Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

31 minuter sedan, Pocahontas säger:

Lägg ner Migrationsverket och kicka alla de inkompetenta där. 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP2QO9/sexarige-denis-ska-utvisas-ensam-till-ukraina

I stället borde man kicka alla inkompetenta riksdagsmän som stiftat lagarna som migrationsverket måste följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Telly82 säger:

I stället borde man kicka alla inkompetenta riksdagsmän som stiftat lagarna som migrationsverket måste följa.

Jag tycker att man borde kicka väljarna som valt politikerna som stiftat lagarna som migrationsverket följer.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tycker att man borde kicka väljarna som valt politikerna som stiftat lagarna som migrationsverket följer.

Det skulle bli för mycket jobb. Lättare med riksdagsmännen, de är bara 349 stycken. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tycker att man borde kicka väljarna som valt politikerna som stiftat lagarna som migrationsverket följer.

Varför det? Väljarna har ju inget alls med det att göra.... :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Pocahontas säger:

Lägg ner Migrationsverket och kicka alla de inkompetenta där. 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP2QO9/sexarige-denis-ska-utvisas-ensam-till-ukraina

https://www.hd.se/2018-10-17/migrationsverket-stoppar-utvisning-av-pojke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Migrationsverket har faktiskt gjort fel en hel gång. Men nu är det fixat! :galetglad:

Skärmavbild 2018-10-17 kl. 16.02.59.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

En genuint gräslig människa. Svenska domstolar har i evärderlig tid tillämpat fri bevisprövning. Detta är inget Horace Engdahl tycker är bra när det drabbar en man han beundrar. Så förvånande. :sick:

Håller inte med dig. Men det måste man väl inte alltid göra?

Förstår inte vad den fria bevisprövningen har med saken att göra. Det är väl mer bevisvärderingen som kan diskuteras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, KMN säger:

Håller inte med dig. Men det måste man väl inte alltid göra?

Förstår inte vad den fria bevisprövningen har med saken att göra. Det är väl mer bevisvärderingen som kan diskuteras?

Håller inte med om vad?

Den andra meningen är kanske oavsiktligt komisk? I begreppet fri bevisprövning ingår dels fri bevisföring (åklagaren lägger fram de bevis hen anser stöder gärningen) och dels fri bevisvärdering (rätten avgör om bevisen bevisar något). Poängen är att bevisprövningen är fri och inte inskränkt till förment ”substantiella” bevis, vilka de nu skulle vara. Spermafläckar med DNA? (Utesluter inte frivillig sex vilket föregick den orala våldtäkten).

Tja, jag bara undrar. När någon ropar efter ”substantiella” bevis osäkrar jag dock min revolver.

I svensk rätt kan ett redigt vittnesmål vara avgörande. Enligt den fria bevisprövningen. Vi får väl se om det står sig i hovrätten. Den är dels liberalare av hävd, och dels sitter där betydligt fler män i beundrande ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Håller inte med om vad?

Den andra meningen är kanske oavsiktligt komisk? I begreppet fri bevisprövning ingår dels fri bevisföring (åklagaren lägger fram de bevis hen anser stöder gärningen) och dels fri bevisvärdering (rätten avgör om bevisen bevisar något). Poängen är att bevisprövningen är fri och inte inskränkt till förment ”substantiella” bevis, vilka de nu skulle vara. Spermafläckar med DNA? (Utesluter inte frivillig sex vilket föregick den orala våldtäkten).

Tja, jag bara undrar. När någon ropar efter ”substantiella” bevis osäkrar jag dock min revolver.

I svensk rätt kan ett redigt vittnesmål vara avgörande. Enligt den fria bevisprövningen. Vi får väl se om det står sig i hovrätten. Den är dels liberalare av hävd, och dels sitter där betydligt fler män i beundrande ålder.

Vad jag inte håller med dig om är dels beskrivningen av Horace Engdahl, dels att han, enligt dig, inte tycker det är bra med fri bevisprövning – vad vet vi om det?

Men visst, jag läste nog dig fel, som i ”bevisföring”. Sorry.

