Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Jag märker av din okunskap. Ingen pik utan en observation 

Ut med språket. Har du inte en thailändsk fru också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Ut med språket. Har du inte en thailändsk fru också?

 

En sak är säker att jag förstår saker bättre än vad du gör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-02-09 kl. 07.29.15.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, lappen71 säger:

 

En sak är säker att jag förstår saker bättre än vad du gör ?

Jag tror att du tror att du förstår saker bättre än mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, analysen utgår från en offermentalitet (kvinnan är alltid ett förtryckt offer). Rätt analys är följande: Antingen hade kvinnorna det bättre före revolutionen och medverkade eller förhöll sig passivt positiva till revolutionen, eftersom den alls kunde äga rum, eller så var de lika kuschade som de är idag. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Sorry, analysen utgår från en offermentalitet (kvinnan är alltid ett förtryckt offer). Rätt analys är följande: Antingen hade kvinnorna det bättre före revolutionen och medverkade eller förhöll sig passivt positiva till revolutionen, eftersom den alls kunde äga rum, eller så var de lika kuschade som de är idag. Svårare än så är det inte.

Hur vet du att det är "rätt" analys?

Snarare var de aningslösa. "Allt" var ju bättre än Shahen av Iran och hans styre. Trodde de.

 

Här är en annan analys än din:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen#Revolutionens_faser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Telly82 säger:

Hur vet du att det är "rätt" analys?

Snarare var de aningslösa. "Allt" var ju bättre än Shahen av Iran och hans styre. Trodde de.

 

Här är en annan analys än din:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen#Revolutionens_faser

Den är rätt därför att den är logisk. Hur skulle revolutionen annars kunnat ha ägt rum? Artikeln är kliniskt fri från kritik av de som drabbades av revolutionen. Tvärtom, den är apologetisk: ”att prästerskapet och religionen skulle komma att styra på detta vis, det var inte många beredda på”. Märkligt att ingen någonsin kan se något negativt komma. Det positiva slår man sig dock gärna för bröstet om. Önskan att frånskjuta sig ansvar är oerhört stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, SVT följer upp med en större artikel som är betydligt mer kritisk. Bra! :yeahbaby: 

 

”– Dagen shahen lämnade såg jag hur kvinnor dansade på gatorna och var glada. Jag tänkte "era idioter, det var monarkin som gav er rösträtt, varför dansar ni?", men det kunde man inte säga till någon, säger en shahanhängare som önskar vara anonym.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT kör med Aftonbladetrubriker. :fane: Lindsey missade inte 93 miljoner. OM hon hade ställt upp i herrarnas störtlopp i Kitzbühel OCH vunnit skulle hon få 10 miljoner dollar. Det är en helt annan sak.

Skärmavbild 2019-02-11 kl. 10.45.53.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.jpg.ffbbcf7dcea6c9ab9072cda9d84da9e8.jpg

 

Gräsligt. Smart av företag att uppfylla allt på papperet. Jag undrar hur pass vanligt det är. Ohälsan tiger still i normalfallet, skulle jag tro.

 

Källa: UG/SVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...