MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
9 minuter sedan, Axelman säger:

Jag konstaterar pengaströmmen, inte varför och vilka sidoeffekter den har. Vi har ju haft barnbidraget uppe till diskussion tidigare och någon menade att den apparat som skulle krävas för att fördela bidraget skulle kosta så mycket att det inte var värt det. Vilket känns också som ett argument för att inte pilla på den rikes godis......

...

När jag och mina olycksbröder och systrar får skälig ersättning och börjar behandlas som människor ska jag sluta bråka över att mycket får mer. Problemet är inte alla som har överflöd. Problemet är alla som aktivt misshandlas av staten. Vi straffas för att vi råkade komma fel i livet. Jag får ungefär 120.000:- i sjukersättning om året FÖRE skatt. Fruns väninna får 0:- fast hon är sjuk enligt läkare. Hur i :irriteradtjej: ska jag vilja acceptera något sådant? Särskilt inte när sverige går så otroligt bra. Sägs det ofta i nyheterna.

Jo, fast att vissa inte får gör inte att andra inte ska få. Det är en non sequitur. Men visst är det en naturlig, emotionell reaktion. Dock är förhållandet sådant att det blir ett mäktigt argument att de som behöver något mest definitivt ska få eftersom de får som behöver det minst. Tar man däremot bort det sistnämnda, blir invändningen både logisk och giltig: ”De ska inte få, för jag får inget jag heller.”

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gräsligt. Köttmarknad. Se videon. Det är förbjudet i Sverige av en fucking anledning!!! :irriteradtjej:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Gräsligt. Köttmarknad. Se videon. Det är förbjudet i Sverige av en fucking anledning!!! :irriteradtjej:

Läste texten och insåg att det räckte mer än väl.

"– Det var jättesvårt att ge upp barnen. Den fysiska smärtan lindras med tiden, men inte den emotionella. Man fortsätter att leva sitt liv med den smärtan, den går inte att glömma."

Den meningen räcker mer än väl för att skapa obehag.:(

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Axelman säger:

Läste texten och insåg att det räckte mer än väl.

"– Det var jättesvårt att ge upp barnen. Den fysiska smärtan lindras med tiden, men inte den emotionella. Man fortsätter att leva sitt liv med den smärtan, den går inte att glömma."

Den meningen räcker mer än väl för att skapa obehag.:(

Jag anser att brottet ska bestraffas i Sverige även om det begås utomlands.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Alix säger:

Jag anser att brottet ska bestraffas i Sverige även om det begås utomlands.

Det anser inte jag. Samma sak som att lagliga sexköp utomlands (inte) ska straffas i Sverige.

https://www.svd.se/flera-skal-talar-emot-forbud-mot-sexkop-utomlands

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
34 minuter sedan, Telly82 säger:

Det anser inte jag. Samma sak som att lagliga sexköp utomlands (inte) ska straffas i Sverige.

https://www.svd.se/flera-skal-talar-emot-forbud-mot-sexkop-utomlands

Han ställer gärningmannens integritet i centrum, inte brottsoffrens. Det gör inte jag. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
56 minuter sedan, Alix säger:

Han ställer gärningmannens integritet i centrum, inte brottsoffrens. Det gör inte jag. 

Du måste ha läst artikeln som fan läser bibeln.

Om våra förbud ska gälla i andra länder så kommer snart totalitära stater och kräver att deras lagar ska gälla här. Adjöss till politiska flyktingar.

Eller om abortmotståndarländer ska kunna hindra deras medborgare från att få abort i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Telly82 säger:

Du måste ha läst artikeln som fan läser bibeln.

Om våra förbud ska gälla i andra länder så kommer snart totalitära stater och kräver att deras lagar ska gälla här. Adjöss till politiska flyktingar.

Eller om abortmotståndarländer ska kunna hindra deras medborgare från att få abort i Sverige.

Hur skulle vi kunna förhindra det idag? Andra länder kan suveränt införa sådan lagstiftning ändå. Det är ingen giltig invändning.

Dessutom frångår vi redan denna förmenta princip. Det finns flera sådana brott som vi straffar i Sverige som begås utomlands.

Exempelvis brott mot staten Sverige, människohandel och sexuella övergrepp mot barn by proxy.

Det finns ingen fråga ”om”, endast en fråga ”vad och varför”.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Italienska fågeljägare är tydligen farliga både för sig själva och andra. <_< 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Det borde krylla av enarmade och halvblinda i Italien.....:fane:

Skärmavbild 2018-09-21 kl. 09.54.45.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sveriges störda lagstiftning: Man mördar kvinna och styckar henne. Enligt tingsrätten. Enligt hovrätten är det dock dråp (sic!) med påföljande styckning. ”Styckdråp”. Bara i Sverige... Men sedan då? Jo, mannen byter nu kön och vill därefter sitta i kvinnofängelse. Nemas problemas, detta är ju Sverige. ”Det stämmer. Hon löper ju hela linan ut och när hon blir registrerad som kvinna bör det inte finnas några hinder att flytta henne till en kvinnoanstalt”. Permissioner gives för allt det. Så, i slutändan: Man mördar (jo, givetvis de facto om än ej de jure) och styckar kvinna och placeras som kvinna till slut på kvinnofängelse. :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu