Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nora kan väl klassas som ett IS-offer; hon kan knappast klandras för sitt val av föräldrar. ...

Om du för en sekund tror att jag utpekar Nora som en IS-terrorist så hugger du i sten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det är skillnad. Men jag har personligen ingen privat anledning att resa till Thailand. Då avstår jag om inte annat på grund av klimatfrågan.

Är det palmolja eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Flygresorna. Greta Thunberg. :D 

Det går nog att ta järnvägen och färjor, men tar nog lite tid kanske :)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Det går nog att ta järnvägen och färjor, men tar nog lite tid kanske :)

Minst sagt. Hon meteorologen Helen Tronstad försökte resa så till Australien. Det gick inte riktigt hela vägen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Om du för en sekund tror att jag utpekar Nora som en IS-terrorist så hugger du i sten. 

Det tror jag verkligen inte, men jag blev förvånad över att ditt inlägg länkade till sida som handlade om ett (sekundärt?) IS-offer istället för en gråtande terrorist.

7 timmar sedan, iMarc säger:

Det går nog att ta järnvägen och färjor, men tar nog lite tid kanske :)

Funderade lite på passagerarfärjor, nu när den där stora båten höll på att driva in i Norge efter ett maskinhaveri. Den tar 930 passagerare och har elverk/generatorer på lite mer äv 23 kW, varav 14,5 kW kan användas för framdrivning. Vad säger klimatet om det? Då det handlar om ett kryssningsfartyg kan man anta att det inte skickas särskilt mycket gods med båten, vilket det mycket väl kan göra med exempelvis en fyllefärja på till Finland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det tror jag verkligen inte, men jag blev förvånad över att ditt inlägg länkade till sida som handlade om ett (sekundärt?) IS-offer istället för en gråtande terrorist. ...

Mycket av artikeln handlade ju om hennes mamma som påstods ha halkat in i IS på ett bananskal och som var en vanlig tjej blablabla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Pocahontas säger:

”– För mig kändes det som att till och med de blev lite imponerade. Man kan inte komma ifrån att han är en stor skådespelare. De föll för det här kändisskapet, det han gör. Och då tyckte de lite synd om honom, vilket egentligen inte hör hemma här, säger Lotta Insulander-Lindh.”

 

Det citerade ovan påminner mig om att jag här i forumet har kritiserats för min uttalat negativa syn på Mikael Persbrandts knarkande. Det har ansetts vanvördigt eftersom Persbrandt är en likaledes firad scenkonstnär.

 

PS. De lär vara kollegor.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

”– För mig kändes det som att till och med de blev lite imponerade. Man kan inte komma ifrån att han är en stor skådespelare. De föll för det här kändisskapet, det han gör. Och då tyckte de lite synd om honom, vilket egentligen inte hör hemma här, säger Lotta Insulander-Lindh.”

 

Det citerade ovan påminner mig om att jag här i forumet har kritiserats för min uttalat negativa syn på Mikael Persbrandts knarkande. Det har ansetts vanvördigt eftersom Persbrandt är en likaledes firad scenkonstnär.

 

PS. De lär vara kollegor.

Persbrandt är ett bullrande drygskåp. Vill inte se honom agera.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Glädjande! De tar i för kung och fosterland. Trist att det blir dödsfall och olyckor, givetvis, men bra att veta att rekryterna tänder till! Förhoppningsvis är försvarets koma till ända...

Jag tar tillbaka allt det där. Nya uppgifter

 

”Kvinnan, som är i 40-årsåldern och hemmahörande i Jämtland, avled efter att ha blivit påkörd av ett stridsfordon 90 när hon var i ett tält.”

 

Så taffligt. Tragikomiskt... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Persbrandt är ett bullrande drygskåp. Vill inte se honom agera.

Hysch! Han är en stor scenkonstnär! Vi förstår oss bara inte på det. Vi kan inte knäcka den aktuella sociala koden. :D :rolleyes: ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Hysch! Han är en stor scenkonstnär! Vi förstår oss bara inte på det. Vi kan inte knäcka den aktuella sociala koden. :D :rolleyes: ;) 

Stor scenkonstnär. 

tumblr_modvu3LXkY1rm9sqwo5_400.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3ohWnE.jpg

 

Jan-Kladd Assault postade den här bilden på sitt Facebook innan han släckte ned det. Man kan förstå att han försökte sopa igen spåren. 
Det lyckades han, som tur är, inte med.
Kolla i listan hur många medier som har laddat ned bilden men som, så vitt jag vet, har undanhållit oss den (spoiler). Trots att allmänintresset helt klart skulle utklassa upphovsrätten.
Länk.

