt...

Läste om det i BT (antagligen betalartikel).

Fattas bara texten i bilden:

I'm stupid and I know it.

:lol:

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.jpg.e6cf759644fe85afe5a040b6d5a7007d.jpg

 

Jag har inte vågat läsa eller se SVT:s artiklar/inslag... Dels för att det är intimt och genant (ett program på SVT play heter rätt och slätt F*ttan brinner...), och inte direkt angår mig som man, dels för att det antagligen, på något sätt, är vi mäns fel, och att vi borde träda fram på något sätt och erkänna detta; och stödja kampen. Gärna prata med yngre män, våra söner, och så vidare. Men vad vet jag, antagligen är jag bara feg. Jag vet att jag är patetiskt gubbslem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

dump.jpg.e6cf759644fe85afe5a040b6d5a7007d.jpg

 

Jag har inte vågat läsa eller se SVT:s artiklar/inslag... Dels för att det är intimt och genant (ett program på SVT play heter rätt och slätt F*ttan brinner...), och inte direkt angår mig som man, dels för att det antagligen, på något sätt, är vi mäns fel, och att vi borde träda fram på något sätt och erkänna detta; och stödja kampen. Gärna prata med yngre män, våra söner, och så vidare. Men vad vet jag, antagligen är jag bara feg. Jag vet att jag är patetiskt gubbslem.

Kanske precis vad syftet är, att beröva dig ditt självförtroende. "Kampen" påminner väldigt mycket om...

images.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Kanske precis vad syftet är, att beröva dig ditt självförtroende. "Kampen" påminner väldigt mycket om...

images.png

Ingen fara för egen del, jag ironiserade lite. :P 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ingen fara för egen del, jag ironiserade lite. :P 

Gott att höra vännen. :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har upphört att ha åsikter om något som rör kvinnor, jämställdhet, genus, sexualitet. Som man, dessutom som medelålders vit man, skall jag bara hålla käften och hata mig själv.

Ja, så känns det, dessvärre. Men jag har ändå uppfostrat två döttrar till ansvarskännande unga vuxna (och en son också). Fatta så rebelliskt! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en fuskande fotograf har tagits med brallorna nere. Vad är det för fel på dem!?! Man kan kunde tro att de blir avskräckta efter något sådant här. Men inte då. Den sistnämnde är aktiv som om inget hade hänt. Citat:

 

”– Det känns väldigt tråkigt, han hade fått gräs på höger öra som jag valde att putsa bort genom att använda delar från andra örat, många fotografer väljer att göra såhär. Jag tycker bedömningen känns väldigt hård och faktiskt tramsig, säger Björn Persson.

I artikeln på organisationens hemsida står det att domarna uppmärksammat att fotografiet är redigerat redan när de fick in bidraget, vilket ansågs rimligt för att skapa en mystisk känsla i bilden.”

 

Fusket är alltså regel. Och accepterat i viss grad. Äckligt. Vidrigt. :sick:

 

Man får väl därmed anta att det finns två typer av fotografer: De som ertappats med att fuska och de som ännu inte har ertappats med att fuska. :ThumbsDown:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Ännu en fuskande fotograf har tagits med brallorna nere. Vad är det för fel på dem!?! Man kan kunde tro att de blir avskräckta efter något sådant här. Men inte då. Den sistnämnde är aktiv som om inget hade hänt. Citat:

 

”– Det känns väldigt tråkigt, han hade fått gräs på höger öra som jag valde att putsa bort genom att använda delar från andra örat, många fotografer väljer att göra såhär. Jag tycker bedömningen känns väldigt hård och faktiskt tramsig, säger Björn Persson.

I artikeln på organisationens hemsida står det att domarna uppmärksammat att fotografiet är redigerat redan när de fick in bidraget, vilket ansågs rimligt för att skapa en mystisk känsla i bilden.”

 

Fusket är alltså regel. Och accepterat i viss grad. Äckligt. Vidrigt. :sick:

 

Man får väl därmed anta att det finns två typer av fotografer: De som ertappats med att fuska och de som ännu inte har ertappats med att fuska. :ThumbsDown:

Jag tycker att det är ok att finjustera ljus/mörker/färg/skärpa men inte att redigera bilden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är en åldring, och väljer, i mitt eget fotograferande, att behandla bilden som om den vore en diabild. Jag beskär, komponerar och exponerar i kameran. Störande detaljer ser jag till att få bort genom att flytta mig innan jag tar bilden, eller genom att använda zoom om det ger det resultatet jag önskar. Det enda jag använder datorn till är att lyfta exponeringen i skuggiga partier i den mån det behövs. Har jag inte fixat ett godkänt resultat med det så landar bilden i den där skräphögen för obestämd magnetisering som ligger i en outnyttjad vrå av Universum.

 

Men, eftersom jag inte lever i ett vacuum utan deltar i flera olika fotogrupper på Facebook så vet jag att vi är rätt få idag som tänker så runt bilden. De flesta verkar tycka att all manipulation är ok, även där redigeringen är uppenbar.

Din väg är din Svolder, oavsett ålder. (Rimmar! :) )
Jag ser fotograferandet som konst och har därför inga problem med ganska stor manipulation med bilden med ljus, färger, beskärning....

Visserligen med iPhone 7, massor med fel och brister men ändå ett resultat jag är nöjd med. I Ulricehamn intill Åsunden...


 

IMG_1377.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är en åldring, och väljer, i mitt eget fotograferande, att behandla bilden som om den vore en diabild. Jag beskär, komponerar och exponerar i kameran. Störande detaljer ser jag till att få bort genom att flytta mig innan jag tar bilden, eller genom att använda zoom om det ger det resultatet jag önskar. Det enda jag använder datorn till är att lyfta exponeringen i skuggiga partier i den mån det behövs. Har jag inte fixat ett godkänt resultat med det så landar bilden i den där skräphögen för obestämd magnetisering som ligger i en outnyttjad vrå av Universum.

 

Men, eftersom jag inte lever i ett vacuum utan deltar i flera olika fotogrupper på Facebook så vet jag att vi är rätt få idag som tänker så runt bilden. De flesta verkar tycka att all manipulation är ok, även där redigeringen är uppenbar.

Jag har också märkt tendensen. Det gjorde jag redan för 15 år sedan. Jag jobbade med en pressfotograf (sic!) som frågade om han fick redigera bort en ventil på väggen. För egen del tycker jag att det är outhärdligt när estetik går före sanning. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...