Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

:hihihi:

 

jippie.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det vi ofta läser om i tidningen handlar om politik tycker jag att man kan citera något som är politiskt och även att någon ger en kommentar utan att det behöver flyttas. Men vill man mer bör det hamna i politiktråden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel ställe i Borås kommun får ut sekretessbelagda vårdhandlingar på sin skrivare enligt Borås Tidning. Så här förklarar kommunen: 

 

”Kommunens informationssäkerhetsansvarige Stefan Fransson bekräftar att det är möjligt att i Borås stad välja vilken skrivare man vill, och därför kan man skriva ut på fel plats.”

 

Så där var det när jag jobbade på Borås Tidning. De hade nyss infört CTP (tryckplåtsskrivare) och folk råkade skriva ut allt möjligt till den innan det stoppades.

 

Skillnaden är förstås att detta var för 20 år sedan...

 

Jag har mycket lågt förtroende för offentliga institutioners data- och IT-säkerhet.

 

Det finns exempelvis inget sätt att stoppa den fyrsiffriga koden hos CSN. Den levereras dessutom i klartext med varje årsbesked. Jag klagade på detta och fick till svar att de tittar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt SVT. Ett tv-inslag där ingen utom en minister tycker att fängelseön är bra. På så vis gör SVT visserligen sin plikt ur ett opartiskt perspektiv, men slagsidan är uppenbar. Nu när SVT är skattefinansierad kanske ansvariga bör tänka på det. Många har en helt annan känsla för skatt än för tv-licens...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en jobbig dag för många..... :hihihi:

 

 

Skärmavbild 2019-01-16 kl. 11.04.19.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till.....:hihihi:

SVT Nyheter skriver. ( Nästan.... )

 

Skärmavbild 2019-01-16 kl. 12.30.54.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flamman hävdar envist att V ska rösta rött på fredag. De anger tolv skäl. Den sista punkten är närmast desperat:

 

”Jag påminner om att det är precis alla andra partier som skapat denna situation. Inte Vänsterpartiet. Nu pågår skuldbeläggning som går ut på att få oss att ta ansvar för saker – och konsekvenser – som andra har riggat. Ha lite is i magen och köp inte panikutpressningen.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Flamman hävdar envist att V ska rösta rött på fredag. De anger tolv skäl. Den sista punkten är närmast desperat:

 

”Jag påminner om att det är precis alla andra partier som skapat denna situation. Inte Vänsterpartiet. Nu pågår skuldbeläggning som går ut på att få oss att ta ansvar för saker – och konsekvenser – som andra har riggat. Ha lite is i magen och köp inte panikutpressningen.”

".....så välj det sämre alternativet av de två dåliga!" :fane:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja! :hihihi:

 

 

 

Skärmavbild 2019-01-16 kl. 13.01.45.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carl Schlyter hoppar av MP i protest mot mittenregeringen. Med andra ord måste han vara mer vänster än Vänstern. Eller mer höger än mittenregeringen, eftersom han hellre ser en alliansregering med stöd av SD? :hihihi:

För egen del tror jag dock att han helt enkelt har tröttnat på politiken, även om han inte säger eller tror det själv. Man kan läsa det mellan raderna, tycker jag. Man ska inte syssla med det man har tröttnat på. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Carl Schlyter hoppar av MP i protest mot mittenregeringen. Med andra ord måste han vara mer vänster än Vänstern. Eller mer höger än mittenregeringen, eftersom han hellre ser en alliansregering med stöd av SD? :hihihi:

För egen del tror jag dock att han helt enkelt har tröttnat på politiken, även om han inte säger eller tror det själv. Man kan läsa det mellan raderna, tycker jag. Man ska inte syssla med det man har tröttnat på. :) 

Håller nog med du. Avhoppet säger mer om honom än om den faktiska situationen. Men det ser ju bra ut att skylla på andra. :fane:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå Trump och gagget om muren han vill bygga..

