Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

det vore nåt..

 

 

Skärmavbild 2019-02-06 kl. 15.49.36.jpg

 

Fast man undrar ju om SD vill prata med L om hon väljs..

 

 

Skärmavbild 2019-02-06 kl. 15.52.24.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1549534806?quality=70&format=auto

 

I soptunnan, ovanpå en bil i Åkersberga, hittades begravningsregalierna som stals från Strängnäs domkyrka. Artikel.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

Risken för att det påverkar det nationella valresultatet är väl närmast obefintlig, men det skulle onekligen vara intressant om ett mandat gick från di röe till di blåe i omvalet. Vad skulle i så fall hända med JÖKen...

Det gäller bara kommunvalet tydligen.

https://www.falun.se/kommun--demokrati/nyhetsarkiv-kommun-och-demokrati/kommun--demokrati/2019-02-06-det-blir-omval-i-falu-kommun.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Svolder säger:

Alla tre valkuverten ligger i samma förtidsröstkuvert, så har kommunvalsedlarna kommit bort gäller samma för landsting och riksdag. 

Tydligen är det ändå bara kommunvalet som ska göras om. Valprövningsnämnden har dock ännu inte presenterat sitt beslut vad jag kan se.

 

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/?doktyp=vpnbeslut

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-02-07 kl. 14.37.36.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Alix säger:

I politisk mening är Thailand helt galet. Ett dårhus. Nu vill kungens syster bli premiärminister. Enligt lag får kungafamiljen inte kritiseras... :stjarnsmall:

 

Inte bara i politisk mening som Thailand är galet. Tex mer rasistiskt land än Thailand är svårt att hitta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Inte bara i politisk mening som Thailand är galet. Tex mer rasistiskt land än Thailand är svårt att hitta ?

Jaså? Tycker de att vi vita är undermänniskor? :fundersam:Nåja, turistpengarna tackar de väl inte nej till. Pecunia non olet! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Jaså? Tycker de att vi vita är undermänniskor? :fundersam:Nåja, turistpengarna tackar de väl inte nej till. Pecunia non olet! :D 

 

Det vänliga leendet döljer mycket. 

 

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Inte bara i politisk mening som Thailand är galet. Tex mer rasistiskt land än Thailand är svårt att hitta ?

Har du källa på det? 

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser. Tvärtom får jag intrycket att de flesta är visa filantroper. Det enda jag reagerade på dock var att flera ville byta skinn med mig, förstod inte varför. Läste sedan att den vita hudfärgen betraktas som rikedom, likaså tjocka ögonbryn som jag har som de var så förtjusta i. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Det vänliga leendet döljer mycket. 

 

 

De är uppfostrade så. Att nästan alltid le. Buddhism. 

Dock brukar leendet försvinna när man pratar om känslomässiga saker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Har du källa på det? 

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser. Tvärtom får jag intrycket att de flesta är visa filantroper. Det enda jag reagerade på dock var att flera ville byta skinn med mig, förstod inte varför. Läste sedan att den vita hudfärgen betraktas som rikedom, likaså tjocka ögonbryn som jag har som de var så förtjusta i. 

 

Från våra tidigare diskutioner så vet jag att du är ganska så ovetande om detta faktum.

Om du dessutom har levt ihop med en thailändska i thailand och inte märkt något som måste jag säga att du är totalt blind.

Som att du inte vet anledningen till att dom vill vara ljus i skinnet. Att detta har undsluppit dig visar att du skulle inte märka om rasismen satte sig på ansiktet ditt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Har du källa på det? 

Jag har varit ihop med en Thailändska och jag har bott och levt i Thailand som vilken thailändare som helst en tid och således träffat massor av thailändare och ingen av de Jag har umgåtts med har haft några rasistiska tendenser. Tvärtom får jag intrycket att de flesta är visa filantroper. Det enda jag reagerade på dock var att flera ville byta skinn med mig, förstod inte varför. Läste sedan att den vita hudfärgen betraktas som rikedom, likaså tjocka ögonbryn som jag har som de var så förtjusta i. 

 

Nej du kan inte leva som vilken thailändare som helst eftersom du aldrig kan bli en del av samhället

Än var du går så får du betala andra priser än thailändare dvs farangpriser,du kan inte äga mark,du kan ALDRIG bli thailändsk medborgare.du har inga rättigheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej du kan inte leva som vilken thailändare som helst eftersom du aldrig kan bli en del av samhället

Än var du går så får du betala andra priser än thailändare dvs farangpriser,du kan inte äga mark,du kan ALDRIG bli thailändsk medborgare.du har inga rättigheter.

 

Blev nyfiken och googlade lite på att bli thailändare. Totalt omöjligt är det inte vad jag förstår, men mycket svårt.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Blev nyfiken och googlade lite på att bli thailändare. Totalt omöjligt är det inte vad jag förstår, men mycket svårt.

 

Nej jag vet men jag skrev att iMarc kan omöjligen blir det för det krävs pengar,mycket mycket pengar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Från våra tidigare diskutioner så vet jag att du är ganska så ovetande om detta faktum.

Om du dessutom har levt ihop med en thailändska i thailand och inte märkt något som måste jag säga att du är totalt blind.

Som att du inte vet anledningen till att dom vill vara ljus i skinnet. Att detta har undsluppit dig visar att du skulle inte märka om rasismen satte sig på ansiktet ditt :)

Ja jag visste det ju inte då detta med ljust skinn och min fd svarade inte på den frågan mer än att hon tyckte det var fint. Men det är ju inte rasistiskt att tycka en hudfärg är vackrare än sin egen. 

2 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Nej du kan inte leva som vilken thailändare som helst eftersom du aldrig kan bli en del av samhället

Än var du går så får du betala andra priser än thailändare dvs farangpriser,du kan inte äga mark,du kan ALDRIG bli thailändsk medborgare.du har inga rättigheter.

 

Nja det vet jag inte, hon ville jag skulle flytta dit då hennes bror kunde erbjuda mig jobb på hans risfarm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera företrädare för Liberalerna vill nu tidigarelägga sitt landsmöte. Allt i syfte att byta ut Björklund så snart som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, iMarc säger:

Ja jag visste det ju inte då detta med ljust skinn och min fd svarade inte på den frågan mer än att hon tyckte det var fint. Men det är ju inte rasistiskt att tycka en hudfärg är vackrare än sin egen. 

 

Nej och det har jag inte påstått heller utan det var ett svar på din observation. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, iMarc säger:

 

Nja det vet jag inte, hon ville jag skulle flytta dit då hennes bror kunde erbjuda mig jobb på hans risfarm. 

 

Jag märker av din okunskap. Ingen pik utan en observation 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Jaså? Tycker de att vi vita är undermänniskor? :fundersam:Nåja, turistpengarna tackar de väl inte nej till. Pecunia non olet! :D 

Är väl inte så mycket rasen som att man inte är thailändare som är intressant.

 

Inte ens jag, som har åkt tunnelbana i Bangkok, räknas som thailändare.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är väl inte så mycket rasen som att man inte är thailändare som är intressant.

 

Inte ens jag, som har åkt tunnelbana i Bangkok, räknas som thailändare.

Jag vet ingenting, det var därför jag frågade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...