MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

9 timmar sedan, lappen71 säger:

Vad skulle vara hemskt? Att dom går hand i hand från baren?

Ja, för dig kanske det är helt naturligt och helt Ok med vad som komma skall. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, iMarc säger:

Ja, för dig kanske det är helt naturligt och helt Ok med vad som komma skall. 

Lägg inte ord i min mun är du snäll.

Jag ifrågasatte din uppfattning vad jag såg som skulle vara hemskt.

Vad din hjärna fantiserar ihop vad som händer efter dom lämnat baren är din fantasi som du själv får stå för.

Som jag tidigare sagt är du blåögd och om du verkligen hade levt som en thailändare som du tidigare påstod.

Skulle du vara medveten att allting inte är svart eller vitt. Du skulle förstå lite mer motivet varför vissa kvinnor väljer att jobba i bar. Ja det är både ett medvetet val och ett påtvingat val pga sociala och ekonomiska orsaker.

Bara för att jag inte rasar över prostitution betyder inte att jag är för det för det är jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Islam är kvinnofientligt. I alla fall i iransk tappning. Annars är nog nämnda religion jättesnäll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, är det så farligt med kameraövervakning och en tillgänglig polis? Själv tycker jag att detta är alldeles utmärkt. ^_^ 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SVT fälls av Granskningsnämnden för att ha tagit avstånd mot ett uttalande som Jimmie Åkesson gjorde i direktsänd valdebatt. 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-falls-for-avstandstagande-i-slutdebatt

Ansvarig utgivare Eva Landahl försvarade avståndstagandet:

https://www.svt.se/nyheter/svt-s-markering-mot-akessons-uttalande-i-slutdebatten

Men sedan byttes hon ut då hon inte var opartisk angående SD:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oRbEo0/svt-chefen-gillade-sd-kritiska-artiklar--byts-ut

Det sistnämnda kan man dock inte (lika enkelt) hitta på SVT. Men här är den:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, Alix säger:

SVT fälls av Granskningsnämnden för att ha tagit avstånd mot ett uttalande som Jimmie Åkesson gjorde i direktsänd valdebatt. 

https://www.svt.se/nyheter/svt-s-markering-mot-akessons-uttalande-i-slutdebatten

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oRbEo0/svt-chefen-gillade-sd-kritiska-artiklar--byts-ut

Ja, det där var ett jäkla haveri. Det visade på grava missuppfattningar inom SVT gällande uppdraget.

Och vad det ledde till? Säkert några fler röster på SD.

Ständigt denna kontraproduktiva hållning! Det är obegripligt. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, KMN säger:

Ja, det där var ett jäkla haveri. Det visade på grava missuppfattningar inom SVT gällande uppdraget.

Och vad det ledde till? Säkert några fler röster på SD.

Ständigt denna kontraproduktiva hållning! Det är obegripligt. 

Den enkla förklaringen är att SVT tror att det är ett journalistiskt uppdrag att motarbeta SD.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

Den enkla förklaringen är att SVT tror att det är ett journalistiskt uppdrag att motarbeta SD.

Det är möjligt att man inom SVT har denna tro; men varför misslyckas man då så flagrant?

Byggandet av SD's opinionssiffror har till allra största del genomförts av dessa ”motarbetare”. Hade vi överlåtit jobbet till SD's egna debattörer hade stödet för dem varit nere på under tio procent. Det är jag övertygad om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, KMN säger:

Det är möjligt att man inom SVT har denna tro; men varför misslyckas man då så flagrant?

Byggandet av SD's opinionssiffror har till allra största del genomförts av dessa ”motarbetare”. Hade vi överlåtit jobbet till SD's egna debattörer hade stödet för dem varit nere på under tio procent. Det är jag övertygad om.

Jag är inte säker på det. Men jag tror nog att SVT:s partiska PK-hållning (den vantolkade ”demokratiparagrafen”) spelar SD i händerna i alla fall någon mån. Deras väljare är inte dumma bara för att de har dåligt omdöme...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Deras väljare är inte dumma bara för att de har dåligt omdöme...

Nej, det är inte alls detta det handlar om. På många sätt är det tvärtom rationellt.

Ju mer snurrigheter, skitnödig korrekthet och ren dumhet som presenteras från etablerade partier (eller för den delen debattörer, SVT och ledarsidor) i kampen mot SD, desto mer växer det partiet. Hade i stället SD’s egen intelligentia fått fritt spelrum att prata om den vita rasens överhöghet, drastiska lösningar på migrationsproblemet, demokratins utspelade roll eller folkdansens betydelse för svensk välfärd, då hade SD varit en företeelse i marginalen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, KMN säger:

Nej, det är inte alls detta det handlar om. På många sätt är det tvärtom rationellt.

