MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

33 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag går aldrig till thaimassage salonger varken i Sverige eller i Thailand för jag vet vad man blir erbjuden.

Enda ställen som jag vet är seriösa eller risken att blir erbjuden är minimal är dom på stranden eller framför hotell.

Min mamma går och får sin massage hos en thaidam i 60-års åldern. Är väl ingen risk man blir erbjuden något om man skulle gå till henne. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, iMarc säger:

Min mamma går och får sin massage hos en thaidam i 60-års åldern. Är väl ingen risk man blir erbjuden något om man skulle gå till henne. 

Jag vet inte om du gör dig lustig eller menar allvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag vet inte om du gör dig lustig eller menar allvar.

Eftersom du menar i princip att man blir ”erbjuden” i alla thaimassage-salonger i både Sverige och Thailand så borde den salongen min mor går till tillhöra undantagen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Eftersom du menar i princip att man blir ”erbjuden” i alla thaimassage-salonger i både Sverige och Thailand så borde den salongen min mor går till tillhöra undantagen. 

Du menade allvar 😳 Med dig så måste man precisera för du kan inte läsa mellan raderna.

Du är bra blåögd när det gäller Thailand. Börjar fundera om du ens varit där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, lappen71 säger:

Du menade allvar 😳 Med dig så måste man precisera för du kan inte läsa mellan raderna.

Du är bra blåögd när det gäller Thailand. Börjar fundera om du ens varit där.

Var där 2012. Först Koh Chang sedan i Suwannakhuha nong bua lamphu. Nej jag såg ingen prostitution och blev heller inte erbjuden några tjänster. Vill du jag ska scanna av flygbiljetter, skicka kort på mig när jag umgås med vänner där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, iMarc säger:

Var där 2012. Först Koh Chang sedan i Suwannakhuha nong bua lamphu. Nej jag såg ingen prostitution och blev heller inte erbjuden några tjänster. Vill du jag ska scanna av flygbiljetter, skicka kort på mig när jag umgås med vänner där?

Läser man detta inlägg av dig så får man intrycket att du varit där bra mycket längre än en charter resa.

Bara för att du varit där betyder inte att du inte är blåögd om prostitution. Den finns överallt i Thailand.

Citat

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Läser man detta inlägg av dig så får man intrycket att du varit där bra mycket längre än en charter resa.

Bara för att du varit där betyder inte att du inte är blåögd om prostitution. Den finns överallt i Thailand.

Ja det var väl 3 veckor om jag inte minns fel. Blåögd eller ej, jag såg ingen prostitution i alla fall. På Koh Chang var jag mest på stranden och i vattnet och ägnade mig åt fridykning. Åt sedan middag på restauranger och gick sedan och la mig och sov. På det andra stället umgicks jag med mitt ex och hennes familj och vänner, inga av dem var prostituerade. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Ja det var väl 3 veckor om jag inte minns fel. Blåögd eller ej, jag såg ingen prostitution i alla fall. På Koh Chang var jag mest på stranden och i vattnet och ägnade mig åt fridykning. Åt sedan middag på restauranger och gick sedan och la mig och sov. På det andra stället umgicks jag med mitt ex och hennes familj och vänner, inga av dem var prostituerade. 

Så med andra ord har du inte bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill påstå att jag gjort det mer än en vanlig turist. Fick hjälpa till med mat, följa med till risodlingen, äta rostade syrsor, fjärilslarver, samt mycket rå mat, sånt vi köpte på marknader, äta det inhemska och hjälpa till och följa med till templet mm mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Jag vill påstå att jag gjort det mer än en vanlig turist. Fick hjälpa till med mat, följa med till risodlingen, äta rostade syrsor, fjärilslarver, samt mycket rå mat, sånt vi köpte på marknader, äta det inhemska och hjälpa till och följa med till templet mm mm

Nej du är fortfarande en turist som var där i 3 veckor, en farang.

Allt det där har jag också gjort och gör fortfarande sedan 12år men har inga illusioner att jag är mindre turist för det.

Du är en vandrande plånbok som dom vid första bästa tillfälle försöker utnyttja. Cyniskt synsätt kanske men det är ett faktum.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
4 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej du är fortfarande en turist som var där i 3 veckor, en farang.

Allt det där har jag också gjort och gör fortfarande sedan 12år men har inga illusioner att jag är mindre turist för det.

Du är en vandrande plånbok som dom vid första bästa tillfälle försöker utnyttja. Cyniskt synsätt kanske men det är ett faktum.

Ok, ja jag fick stå för alla kostnader vad gäller mat. Det var många tusenlappar som försvann. De sa att det var sed. 

Och när jag vägrade Sin Sod så sprack förhållandet. 

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Ok, ja jag fick stå för alla kostnader vad gäller mat. Det var många tusenlappar som försvann. De sa att det var sed. 

Haha det är ju det jag säger att du är blåögd 🤣

Det finns ingen sådan sed utan det lurade dom i dig.

Du är inte den första eller den sista som blir lurad.

Jag har själv några historier att berätta 😳🤣

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det kan jag tro

hursomhelst så var det trots allt en underbar resa (förutom brustet hjärta sista dan)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Ja det kan jag tro

hursomhelst så var det trots allt en underbar resa (förutom brustet hjärta sista dan)

Det betvivlar jag inte en sekund på 👍

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
49 minuter sedan, iMarc säger:

Och när jag vägrade Sin Sod så sprack förhållandet. 

Det hade mitt också gjort om jag vägrat 😳🤣

Men jag löste det på ett smart och smidigt sätt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, lappen71 säger:

Det hade mitt också gjort om jag vägrat 😳🤣

Men jag löste det på ett smart och smidigt sätt ;)

För min del var det nog bra, bara några veckor senare efter jag åkt hem så fick jag info från några vänner att hon förlovat sig med en annan farang, och ett halvår senare flyttade hon hit och bor bara 10 mil från mig. Ringde upp hennes man och han blev minst sagt chockad när jag berättade om henne och mig, och han sa till mig att hon höll på och ljög för honom också. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

För min del var det nog bra, bara några veckor senare efter jag åkt hem så fick jag info från några vänner att hon förlovat sig med en annan farang, och ett halvår senare flyttade hon hit och bor bara 10 mil från mig. Ringde upp hennes man och han blev minst sagt chockad när jag berättade om henne och mig, och han sa till mig att hon höll på och ljög för honom också. 

Varför gjorde du en sådan dum sak? Vad ger dig för rätt att lägga dig i andras förhållanden?

Det var bland det dummaste jag hört. En sak om det gällde en nära vän men nu var det en helt okänd person.

Snacka om att du framstår som svartsjuk och försmådd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför gjorde du en sådan dum sak? Vad ger dig för rätt att lägga dig i andras förhållanden?

Det var bland det dummaste jag hört. En sak om det gällde en nära vän men nu var det en helt okänd person.

Snacka om att du framstår som svartsjuk och försmådd.

Tänk efter lite nu. Det var inte bara jag som ansåg att jag gjorde rätt, även anhöriga till mig och vänner i Thailand, dessutom tackade han för upplysningen, vi hade ett bra samtal. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Tänk efter lite nu. Det var inte bara jag som ansåg att jag gjorde rätt, även anhöriga till mig och vänner i Thailand, dessutom tackade han för upplysningen, vi hade ett bra samtal. 

Korkat....enbart korkat. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rubriken: Shiffrins totalsågning– vill inte se OS i Sverige

Vad hon sade: ”Jag vill inte säga något som gör folk arga, men sett till förhållandena här senaste två veckorna... jag vet inte hur vanligt det är här, jag gillar alltid att vara här och det är alltid speciellt för mig här eftersom jag vann min första världscuptävling här. Men är det så här alldeles för ofta tycker jag inte man ska köra OS här. Det förtjänar inte att vara en OS-backe. Du vill inte behöva köra från reservstarten”

Vad är det för fel på SVT:s rubriksättare? Kommer de direkt från kvällstidningarna? Troligen. För uttalandena är hämtade från Expressen och där har nya vettigare personer satt rubriken: Stjärnornas kritik mot Sverige: ”De kan inte” 

Artikel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-02-13 på 13:13, Alix säger:

dump.thumb.jpg.ffbbcf7dcea6c9ab9072cda9d84da9e8.jpg

Gräsligt. Smart av företag att uppfylla allt på papperet. Jag undrar hur pass vanligt det är. Ohälsan tiger still i normalfallet, skulle jag tro.

Källa: UG/SVT

Kan man lura hit folk för att klippa naglar...

5 timmar sedan, iMarc säger:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-misstanker-kvinnan-drev-bordeller-i-thaimassagesalonger/

Är det så illa i Sverige nu så det ska behöva förekomma sånt här??

Fyyyf**n

...så borde det gå att lura hit folk för att sälja sex. Om man nu behöver luras om just sexsäljandet (säljer man sex i Thailand så tycker man nog inte att det är så konstigt att sälja sex i Sverige). Affärsidén bör funka i många branscher.

3 timmar sedan, iMarc säger:

Det svåra, i Sverige och Thailand, tycker jag är att hitta någon som erbjuder bra massage, men inget annat. En väldigt bestämd och hårdhänt dam, i Sverige, avslutade en väldigt bra massage med att pekandes med hela handen mot skrevet fråga beordra "massage där?". Gissar att hon var militär i något tidigare liv.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Västerländsk demokrati är sällan (läs aldrig, om man ska dra lärdom av historien) alternativet i arabiska länder. Den arabiska våren ledde i samtliga fall till politiskt kaos, islamism och inbördeskrig, i varierande grad. Det är naivt och historielöst med sådana här artiklar. Egypten har nu det bästa möjliga av styrelseskick. Det är inte bra på något sätt ur vårt perspektiv men alla andra alternativ är klart värre. Är det fel att vara realist?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Västerländsk demokrati är sällan (läs aldrig, om man ska dra lärdom av historien) alternativet i arabiska länder. Den arabiska våren ledde i samtliga fall till politiskt kaos, islamism och inbördeskrig, i varierande grad. Det är naivt och historielöst med sådana här artiklar. Egypten har nu det bästa möjliga av styrelseskick. Det är inte bra på något sätt ur vårt perspektiv men alla andra alternativ är klart värre. Är det fel att vara realist?

Demokrati kräver demokratiska människor. Att riva ett "dåligt" system och pådyvla ett annat "bättre" är som upplagt för katastrof. Detsamma gäller ju hos oss. Är inte vi demokratiska faller vår demokrati. Första steget bakåt verkar vara nationalism. Med nationalism har man ett perfekt redskap att bända bort allt som är bra på riktigt. :bla::dumstrut:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Axelman säger:

Demokrati kräver demokratiska människor. Att riva ett "dåligt" system och pådyvla ett annat "bättre" är som upplagt för katastrof. Detsamma gäller ju hos oss. Är inte vi demokratiska faller vår demokrati. Första steget bakåt verkar vara nationalism. Med nationalism har man ett perfekt redskap att bända bort allt som är bra på riktigt. :bla::dumstrut:

Hear, hear! Ja, antidemokrater kan få fäste här också, av allvarligt slag. De finns redan på ställen som Flashback. Man blir mörkrädd. :( 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en strukturell rasism/främlingsfientlighet i Sverige. ”Det är inte så noga med utlänningars ungar”, helt enkelt. Någon annan slutsats är svår att dra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu