Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

560.jpg?width=620&quality=85&auto=format

 

Helt galet i mitt tycke. Blackface-anklagelser mot en grekisk pjäs från 470 fvt som framförs traditionellt. Ska svarta ha företräde att tolka precis allt som diskriminerande och därmed tabu? Vad väntar härnäst? Bojkotter och aktioner mot Shakespeares Othello (Olivier)? Verdis Aida (Loren)? Jag står inte ut. Det är så historielöst. Blackface härstammar från en mycket senare period i den västerländska historien. Framför allt USA efter amerikanska inbördeskriget. Jag går inte med på denna kapning av klassisk kultur. Je proteste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sak och person verkar numera förutsättas vara en oupplöslig enhet. Åtminstone i verkliga livet. Exempel. För egen del kan jag fortfarande känna sympati och värme för en människa som har uppfattningar och mål jag inte delar. Jag kan till och med känna sympati och värme för uppfattningar och mål jag inte delar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Sak och person verkar numera förutsättas vara en oupplöslig enhet. Åtminstone i verkliga livet. Exempel. För egen del kan jag fortfarande känna sympati och värme för en människa som har uppfattningar och mål jag inte delar. Jag kan till och med känna sympati och värme för uppfattningar och mål jag inte delar.

Egot är en så fjantig liten skit eller hur? Bara att ta ett mentalt kliv bakåt och bli den iakttagande istället, och inse att identifieringen med tankarna, åsikterna, din föreställningsvärld är falsk.

Jag lovar dig välbefinnande, ett himmelskt lugn likt efter slaget på en rockkonsert. Ljuvligt! :innocent:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag gruvar mig för vad som kan hända i min by. :unsure:

:D   :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Jag gruvar mig för vad som kan hända i min by. :unsure:

Ja, eller i någon annan gruvort…

När man tänker på det blir man schakt matt…

Undrar om de kommer nattetid och snor ens hem, eller är det fråga om dagbrott..?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige borde ta efter detta koncept! 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruttet

 

 

Skärmavbild 2019-03-30 kl. 08.59.07.jpg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Brexit: No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no....

Brexnix.............:fulfejs:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Ruttet

 

 

Skärmavbild 2019-03-30 kl. 08.59.07.jpg

 

 

Hej då Swedbank. Nu hoppar jag av eran maskätna skuta.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är det bara jag som inte kan spela upp Pocahontas facebookfilmer?

Jag kan spela upp den om Wien och DNs om hon som fick skydd. (Någon annan har jag inte testat nu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Är det bara jag som inte kan spela upp Pocahontas facebookfilmer?

Har inget problem att spela upp dem här. Om så vore fallet hade jag inte lagt in dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Är det bara jag som inte kan spela upp Pocahontas facebookfilmer?

Ja. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av konsekvenserna av att ha en hjärtedummjuk attityd till ekonomisk migration. Vi måste hjälpa länderna i Afrika att bli mer attraktiva att stanna kvar i. Något som resejournalisten Simon Reeve konstaterar i sin serie om Medelhavet. Om vi inte klarar det kommer Medelhavet att bli en med vapenmakt strikt gräns.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tre-tonariga-migranter-riskerar-30-ars-fangelse-for-kapat-fartyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Telly82 säger:

Jag kan spela upp den om Wien och DNs om hon som fick skydd. (Någon annan har jag inte testat nu.)

Testade med telefonen nu, där fungerar båda filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...