 

I sak tycker jag nog ändå att du är väl kategorisk. Det finns nyanser här och även om J-C A inte på något sätt är oförvitlig betyder det inte i sig att någon har en juridisk anledning att beklaga sig.

 

Jag lyssnade på en dokumentär i SR P1 om ”Kulturprofilen” där det bland annat framgick att hans storhetstid som kulturell maktfaktor i det närmaste var över då den stora delen av anklagelserna kom. Man ska kanske inte dra för stora slutsatser av det, men jag tyckte nog att bilden nyanserades något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

En genuint gräslig människa. Svenska domstolar har i evärderlig tid tillämpat fri bevisprövning. Detta är inget Horace Engdahl tycker är bra när det drabbar en man han beundrar. Så förvånande. :sick:

Om mina öron var korrekt synkade med radion idag så jämförde Horace metoo med franska revolutionen (oklart vilken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Om mina öron var korrekt synkade med radion idag så jämförde Horace metoo med franska revolutionen (oklart vilken).

Den med Marie Antoinettes påstått incestuösa förhållanden. Vi förväntas dra någon parallell där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Mer än 50 döda...

 

”Människor satt på spåret för att titta på fyrverkerier när pendeltåget kom i hög hastighet.”

 

:pinch:

Vittnen kritiserar myndigheter för att det är mörkt på platsen :stjarnsmall:

Hade de varit med i EU så hade de kunnat välja ljusa kvällar.

 

50 döda och 60 skadade indier, det motsvarar nästan 1 av 100 miljoner indier. Översatt till Sverige motsvarar det en tågolycka (det är väl inte tågets fel att folk sitter på rälsen?) med 0,1 döda, vilket kanske motsvarar en krossad och amputerad fot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Vittnen kritiserar myndigheter för att det är mörkt på platsen :stjarnsmall:

Hade de varit med i EU så hade de kunnat välja ljusa kvällar.

 

50 döda och 60 skadade indier, det motsvarar nästan 1 av 100 miljoner indier. Översatt till Sverige motsvarar det en tågolycka (det är väl inte tågets fel att folk sitter på rälsen?) med 0,1 döda, vilket kanske motsvarar en krossad och amputerad fot.

Tänkte väl att det inte var så farligt, trots allt! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Tänkte väl att det inte var så farligt, trots allt! :) 

För att travestera på Tages sannolikhetslära så har det inte hänt!!!! :totaltgalen:

 

 

 

 

 

 

:cry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Förra året föreslog en utredning en ny lag för hur telebolagen ska tvingas lagra uppgifter om abonnenternas tele- och datatrafik, efter att EU dömt ut de tidigare reglerna.

Men det nya lagförslaget dröjer, och att bolagen inte lagrar uppgifterna som innan försvårar hundratals ärenden, säger Johan Olsson, operativ chef för Säkerhetspolisen.

– Det är hundratals ärenden det påverkar för oss, det påverkar arbetet varje dag, i allt från centrala statsledningen, terrorism och kontraspionage eftersom det här är grunden i underrättelsearbetet, säger Johan Olsson, som är operativ chef hos Säkerhetspolisen.”

 

Artikel.

 

J'accuse! Operatörerna tänker bara på sina marknadsandelar. Att vara ”integritetsmedveten” är en konkurrensfördel. De vet att folk står sig självt närmast. Oskyldiga Svenssons vill inte bli övervakade. Terrorn drabbar någon annan. Men det är en falsk trygghet. Terrorn kan drabba vem som helst, när som helst (knappast var som helst, dock, man är hyfsat trygg utanför (stor)städerna).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Man måste vara ”frisk” mitt i allt det sjuka för att sjukhuset ska skriva in en. Jag vet. De som inte har vett och/eller ork att tala för sin sak blir illa behandlade. Psykiska ohälsa är den stora folksjukdomen. Resurserna är, ähum, inte dimensionerade så. ”Bättre” att få cancer... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här avslöjas den saudiarabiska säkerhetstjänstens vapenövningar. Samma gäng som instruerade likvideringen av journalisten Khashoggi...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...