 

Den borde byggs för länge sedan

 

 

Skärmavbild 2019-01-17 kl. 11.45.47.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag struntar i tjuven och vad som händer i domstolen. Jag kan helt enkelt inte ta in att ansvariga har lagt fram omistliga regalier som aldrig kan ersättas. Allas vår kulturhistoria! I mina ögon är det de som borde krypa in i buren. :evilgrin:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/22-aringen-atalas-misstankt-for-domkyrkokuppen-i-strangnas

Tjuven ska dock straffas extra! Citat: ”... ett angrepp mot en viktig institution, som hålls tillgänglig och obevakad på grund av allmänintresset, menar åklagaren är av särskilt hänsynslös art.” Att man enkelt tillhandahåller potentiellt tjuvgods ska alltså ses som en nackdel för tjuven, inte ägaren... Jag orkar inte... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

lagt fram omistliga regalier

De låg inte framme, de låg i en låst monter. Men visst, det borde varit en säkrare monter.

Omistliga regalier ska inte ligga inlåste i ett kassavalv så ingen får se dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

De låg inte framme, de låg i en låst monter. Men visst, det borde varit en säkrare monter.

Omistliga regalier ska inte ligga inlåste i ett kassavalv så ingen får se dem.

Man kan låta tillverka kopior som får ligga framme. Jag skulle inte se skillnad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Telly82 säger:

De låg inte framme, de låg i en låst monter. Men visst, det borde varit en säkrare monter.

Omistliga regalier ska inte ligga inlåste i ett kassavalv så ingen får se dem.

21 minuter sedan, Axelman säger:

Man kan låta tillverka kopior som får ligga framme. Jag skulle inte se skillnad.

Antingen ska de ligga framme utan att de kan kommas åt genom att krossa glaset, eller så ska man lägga fram kopior. Man ska definitivt inte lägga fram originalen så att de enkelt kan stjälas. För min del borde slik indolens kriminaliseras. Att sätta dit tjuven extra hårt blir bara banalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tjuven ska dock straffas extra! Citat: ”... ett angrepp mot en viktig institution, som hålls tillgänglig och obevakad på grund av allmänintresset, menar åklagaren är av särskilt hänsynslös art.” Att man enkelt tillhandahåller potentiellt tjuvgods ska alltså ses som en nackdel för tjuven, inte ägaren... Jag orkar inte... :deppig:

"... obevakad på grund av allmänintresset ..."

:stjarnsmall::stjarnsmall::stjarnsmall:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

"... obevakad på grund av allmänintresset ..."

:stjarnsmall::stjarnsmall::stjarnsmall:

Ja, man häpnar... Och gråter inombords... :cry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att det inte är våldtäkt ni diskuterar. Då skulle ett sådant ifrågasättande eller skuldbeläggande av målsäganden se väldigt illa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen sätts strålkastaren på fuskmat.

 

"Festis innehåller enligt Äkta Vara för lite av just guanabana, havregurten saknar baktieriekultur, grönsaksjuicen innehåller mestadels äppeljuice, det ”smarta vattnet” har tillverkats på ett krångligt sätt och Lätta innehåller mer palmolja är rapsolja."

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/snart-koras-en-matvara-till-antipriset-arets-matbluff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Äntligen sätts strålkastaren på fuskmat.

 

"Festis innehåller enligt Äkta Vara för lite av just guanabana, havregurten saknar baktieriekultur, grönsaksjuicen innehåller mestadels äppeljuice, det ”smarta vattnet” har tillverkats på ett krångligt sätt och Lätta innehåller mer palmolja är rapsolja."

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/snart-koras-en-matvara-till-antipriset-arets-matbluff

Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt. ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt. ? 

Eftersom jag har diabetes och även har förhöjda blodfettvärden så lusläser jag innehållsförteckningar nu för tiden. Tänkte byta till Lätta då reklamen såg inbjudande ut. Och det visade sig vara rena bluffen när man läste innantill.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...