 

Spoiler

dump.png.e168e7eb453a7d5e041585ca30bc3150.png

2143807717_dump1.png.2255297abacad5484c889b936b3cbb15.png

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Jan-Kladd Assault postade den här bilden på sitt Facebook innan han släckte ned det. Man kan förstå att han försökte sopa igen spåren. 
Det lyckades han, som tur är, inte med.
Kolla i listan hur många medier som har laddat ned bilden men som, så vitt jag vet, har undanhållit oss den (spoiler). Trots att allmänintresset helt klart skulle utklassa upphovsrätten.
Länk.

Uppriktigt sagt så förstår jag inte ditt resonemang. Borde medierna som du listar ha publicerat bilden? I vilket syfte? I vilket sammanhang?

Han har numera fällts i både tingsrätt och hovrätt. Vad skulle bilden tillfört?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, KMN säger:

Uppriktigt sagt så förstår jag inte ditt resonemang. Borde medierna som du listar ha publicerat bilden? I vilket syfte? I vilket sammanhang?

Han har numera fällts i både tingsrätt och hovrätt. Vad skulle bilden tillfört?

Jag konstaterar bara att de har undanhållit oss den, så vitt jag vet. De har bevisligen varit väldigt intresserade av den själva. Den är pikant och talande i sammanhanget. Och allmänintresset skulle helt klart slå ut upphovsrätten. Vad mer behöver du veta? Jag förstår inte dina frågor. Vad ska de tjäna till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jag konstaterar bara att de har undanhållit oss den, så vitt jag vet. De har bevisligen varit väldigt intresserade av den själva. Den är pikant och talande i sammanhanget. Och allmänintresset skulle helt klart slå ut upphovsrätten. Vad mer behöver du veta? Jag förstår inte dina frågor. Vad ska de tjäna till?

Jag förstod inte ditt resonemang bara. Att ”undanhålla” i det här fallet är att ansvarig utgivare inte publicerar allt som redaktionen tar del av? Det är förvisso ett ganska udda sätt att se på saken…

Och allmänintresset, hur ser det ut i fråga om just den här bilden? Skulle nakenbilder på Katarina Frostensson också ha ”allmänintresse” som i att folk säkert inte hade haft något emot att titta på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, KMN säger:

... Och allmänintresset, hur ser det ut i fråga om just den här bilden? ...

Du driver med mig, hoppas jag. Vilken av de här publicerade bilderna av Janne Kladd skulle ha högre allmänintresse? Fast det klart, man ska inte överdriva allmänhetens intresse för akademin och fint folk.

 

2 minuter sedan, KMN säger:

... Skulle nakenbilder på Katarina Frostensson också ha ”allmänintresse” som i att folk säkert inte hade haft något emot att titta på dem?

Säkert allmänt intressant för gerontofiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Du driver med mig, hoppas jag.

Nej, absolut inte!

Min förvåning inför ditt resonemang kanske berodde på kännedom om ditt förflutna som murvel. Jag hade högre tankar om dig utifrån detta; tog det som en självklarhet att du förstod skillnaden på seriösa nyhetsmedier och Flashback forum…

 

Vad gäller de länkade bilderna, de publicerade, så ligger allmänintresset antagligen i att visa vem han är – inte i att genom bild beskriva hans personlighet eller moraliska fiber.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

 

Diskussionen om Josefin Nilssons död är på väg att spåra ur

(Betalartikel)

 

Citat

Vad är meningen med, vad är själva essensen av metoo? Är det en rörelse till för att ändra strukturer eller handlar det om att sänka enskilda personer? En i taget, trägen vinner, till slut har vi utrotat varenda jävel.

...

Huvuddraget i den är att mannen borde fråntas sin framstående position i det svenska teaterlivet. Men kärnan är också att namn ska nämnas, uthängning ske, skammen läggas i rätt knä.

...

Debattörer, kända feminister, bästsäljande författare och artister med väldigt många följare tappar det helt – ett exempel är att opåkallat göra sig till talesperson för kvinnor som skådespelaren haft förhållanden med och dra in gemensamma barn. Även om de har som ambition att göra världen bättre går det inte att bortse från att Josefin Nilssons död används för positionering – vem är mest inkännande och radikal idag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, KMN säger:

Nej, absolut inte!

Min förvåning inför ditt resonemang kanske berodde på kännedom om ditt förflutna som murvel. Jag hade högre tankar om dig utifrån detta; tog det som en självklarhet att du förstod skillnaden på seriösa nyhetsmedier och Flashback forum…

 

Vad gäller de länkade bilderna, de publicerade, så ligger allmänintresset antagligen i att visa vem han är – inte i att genom bild beskriva hans personlighet eller moraliska fiber.

 

Du inbillar dig att jag har skrivit att bilden borde ha publicerats. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Du inbillar dig att jag har skrivit att bilden borde ha publicerats. 

Ja, jag fick det intrycket.

Missförstod jag dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, KMN säger:

Ja, jag fick det intrycket.

Missförstod jag dig?

Ja, definitivt. Men tänk så här: Är du inte förvånad över att bilden inte har publicerats någonstans? Inte ens alternativmedier på högerkanten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...