Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Du har rätt, jag är nog naiv. Men ursäkta, jag föredrar att fria före att fälla, hjälpa före att stjälpa. Som det nu är har du själv inte bidragit bättre (subjektivt) än "trollet".

 

Jag har svarat sakligt på alla hans tidigare frågor med sina olika konton. Vad har man fått för det? Skit och hånande kommentarer. Nej du det där är en sjuk människa. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att vi negligerar Balder78 alla inlägg hädanefter...

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pocahontas säger:

Tycker att vi negligerar Balder78 alla inlägg hädanefter...

 

 

Det låter tråkigt att tvingas läsa trådar och inlägg från forumets  egna lilla grupp av inbördes beundrare som ryggdunkar varande med emojls som får andra att fly forumet. Gäsp.Gäsp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Balder78 säger:

Det låter tråkigt att tvingas läsa trådar och inlägg från forumets  egna lilla grupp av inbördes beundrare som ryggdunkar varande med emojls som får andra att fly forumet. Gäsp.Gäsp.

Ingen tvingar dig. Fly på bara. Skynda dig för snart är det försent!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Sanning

 

808FE52E-E690-4A00-8B59-E63F5E89FA2A.jpeg.5489f26c6b1053840e8df1631d6a7d79.jpeg

Alltså riktiga fysiska grannar, inte sådana som någon algoritm tror att du trivs bra med.

2 timmar sedan, Alix säger:

Varför inte göra kvinnor till befäl och män till meniga? Alla vet att det är de senare som får bära och kånka. :) 

Visst kan man sänka de fysiska kraven till bland annat vissa befälstjänster, men det kommer nog ändå finnas gott om män som matchar övriga krav. För övrigt fattar inte jag varför det måste vara en viss andel kvinnor, gäller det även vänsterhänta (ja, jag anser högerhänta vara normen), samer och buddhister? Allah ska med, som såssarna säger.

1 timme sedan, Alix säger:

Medkänsla för enskilda djurs trångmål bör inte överskugga vetenskapen. Vi vet inte vad detta innebär för valrosspopulationens utveckling på sikt. Jag gillar inte onödig klimatalarmism. Mekanismen är uppenbar: ”Å, stackars valrossar, allt håller på att gå åt helvete, jag måste sluta flyga”. Det är infantilt. Populistiskt. Vädjan till känslor.

Valrossar i bergen påminner mig om den gamla Lorry-sketchen där Peter Dalle spelar fiskaren Calamares, som bor, och fiskar, i bergen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Alltså riktiga fysiska grannar, inte sådana som någon algoritm tror att du trivs bra med.

Visst kan man sänka de fysiska kraven till bland annat vissa befälstjänster, men det kommer nog ändå finnas gott om män som matchar övriga krav. För övrigt fattar inte jag varför det måste vara en viss andel kvinnor, gäller det även vänsterhänta (ja, jag anser högerhänta vara normen), samer och buddhister? Allah ska med, som såssarna säger.

Valrossar i bergen påminner mig om den gamla Lorry-sketchen där Peter Dalle spelar fiskaren Calamares, som bor, och fiskar, i bergen.

 

Jag har gissningsvis fler grannar än vad du har ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Jag har gissningsvis fler grannar än vad du har ?

Tvivlar på det, jag gissar att jag bor i mer tätbefolkat område. Men så länge man inte låter någon annan filtrera ut endast de grannar man tros gilla så låter det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tvivlar på det, jag gissar att jag bor i mer tätbefolkat område. Men så länge man inte låter någon annan filtrera ut endast de grannar man tros gilla så låter det bra.

 

Men frågan är pratar du med alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-04-08 kl. 17.57.51.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Jag har gissningsvis fler grannar än vad du har ?

När träffar du dom eftersom du bor här i forumet dygnet runt, eller ägnar dig åt skvallerfasoner i alla andra forum. Du måste ha ett tråkigt liv som njuter av att skälla ut folk och spy din galla i alla trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Balder78 säger:

När träffar du dom eftersom du bor här i forumet dygnet runt, eller ägnar dig åt skvallerfasoner i alla andra forum. Du måste ha ett tråkigt liv som njuter av att skälla ut folk och spy din galla i alla trådar.

Lägg av att käfta nu,  annars måste jag täppa till truten på dig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag bojkottar på resor till Thailand är utnyttjandet av elefanterna efter att jag sett vilka förhållanden som lever under ?

 

https://www.aftonbladet.se/tv/a/283654

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Men frågan är pratar du med alla?

Nej, jag är svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nej, jag är svensk.

 

Inget svar på min fråga 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Inget svar på min fråga 

Tydligt svar, inklusive förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tydligt svar, inklusive förklaring.

 

Nej det var det inte. Frågan var hur många av dina grannar har du en konversation med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just du som kränker och förnedrar andra forum-medlemmar. Det är bara att läsa innantill i vad du skriver, tex ditt senaste inlägg jag citerar av dig. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balder78 är härmed bannad för kränkande beteende.

 

Axelman moderator

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej det var det inte. Frågan var hur många av dina grannar har du en konversation med. 

Jaha, det var det du frågade, det framgick inte av frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

From nu kommer politiska diskussioner att som vanligt flyttas till politiktråden när de blir sisådär en tre-fyra inlägg långa. Gjorde ett litet undandtag för Balders skull.

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Balder78 säger:

Jag anser mig vara påläst med tidningsurklipp som källor med en artig ton

Låt mig citera din "artiga ton":

gaphalsar

patetisk Gråsossefigur

patetisk ynkrygg

Kräk som

 

Jag vill inte veta hur det ser ut när du inte är "artig".

 

36 minuter sedan, Balder78 säger:

Jag anser mig vara påläst med tidningsurklipp som källor

Du har inte hänvisat till någonting, inte ens när det efterfrågats.

 

37 minuter sedan, Balder78 säger:

Vi hörs.

Helst inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Alltså riktiga fysiska grannar, inte sådana som någon algoritm tror att du trivs bra med.

 

 

5 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Tvivlar på det, jag gissar att jag bor i mer tätbefolkat område. Men så länge man inte låter någon annan filtrera ut endast de grannar man tros gilla så låter det bra.

 

Jag kanske inte har fler grannar än du men jag är 100% säker på att jag pratar med fler grannar än vad du någonsin gjort.

Eftersom jag suttit i styrelsen för våran förening i snart 10år, är IT- ansvarig och har hand om tagg systemet har jag kommit pratat med alla medlemmar. 

Så det är ingen algoritm som det verkar vara i ditt fall som valt ut mina grannar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Låt mig citera din "artiga ton":

gaphalsar

patetisk Gråsossefigur

patetisk ynkrygg

Kräk som

 

Jag vill inte veta hur det ser ut när du inte är "artig".

 

Du har inte hänvisat till någonting, inte ens när det efterfrågats.

 

Helst inte.

 

Inget att bry sig han är bannad nu. 

Tydligen är det en välkänd figur på Flashback där han också blir bannad gång på gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

 

 

Jag kanske inte har fler grannar än du men jag är 100% säker på att jag pratar med fler grannar än vad du någonsin gjort.

Eftersom jag suttit i styrelsen för våran förening i snart 10år, är IT- ansvarig och har hand om tagg systemet har jag kommit pratat med alla medlemmar. 

Så det är ingen algoritm som det verkar vara i ditt fall som valt ut mina grannar.

Nej, det där med algoritmer gäller nog mest virtuella grannar. Stänger man av dator (och telefonen, tv, klockan, brödrosten...) så bör man slippa sådana.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Nej, det där med algoritmer gäller nog mest virtuella grannar. Stänger man av dator (och telefonen, tv, klockan, brödrosten...) så bör man slippa sådana.

 

Glöm inte det uppkopplade kylskåpet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...