MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Också ett glädjande besked. Särskilt i dessa dagar när en massa sillmjölkar främst och framför allt annat tycker synd om IS-familjerna (läs kvinnor och barn) som nu har det jobbigt efter att IS har krossats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, Alix säger:

”We smile in the face of some people although our hearts curse them”.

Lögn. LögnTaqyia. 🖕

Då gillar du väl det här – Hanif Bali i Aftonbladet?

Finns onekligen en och annan poäng, men helheten skaver betänkligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
21 minuter sedan, KMN säger:

Då gillar du väl det här – Hanif Bali i Aftonbladet?

Finns onekligen en och annan poäng, men helheten skaver betänkligt.

Nej, det gör den inte. Den skaver bara för att det där sker på en annan planet för dig och du (och andra*) kan inte ta in det. Du nämnde vid något tillfälle det motbjudande med populistiska exempel. Som spädbarnsfällor och dylikt här, då, antar jag? Bad show...

På ett sätt är det bra att vi här i Sverige är så förstående och gosiga**, men jag hoppas att sillmjölkarna är beredda att stå upp och försvara nya attentat i klass med det på Drottninggatan och säga: ”Det är så här det ska fungera i Sverige. Vi ska vara snälla, och snälla även mot de stygga. Vi tar eländet!”

*”Daniel Suhonen kallar mig för vidrig.

Jag läser om hur en IS-terrorist karvar huvudet av en fyraårig flicka samtidigt som hon skrek efter sina mamma på en gata i Raqqa, hur de stampade sönder huvuden på spädbarn, de dränkte människor levande i burar, hur de våldtog och urskillningslöst dödade.

Jag tänker på vad som är vidrigt.

---

LO-pampen Mats Erikson, make till statsråd Ann Linde (S), säger att mina hårda ord mot IS visar att jag delar samma människosyn som dem. Likes från socialdemokratiska riksdagsledamöter haglar in.”

**Att kvinnosynen är unken är en trist baksida. Kvinnliga jihadister är viljelösa rön för vinden. Det svaga könet. De måste tas om hand.

PS. Men jag släpper detta nu. Blir för upprörd. :pinch:

Redigerad av Alix
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Nej, det gör den inte. Den skaver bara för att det där sker på en annan planet för dig och du (och andra*) kan inte ta in det. Du nämnde vid något tillfälle det motbjudande med populistiska exempel. Som spädbarnsfällor och dylikt här, då, antar jag? Bad show...

På ett sätt är det bra att vi här i Sverige är så förstående och gosiga**, men jag hoppas att sillmjölkarna är beredda att stå upp och försvara nya attentat i klass med det på Drottninggatan och säga: ”Det är så här det ska fungera i Sverige. Vi ska vara snälla, och snälla även mot de stygga. Vi tar eländet!”

*”Daniel Suhonen kallar mig för vidrig.

Jag läser om hur en IS-terrorist karvar huvudet av en fyraårig flicka samtidigt som hon skrek efter sina mamma på en gata i Raqqa, hur de stampade sönder huvuden på spädbarn, de dränkte människor levande i burar, hur de våldtog och urskillningslöst dödade.

Jag tänker på vad som är vidrigt.

---

LO-pampen Mats Erikson, make till statsråd Ann Linde (S), säger att mina hårda ord mot IS visar att jag delar samma människosyn som dem. Likes från socialdemokratiska riksdagsledamöter haglar in.”

**Att kvinnosynen är unken är en trist baksida. Kvinnliga jihadister är viljelösa rön för vinden. Det svaga könet. De måste tas om hand.

PS. Men jag släpper detta nu. Blir för upprörd. :pinch:

Ja, jag tänkte nog att pratet om sillmjölkar och syltryggar skulle förena er.

Det som skaver för min del är samma sak som jag ogillar allra mest med SD – när man närmar sig ett avhumaniserande.

Vissa individer eller grupper har uppfört sig så illa eller är så onda att man inte längre behöver betrakta dem som människor. Ena gången är det pedofiler, nästa våldtäktsmän från utlandet, missbrukare eller extremister. Gemensamt för dem är i alla fall att de kan exkluderas ur gruppen ”medborgare” eller ”medmänniskor”.

Hanif Bali skriver, om kvinnorna som anslutit sig till IS, i många fall ungdomar eller barn:

Citat

De flesta av dem har tryckt ur sig en och annan unge väl på plats.

Det finns ingen anledning att uttrycka sig så. Om Bali har goda argument för sin sak – vilket jag kan tycka att han emellanåt har – behövs inte den sortens retorik.

Det sättet att uttrycka sig, det sättet att se på andra människor, är det första lilla steget mot Auschwitz.

Redigerad av KMN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, KMN säger:

Ja, jag tänkte nog att pratet om sillmölkar och syltryggar skulle förena er.

Det som skaver för min del är samma sak som jag ogillar allra mest med SD – när man närmar sig ett avhumaniserande.

Vissa individer eller grupper har uppfört sig så illa eller är så onda att man inte längre behöver betrakta dem som människor. Ena gången är det pedofiler, nästa våldtäktsmän från utlandet, missbrukare eller extremister. Gemensamt för dem är i alla fall att de kan exkluderas ur gruppen ”medborgare” eller ”medmänniskor”.

Hanif Bali skriver, om kvinnorna som anslutit sig till IS, i många fall ungdomar eller barn:

Det finns ingen anledning att uttrycka sig så. Om Bali har goda argument för sin sak – vilket jag kan tycka att han emellanåt har – behövs inte den sortens retorik.

Det sättet att uttrycka sig, det sättet att se på andra människor, är det första lilla steget mot Auschwitz.

Vad är sillmölkar för något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

https://www.synonymer.se/sv-syn/sillmjölke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Verkställighet av utvisning uppfyller domslutet. Men utvisningen står fast även om verkställighet inte kan utföras. Det viktigaste av allt är att beslut om utvisning sker. Sedan kan allt hända i efterhand. Varför måste jag förklara detta? Är det något oklart om vad jag menar?

PS. Jag rättade mig i inlägget du citerade.

Jag tänker nog annorlunda, helt enkelt. För om utvisningar inte verkställs så kan domstolarna fatta hur många utvisningsbeslut som helst utan någon som helst (praktisk) betydelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, iMarc säger:

6 minuter sedan, KMN säger:

Rättat! Tack för påpekandet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns inget om sillmölke i den länken

Jopp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Jopp

Nej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Nej

Du vet orden behöver inte vara 100% korrekt stavade för att man ändå ska förstår innebörden.

Citat

''Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.''

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, KMN säger:

Du tycker inte att du silar mygg å äter elefanter lite här? Bestialiska barnmord, IS, mot gott språkbruk... Om jag skulle skriva att Hitler är en sadistisk liten skit skulle det va ett steg mot Auschwitz? 

Du får tänka på att alla inte har ditt goda språkbruk och att han förmodligen skriver ur en upprördhet, och kanske riktar sig mot yngre grupper och andra grupper som inte uppskattar språkliga snirkligheter. 

Mvh S.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, lappen71 säger:

Du vet orden behöver inte vara 100% korrekt stavade för att man ändå ska förstår innebörden.

Ok r de bätre ja skiver så här enlit dej?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok r de bätre ja skiver så här enlit dej?

Du för skriva hur du vill men det var inte det som var poängen.

Poängen var att ord behöver inte var 100% korrekt stavade för att man ska förstå innebörden.

Att göra sig mer dum än man är och fråga är helt upp till dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, lappen71 säger:

Du för skriva hur du vill men det var inte det som var poängen.

Poängen var att ord behöver inte var 100% korrekt stavade för att man ska förstå innebörden.

Att göra sig mer dum än man är och fråga är helt upp till dig.

Vad får dig att tro att jag inte förstod innebörden? Du dömer lätt folk. 

Jag ville bara vara språkpolis lite 🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, iMarc säger:

30 minuter sedan, iMarc säger:

Finns inget om sillmölke i den länken

2 minuter sedan, iMarc säger:

Vad får dig att tro att jag inte förstod innebörden? Du dömer lätt folk. 

Jag ville bara vara språkpolis lite 🙂

Då hade första inlägget räckt och speciellt efter att KMN tackade för rättelsen.

Att sen styvnackat fortsätta hävda att betydelsen inte var det jag länkade till tyder på att du inte förstod.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Då hade första inlägget räckt och speciellt efter att KMN tackade för rättelsen.

Att sen styvnackat fortsätta hävda att betydelsen inte var det jag länkade till tyder på att du inte förstod.

Nej problemet var att du länkade till en sida där inte ens ordet sillmölke existerade men du hävdade motsatsen, inte så smart av dig? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Nej problemet var att du länkade till en sida där inte ens ordet sillmölke existerade men du hävdade motsatsen, inte så smart av dig? 

Länken: https://www.synonymer.se/sv-syn/sillmjölke

Jag ser det på fler ställen.

1454920333_Skrmavbild2019-02-19kl_14_25_24.thumb.png.537c736f1e4b34d53eb6e076fc079848.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, lappen71 säger:

Länken: https://www.synonymer.se/sv-syn/sillmjölke

Jag ser det på fler ställen.

1454920333_Skrmavbild2019-02-19kl_14_25_24.thumb.png.537c736f1e4b34d53eb6e076fc079848.png

Bra med självinsikt 👍🏾

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
56 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag tänker nog annorlunda, helt enkelt. För om utvisningar inte verkställs så kan domstolarna fatta hur många utvisningsbeslut som helst utan någon som helst (praktisk) betydelse.

Det fungerar inte så. Jag föreslår att du läser domarna så ser du att Högsta domstolen är medveten om att verkställighet kanske inte blir möjlig efter avtjänat straff. Men att det för den skull inte hindrar att domstolen dömer till utvisning.

http://www.hogstadomstolen.se/Avgoranden/Vagledande-domar-och-beslut-prejudikat/2019

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Alix säger:

Men att det för den skull inte hindrar att domstolen dömer till utvisning.

Problemet, som jag ser det, är att det är verkningslöst utan verkställighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, KMN säger:

Jo, jag tänkte väl att det är språket du stör dig på. Det gör du i vart och vartannat inlägg i detta forum. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, iMarc säger:

Bra med självinsikt 👍🏾

Jag vet inte om du driver med mig eller om du bara spelar korkad. Helt upp till dig.

Ordet som KMN var ute efter var sillmjölke något han konfirmerade. 

Så den länk jag postade stämmer till 100%

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Telly82 säger:

Problemet, som jag ser det, är att det är verkningslöst utan verkställighet.

Det blir en väldigt konstig ordning om en domstol bara ska fatta beslut om utvisning om det kan avgöras att den med tiden är möjlig att verkställa. Hur ska Högsta domstolen kunna veta att en utvisning går att verkställa efter en livstidsdom där någon kanske kommer ut ur fängelset först om 25 till 30 år? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu