Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Alix säger:

Ja, definitivt.

Ok, sådant kan hända den bäste.

Men vari bestod då ”undanhållandet”?

Och jag frågade dig ju uttryckligen i mitt första inlägg om du menade att den borde ha publicerats…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, KMN säger:

Ok, sådant kan hända den bäste.

Men vari bestod då ”undanhållandet”?

Och jag frågade dig ju uttryckligen i mitt första inlägg om du menade att den borde ha publicerats…

Och jag svarade att jag inte förstår dina frågor, och tillägger nu att de är för bisarra. Som publicist är det ständigt ett aktivt och medvetet val att undanhålla, välja bort, material som kan vara av intresse för allmänheten.

Jeeeeeezzzzz vad mycket folk inte får veta, inte tillåts få veta, och som redaktionerna känner till.

Sådana val är nödvändiga men ingen ska tro att det inte känns! Publicister går alltid på slak lina. Eller borde göra det. Vad gäller Aftonbladet vetefan (Benny Fredriksson och Martin Kragh)...

 

Du framstår som överlägsen och förnumstig; att du prompt ska begripa dig på bättre vad jag skriver än vad jag gör själv. Speciellt det underförstådda; att det befaras finnas något som jag (eller andra) inte riktigt har fattat, det ligger där och skvalpar hela tiden. Sådant som du likt en ädel riddare beskäftigt måste rycka ut till undsättning inför.

”Den bäste” och lite låtsassmicker om ”murvel” är sådana där syrliga kommentarer som egentligen ska förstås omvänt. Kärnan är: Hur skulle vi klara oss utan din visdom?

 

Ta det nu inte så hårt (det har du synbarligen inte gjort hittills) utan fortsätt som vanligt, jag har gnällt färdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Och jag svarade att jag inte förstår dina frågor, och tillägger nu att de är för bisarra. Som publicist är det ständigt ett aktivt och medvetet val att undanhålla, välja bort, material som kan vara av intresse för allmänheten.

Jeeeeeezzzzz vad mycket folk inte får veta, inte tillåts få veta, och som redaktionerna känner till.

Sådana val är nödvändiga men ingen ska tro att det inte känns! Publicister går alltid på slak lina. Eller borde göra det. Vad gäller Aftonbladet vetefan (Benny Fredriksson och Martin Kragh)...

 

Du framstår som överlägsen och förnumstig; att du prompt ska begripa dig på bättre vad jag skriver än vad jag gör själv. Speciellt det underförstådda; att det befaras finnas något som jag (eller andra) inte riktigt har fattat, det ligger där och skvalpar hela tiden. Sådant som du likt en ädel riddare beskäftigt måste rycka ut till undsättning inför.

”Den bäste” och lite låtsassmicker om ”murvel” är sådana där syrliga kommentarer som egentligen ska förstås omvänt. Kärnan är: Hur skulle vi klara oss utan din visdom?

 

Ta det nu inte så hårt (det har du synbarligen inte gjort hittills) utan fortsätt som vanligt, jag har gnällt färdigt.

Ja, det var kanske skönt att du fick det ur dig…

 

Annars hade ju ett enkelt ”nej” också funkat när jag frågade om du menade att bilden borde ha publicerats.

Då hade du ju dessutom sluppit att jag i ytterligare en handfull inlägg hade fortsatt fråga vad du egentligen menade – och därmed också sluppit min överlägsenhet och förnumstighet.

 

Det där med att tolka det jag skriver som att det ”egentligen ska förstås omvänt”, verkar också jobbigt.

 

För mig är det ett mysterium att du krånglar till det så, lägger ned sådan energi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, KMN säger:

Ja, det var kanske skönt att du fick det ur dig…

 

Annars hade ju ett enkelt ”nej” också funkat när jag frågade om du menade att bilden borde ha publicerats.

Då hade du ju dessutom sluppit att jag i ytterligare en handfull inlägg hade fortsatt fråga vad du egentligen menade – och därmed också sluppit min överlägsenhet och förnumstighet.

 

Det där med att tolka det jag skriver som att det ”egentligen ska förstås omvänt”, verkar också jobbigt.

 

För mig är det ett mysterium att du krånglar till det så, lägger ned sådan energi.

Det borde det inte vara enär paranoida drag ingår i min personlighetsstörning. Och det vet du. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Det borde det inte vara enär paranoida drag ingår i min personlighetsstörning. Och det vet du. 

Både omedvetet och medvetet lägger jag tonvikten vid människors styrkor, goda sidor och potential. Allt för stor fixering vid egna och andras diagnoser är sällan konstruktiv – möjligen kan det erbjuda väl enkla svar för alla parter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Glädjande! De tar i för kung och fosterland. Trist att det blir dödsfall och olyckor, givetvis, men bra att veta att rekryterna tänder till! Förhoppningsvis är försvarets koma till ända...

 

5 timmar sedan, Alix säger:

Jag tar tillbaka allt det där. Nya uppgifter

 

”Kvinnan, som är i 40-årsåldern och hemmahörande i Jämtland, avled efter att ha blivit påkörd av ett stridsfordon 90 när hon var i ett tält.”

 

Så taffligt. Tragikomiskt... :deppig:

Nya uppgifter IGEN! Sammantaget får jag nog återgå till min första bedömning. Försiktigtvis... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 

Nya uppgifter IGEN! Sammantaget får jag nog återgå till min första bedömning. Försiktigtvis... :pinch:

Om inte annat så visar det här en eventuell fiende att svenska armén kan uppträda dolt i vinterterräng. Vilket förhoppningsvis minskar risken för krig eftersom det riskerar att bli dyrt för den eventuella fienden. Ungefär som de hundratals flygare som dog under kalla kriget. Det är nog svårt att öva sjömålsanfall i vågtoppshöjd om man inte flyger i vågtoppshöjd. Men det visar en eventuell fiende att man kan anfalla på väldigt låg höjd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank ligger pyrt till, på riktigt. De har ljugit för amerikanska myndigheter och nu är en razzia på gång (Ekobrottsmyndigheten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pöbelvälde!

 

Sara Berg: Dramaten agerar både ängsligt och ohederligt

 

Citat

I samband med metoo 2017, var skådespelaren aktuell i en pjäs på Dramaten, vilken lades ner efter anklagelser om att han hade utsatt andra för trakasserier. Ytterligare en föreställning som han skulle ha medverkat i ställdes in. Det var ett rimligt agerande, förutsatt att skådespelaren utgjorde ett arbetsmiljöproblem. Eller om man behövde tid för att utreda sanningshalten i anklagelserna.


Men nu då? Dramaten kan omöjligen ha varit ovetande om skådespelarens bakgrund när man valde att ge honom en roll igen. Alltså har de fattat ett medvetet beslut om att han är lämplig nog att stå på teaterns scen ännu en gång, oavsett historia.


Det är detta som gör Dramatens beslut att efter kritik återigen lägga ner den föreställning där han medverkar så ängsligt och ohederligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Mats Knutson, SVT:s politiska kommentator, beskriver det som ett tydligt bakslag för regeringen.

 

– Det här ett praktfiasko både för regeringen och för Stefan Löfven, som länge har talat om hur viktig lagändringen är. Det finns en bred majoritet i riksdagen för det, regeringen har förberett och utrett i två år och nu faller allt platt i marken och ingen vet när det kan komma att införas, säger han i Aktuellt.”

 

Detta apropå att regeringen drar tillbaka lagförslaget om att förbjuda medlemskap i terrororganisationer.

 

Jag röstade på sossarna därför att jag vill inte bli av med min sjukersättning. Jag kan inte komma på något annat skäl idag för att ha röstat på dem. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tullunion i slutändan?!? Jojo, det skulle se något ut det. :blink: Det är väl därför JRM säger att en halv limpa är bättre än inget bröd... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

 

Brexit i morgon?

Jag såg det live via The Independent igår. JOBBIGT! Att de bara orkar... :chock:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Inget för Sverige gissar jag? För allt jag kan hitta är den gamla widgeten. :fundersam:

7 reasons why we can't wait to try Apple News+

https://www.macworld.com/article/3378028/7-reasons-why-we-cant-wait-to-try-apple-news.html

apple-news-plus-100791807-large.jpg

 

Nej inget för Sverige initialt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...