Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

12 minuter sedan, Axelman säger:

Eftersom jag har diabetes och även har förhöjda blodfettvärden så lusläser jag innehållsförteckningar nu för tiden. Tänkte byta till Lätta då reklamen såg inbjudande ut. Och det visade sig vara rena bluffen när man läste innantill.

Bra att du söker och rapporterar! Olivolja är väldigt bra för hälsan. Det finns också i smörgåsfett. Breoliv, till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så ngoa med satvnignen

Skärmavbild 2019-01-18 kl. 12.08.05.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Bra att du söker och rapporterar! Olivolja är väldigt bra för hälsan. Det finns också i smörgåsfett. Breoliv, till exempel.

Vi kör med bregott som är bara naturliga råvaror i. Olivolja har vi i och på sallader och dressingar och vi har hittat världens godaste olivolja! Har inte gillat smaken på olivolja tills vi hittade Saltå kvarns olja med grön ettikett. Svindyr men väldigt god att ha i matlagningen på olika sätt. Den får fem Axelmannare! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

https://www.saltakvarn.se/produkter/olivolja-riserva/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Vi kör med bregott som är bara naturliga råvaror i. Olivolja har vi i och på sallader och dressingar och vi har hittat världens godaste olivolja! Har inte gillat smaken på olivolja tills vi hittade Saltå kvarns olja med grön ettikett. Svindyr men väldigt god att ha i matlagningen på olika sätt. Den får fem Axelmannare! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

https://www.saltakvarn.se/produkter/olivolja-riserva/

Jag använder också ”bregott” och olivolja. Alltid. Grädde och smör också (inte lika ofta)... Naturligt är det i alla fall. :) :yeahbaby:

 

Dock är vit flugsvamp också naturligt men den undviker jag i kosten... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-17 på 14:33, Alix säger:

Jag struntar i tjuven och vad som händer i domstolen. Jag kan helt enkelt inte ta in att ansvariga har lagt fram omistliga regalier som aldrig kan ersättas. Allas vår kulturhistoria! I mina ögon är det de som borde krypa in i buren. :evilgrin:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/22-aringen-atalas-misstankt-for-domkyrkokuppen-i-strangnas

Läs om den alerta personalen! Fantastiskt! :borstatanderna::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ!

:skondans:

 

 

Skärmavbild 2019-01-19 kl. 13.26.12.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Axelman säger:

AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ! AVGÅ!

:skondans:

 

 

Skärmavbild 2019-01-19 kl. 13.26.12.png

Även om han säger att han ska avgå så ljuger han ju bara... :whistling:

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Även om han säger att han ska avgå så ljuger han ju bara... :whistling:

-Tänkte inte på det! 

:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2111779422_Skrmavbild2019-01-19kl_16_51_25.png.9b75257f4369a0678e6b37be3dcb69bd.png

Fem? :fundersam: 

(Och, nej, jag har inte manipulerat skärmdumpen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Telly82 säger:

2111779422_Skrmavbild2019-01-19kl_16_51_25.png.9b75257f4369a0678e6b37be3dcb69bd.png

Fem? :fundersam: 

(Och, nej, jag har inte manipulerat skärmdumpen.)

Det är fem stycken axelmannare på båda ställena ovanför. Vet inte vad du sysslar med. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Axelman säger:

Vet inte vad du sysslar med. :hihihi:

Tar en skärmdump på e-posten med din post. Här är en annan, inte lika snävt beskuren. Det ser litet konstigt ut, man kan ju tycka att det inte borde bli en radbrytning just där. :) 

1655196119_Skrmavbild2019-01-19kl_17_45_34.png.325592d092849c8b01d7265fd77cc691.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

16 minuter sedan, Telly82 säger:

Tar en skärmdump på e-posten med din post. Här är en annan, inte lika snävt beskuren. Det ser litet konstigt ut, man kan ju tycka att det inte borde bli en radbrytning just där. :) 

1655196119_Skrmavbild2019-01-19kl_17_45_34.png.325592d092849c8b01d7265fd77cc691.png

Om jag drar i webbläsarfönstret kan jag få fem, fyra, tre, två eller en smiley i raden. Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

 

Om jag drar i webbläsarfönstret kan jag få fem, fyra, tre, två eller en smiley i raden. Vad är problemet?

Det såg lustigt ut i e-postfönstret med bara fyra axelmannare på samma rad, det är allt.

Fönstret är jättebrett, men e-postprogrammet vägrar att visa innehållet bredare (och därmed med fem Axelmannare på samma rad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Telly82 säger:

Det såg lustigt ut i e-postfönstret med bara fyra axelmannare på samma rad, det är allt.

Fönstret är jättebrett, men e-postprogrammet vägrar att visa innehållet bredare (och därmed med fem Axelmannare på samma rad).

Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

För övrigt heter det Axelmän förutsatt att man inte är enarmad.

 

  Dölj innehåll

En arm = en axel = en Axelman.

 

Borde bli enaxelman, en enaxelman. Och i så fall flera enaxelmän.

Men är det anatomiskt korrekt att en enarmad (man) bara har en axel? Axeln är väl oftast bibehållen? Eller skulle man säga att han – den enarmade – ”rycker på axeln” åt det här resonemanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Svolder säger:

Fullständigt självklart. Anledningen till att Socialstyrelsen protesterar är med stor sannolikhet att det dels blir dyrt, dels att det mest drabbar äldre män som redan lämnat arbetslivet.

Det kan man kanske anta eller misstänka (motiv) men vad jag förstår fanns det inga vetenskapliga belägg för att screening skulle minska dödligheten (motivering). Men det gör det nu. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Fullständigt självklart. Anledningen till att Socialstyrelsen protesterar är med stor sannolikhet att det dels blir dyrt, dels att det mest drabbar äldre män som redan lämnat arbetslivet.

Tja, de argument som jag läste för kanske fem år sedan lät rimliga.

De gick ut på att det var en inte obefintlig risk för feldiagnos, vilket kan leda till försämrad livskvalitet på grund av cancerorsakad dödsångest och till behandling som på grund av feldiagnosen är onödig men som kan orsaka potensproblem, vilket också kan leda till försämrad livskvalitet. Samt att en inte obetydlig andel män tydligen har någon sorts liten prostatacancergrej som inte påverkar deras liv alls; de hinner dö av andra orsaker.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tja, de argument som jag läste för kanske fem år sedan lät rimliga.

De gick ut på att det var en inte obefintlig risk för feldiagnos, vilket kan leda till försämrad livskvalitet på grund av cancerorsakad dödsångest och till behandling som på grund av feldiagnosen är onödig men som kan orsaka potensproblem, vilket också kan leda till försämrad livskvalitet. Samt att en inte obetydlig andel män tydligen har någon sorts liten prostatacancergrej som inte påverkar deras liv alls; de hinner dö av andra orsaker.

Ja, det är så och det är fortfarande helt rimliga invändningar. Fast då på ett mer personligt plan än tidigare. Om allmän screening nu faktiskt visar sig sänka dödligheten är det inte orimligt att införa en sådan, trots andra hälsokonsekvenser. Det lär inte bli obligatoriska tester, så vill man inte genomgå test eller behandling kan man avstå. Jag hoppas dock innerligt att de fortsätter jobba på bättre diagnosmetoder, så att man faktiskt kan se om man får/har en farlig cancer eller inte.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...