Ju mer snurrigheter, skitnödig korrekthet och ren dumhet som presenteras från etablerade partier (eller för den delen debattörer, SVT och ledarsidor) i kampen mot SD, desto mer växer det partiet. ...

Ja, det var det jag menade.  Däremot tror jag inte på din bedömning att de skulle ha hamnat under tio procent. Samhällsfrågan är större än SVT.

En annan observation, eller kompletterande sådan: Eva Landahls artikel om varför de tog avstånd finns länkad under artikeln om att SVT har fällts. Men artikeln att hon avgick som ansvarig utgivare är inte med. Typiskt SVT.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Däremot tror jag inte på din bedömning att de skulle ha hamnat under tio procent. Samhällsfrågan är större än SVT.

Jag talar inte om SVT exklusivt – även om det var där vi började. De är del av ett större mönster.

Exakt var SD skulle hamnat om de inte ”fått hjälp” är naturligtvis omöjligt att säga, men jag tror att en majoritet av SD-väljarna i första hand har röstat ”mot” någonting än för ett kryptofascistiskt parti. Som du själv sa: De är inte dumma bara för att de har dåligt omdöme. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, KMN säger:

Jag talar inte om SVT exklusivt – även om det var där vi började. De är del av ett större mönster.

Exakt var SD skulle hamnat om de inte ”fått hjälp” är naturligtvis omöjligt att säga, men jag tror att en majoritet av SD-väljarna i första hand har röstat ”mot” någonting än för ett kryptofascistiskt parti. Som du själv sa: De är inte dumma bara för att de har dåligt omdöme. 

Ja, om man talar om hela samhällets attityd till Sverigedemokraterna så håller jag med dig. De har vunnit på den avvisande och bortviftande inställningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

”We smile in the face of some people although our hearts curse them”.

Lögn. LögnTaqyia. 🖕

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, Alix säger:

Ja, om man talar om hela samhällets attityd till Sverigedemokraterna så håller jag med dig. De har vunnit på den avvisande och bortviftande inställningen.

Och att Åkesson gör sig mycket bra i media. En svärmorsdröm! :bla:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
33 minuter sedan, Axelman säger:

Och att Åkesson gör sig mycket bra i media. En svärmorsdröm! :bla:

Hans faktiska svärmor har en helt annan syn... :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 timmar sedan, Alix säger:

Vet inte om jag hörde rätt, men jag tyckte att Ekot sa något om att SVT tidigare hade fällts för att inte ha tagit avstånd vid ett tidigare sverigedemokratiskt uttalande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ääääääännnnnntttllliiiiggeeen!!! Förhoppningsvis får HD:s beslut sillmjölkarna i underrätterna och hos åklagarmyndigheten att börja utvisa kriminella i större omfattning. Avskrapet har inte här att göra. :byrakrat:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
30 minuter sedan, Alix säger:

Ääääääännnnnntttllliiiiggeeen!!! Förhoppningsvis får HD:s beslut sillmjölkarna i underrätterna och hos åklagarmyndigheten att börja utvisa kriminella i större omfattning. Avskrapet har inte här att göra. :byrakrat:

Det kommer inte att hända, vare sig utvisningarna nu eller utvisningar sen.

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, Svolder säger:

Det kommer inte att hända, vare sig utvisningarna nu eller utvisningar sen.

Jag skiljer på domslut och verkställighet, förstås. Det viktigaste för mig är det första.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, Alix säger:

Jag skiljer på domslut och verkställighet, förstås. Det viktigaste för mig är det första.

Varför då? Verkställighet innefattar väl ett domslut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
14 minuter sedan, Telly82 säger:

Varför då? Verkställighet innefattar väl ett domslut?

Nej. Verkställigheten är en annan sak. Den sköter Polisen med eller utan kriminalvårdens hjälp. Det viktiga för mig är att domstolarna signalerar att utvisning är en konsekvens av viss brottslighet om man inte är medborgare i Sverige.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, Alix säger:

Nej. Verkställigheten är en annan sak. Den sköter Migrationsverket med eller utan gränspolisens hjälp. Det viktiga för mig är att domstolarna signalerar att utvisning är en konsekvens av viss brottslighet om man inte är medborgare i Sverige.

Men domslutet får du ju "på köpet" när verkställigheten utförs.

Med andra ord, domslutet är bara steg 1, verkställigheten steg 2. Du måste ta steg 1 för att ta steg 2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Men domslutet får du ju "på köpet" när verkställigheten utförs.

Med andra ord, domslutet är bara steg 1, verkställigheten steg 2. Du måste ta steg 1 för att ta steg 2.

Verkställighet av utvisning uppfyller domslutet. Men utvisningen står fast även om verkställighet inte kan utföras. Det viktigaste av allt är att beslut om utvisning sker. Sedan kan allt hända i efterhand. Varför måste jag förklara detta? Är det något oklart om vad jag menar?

PS. Jag rättade mig i inlägget du citerade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu