MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, iMarc säger:

Har du källa på det? 

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser. Tvärtom får jag intrycket att de flesta är visa filantroper. Det enda jag reagerade på dock var att flera ville byta skinn med mig, förstod inte varför. Läste sedan att den vita hudfärgen betraktas som rikedom, likaså tjocka ögonbryn som jag har som de var så förtjusta i. 

Från våra tidigare diskutioner så vet jag att du är ganska så ovetande om detta faktum.

Om du dessutom har levt ihop med en thailändska i thailand och inte märkt något som måste jag säga att du är totalt blind.

Som att du inte vet anledningen till att dom vill vara ljus i skinnet. Att detta har undsluppit dig visar att du skulle inte märka om rasismen satte sig på ansiktet ditt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan, iMarc säger:

Har du källa på det? 

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser. Tvärtom får jag intrycket att de flesta är visa filantroper. Det enda jag reagerade på dock var att flera ville byta skinn med mig, förstod inte varför. Läste sedan att den vita hudfärgen betraktas som rikedom, likaså tjocka ögonbryn som jag har som de var så förtjusta i. 

Nej du kan inte leva som vilken thailändare som helst eftersom du aldrig kan bli en del av samhället

Än var du går så får du betala andra priser än thailändare dvs farangpriser,du kan inte äga mark,du kan ALDRIG bli thailändsk medborgare.du har inga rättigheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
5 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej du kan inte leva som vilken thailändare som helst eftersom du aldrig kan bli en del av samhället

Än var du går så får du betala andra priser än thailändare dvs farangpriser,du kan inte äga mark,du kan ALDRIG bli thailändsk medborgare.du har inga rättigheter.

Blev nyfiken och googlade lite på att bli thailändare. Totalt omöjligt är det inte vad jag förstår, men mycket svårt.

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Axelman säger:

Blev nyfiken och googlade lite på att bli thailändare. Totalt omöjligt är det inte vad jag förstår, men mycket svårt.

Nej jag vet men jag skrev att iMarc kan omöjligen blir det för det krävs pengar,mycket mycket pengar 😉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Från våra tidigare diskutioner så vet jag att du är ganska så ovetande om detta faktum.

Om du dessutom har levt ihop med en thailändska i thailand och inte märkt något som måste jag säga att du är totalt blind.

Som att du inte vet anledningen till att dom vill vara ljus i skinnet. Att detta har undsluppit dig visar att du skulle inte märka om rasismen satte sig på ansiktet ditt :)

Ja jag visste det ju inte då detta med ljust skinn och min fd svarade inte på den frågan mer än att hon tyckte det var fint. Men det är ju inte rasistiskt att tycka en hudfärg är vackrare än sin egen. 

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Nja det vet jag inte, hon ville jag skulle flytta dit då hennes bror kunde erbjuda mig jobb på hans risfarm. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flera företrädare för Liberalerna vill nu tidigarelägga sitt landsmöte. Allt i syfte att byta ut Björklund så snart som möjligt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
26 minuter sedan, iMarc säger:

Ja jag visste det ju inte då detta med ljust skinn och min fd svarade inte på den frågan mer än att hon tyckte det var fint. Men det är ju inte rasistiskt att tycka en hudfärg är vackrare än sin egen. 

Nej och det har jag inte påstått heller utan det var ett svar på din observation. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, iMarc säger:

Nja det vet jag inte, hon ville jag skulle flytta dit då hennes bror kunde erbjuda mig jobb på hans risfarm. 

Jag märker av din okunskap. Ingen pik utan en observation 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Alix säger:

Jaså? Tycker de att vi vita är undermänniskor? :fundersam:Nåja, turistpengarna tackar de väl inte nej till. Pecunia non olet! :D 

Är väl inte så mycket rasen som att man inte är thailändare som är intressant.

Inte ens jag, som har åkt tunnelbana i Bangkok, räknas som thailändare.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är väl inte så mycket rasen som att man inte är thailändare som är intressant.

Inte ens jag, som har åkt tunnelbana i Bangkok, räknas som thailändare.

Jag vet ingenting, det var därför jag frågade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, lappen71 säger:

Jag märker av din okunskap. Ingen pik utan en observation 

Ut med språket. Har du inte en thailändsk fru också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, iMarc säger:

Förutom en svensk fru?

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, iMarc säger:

En sak är säker att jag förstår saker bättre än vad du gör 😂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skärmavbild 2019-02-09 kl. 07.29.15.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, lappen71 säger:

En sak är säker att jag förstår saker bättre än vad du gör 😂

Jag tror att du tror att du förstår saker bättre än mig. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 timmar sedan, Alix säger:

I politisk mening är Thailand helt galet. Ett dårhus. Nu vill kungens syster bli premiärminister. Enligt lag får kungafamiljen inte kritiseras... :stjarnsmall:

Kungen har nu stoppat sin systers kandidatur. Bananmonarki...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry, analysen utgår från en offermentalitet (kvinnan är alltid ett förtryckt offer). Rätt analys är följande: Antingen hade kvinnorna det bättre före revolutionen och medverkade eller förhöll sig passivt positiva till revolutionen, eftersom den alls kunde äga rum, eller så var de lika kuschade som de är idag. Svårare än så är det inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
40 minuter sedan, Alix säger:

Sorry, analysen utgår från en offermentalitet (kvinnan är alltid ett förtryckt offer). Rätt analys är följande: Antingen hade kvinnorna det bättre före revolutionen och medverkade eller förhöll sig passivt positiva till revolutionen, eftersom den alls kunde äga rum, eller så var de lika kuschade som de är idag. Svårare än så är det inte.

Hur vet du att det är "rätt" analys?

Snarare var de aningslösa. "Allt" var ju bättre än Shahen av Iran och hans styre. Trodde de.

Här är en annan analys än din:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen#Revolutionens_faser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Telly82 säger:

Hur vet du att det är "rätt" analys?

Snarare var de aningslösa. "Allt" var ju bättre än Shahen av Iran och hans styre. Trodde de.

Här är en annan analys än din:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen#Revolutionens_faser

Den är rätt därför att den är logisk. Hur skulle revolutionen annars kunnat ha ägt rum? Artikeln är kliniskt fri från kritik av de som drabbades av revolutionen. Tvärtom, den är apologetisk: ”att prästerskapet och religionen skulle komma att styra på detta vis, det var inte många beredda på”. Märkligt att ingen någonsin kan se något negativt komma. Det positiva slår man sig dock gärna för bröstet om. Önskan att frånskjuta sig ansvar är oerhört stark.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lustigt, SVT följer upp med en större artikel som är betydligt mer kritisk. Bra! :yeahbaby: 

”– Dagen shahen lämnade såg jag hur kvinnor dansade på gatorna och var glada. Jag tänkte "era idioter, det var monarkin som gav er rösträtt, varför dansar ni?", men det kunde man inte säga till någon, säger en shahanhängare som önskar vara anonym.”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SVT kör med Aftonbladetrubriker. :fane: Lindsey missade inte 93 miljoner. OM hon hade ställt upp i herrarnas störtlopp i Kitzbühel OCH vunnit skulle hon få 10 miljoner dollar. Det är en helt annan sak.

Skärmavbild 2019-02-11 kl. 10.45.53.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu