Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

12 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Praktiskt, har man glömt laddaren till mobilen så kan man bara öppna dörren och hålla den nära vägen.

Haha! Ja, bra ju! ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Den prylen ger jag fingret. 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.103fdd360cfdbc8880f3da4b4d944edf.png

 

Det här är rent ut sagt gräslig programjournalistik. SVT har fällts för namnpubliceringen av Martin Timell. Cissi Wallin åtalas sannolikt för förtal idag (av före detta Fredrik Virtanen som dels flydde Sverige och dels har bytt namn) och får vältajmat nog ventilera sin syn på sin egen eventuella brottslighet just via SVT. Av naturliga skäl kan SVT inte låta motparten säga sitt, de har ju fällts för namnpublicering. Metoo-SVT har tagit ställning. Och agerar försvarsadvokat. Usch.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

dump.png.103fdd360cfdbc8880f3da4b4d944edf.png

 

Det här är rent ut sagt gräslig programjournalistik. SVT har fällts för namnpubliceringen av Martin Timell. Cissi Wallin åtalas sannolikt för förtal idag (av före detta Fredrik Virtanen som dels flydde Sverige och dels har bytt namn) och får vältajmat nog ventilera sin syn på sin egen eventuella brottslighet just via SVT. Av naturliga skäl kan SVT inte låta motparten säga sitt, de har ju fällts för namnpublicering. Metoo-SVT har tagit ställning. Och agerar försvarsadvokat. Usch.

 

Fröken Wallin är en klok tjej och jag önskar henne framgång

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

dump.png.103fdd360cfdbc8880f3da4b4d944edf.png

 

Det här är rent ut sagt gräslig programjournalistik. SVT har fällts för namnpubliceringen av Martin Timell. Cissi Wallin åtalas sannolikt för förtal idag (av före detta Fredrik Virtanen som dels flydde Sverige och dels har bytt namn) och får vältajmat nog ventilera sin syn på sin egen eventuella brottslighet just via SVT. Av naturliga skäl kan SVT inte låta motparten säga sitt, de har ju fällts för namnpublicering. Metoo-SVT har tagit ställning. Och agerar försvarsadvokat. Usch.

Ja, ur led är tiden – på flera sätt. Emellanåt häpnar man.

Förhoppningsvis kommer det inte att vara för evigt. Och med en framtida tillnyktring och ett uppvaknande blir säkert domen över vår tid hård.

 

Jag har svårt att se några historiska paralleller. Det skulle möjligen vara 60- och 70-talets svärmande för maoismen eller 30-talets tankar på rashygien. (Nu menar jag inte bara metoo…)

 

Sverige tycks ha en förmåga att ta täten när nya vindar blåser – ibland är det bra som när det gäller Spotify, spelutveckling och jämställdhet, ibland blir det mindre bra då det handlar om diverse tokigheter.  

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på uppskjutning av rymdraketen från Kasakstan som misslyckades

 

https://www.expressen.se/nyheter/astronauter-nodlandar/

 

https://www.facebook.com/interestingengineering/videos/248274372550173/

 

 

Skärmavbild 2018-10-11 kl. 12.04.22.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Hur många av dessa som var röstberättigade och som röstade kommer SCB att göra en sammanställning av, men den är ännu inte klar.”

 

Den viktigaste frågan har man således inget svar på. Svaret är avgörande för i vilken utsträckning representationen är proportionell. Ändå väljer man att göra nyhet av saken. Trots att ingenting egentligen finns att se.  Journalistiken håller helt klart på att utvecklas i fel riktning. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

”Hur många av dessa som var röstberättigade och som röstade kommer SCB att göra en sammanställning av, men den är ännu inte klar.”

 

Den viktigaste frågan har man således inget svar på. Svaret är avgörande för i vilken utsträckning representationen är proportionell. Ändå väljer man att göra nyhet av saken. Trots att ingenting egentligen finns att se.  Journalistiken håller helt klart på att utvecklas i fel riktning. :( 

Förutsätter inte du (och eventuellt SR, enligt ditt citat) något tveksamt där? Det är väl inte så att alla röstar efter etnicitet, varken svenskar eller de med utländskt bakgrund?

 

Fast själv är jag emot denna typ av matematisk representation över huvud och övertygad om att det är sakfrågorna som räknas. Självklart kan en ungdom verka för förbättrade villkor för pensionärer och en dalmas göra stora insatser för integrationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, KMN säger:

Förutsätter inte du (och eventuellt SR, enligt ditt citat) något tveksamt där? Det är väl inte så att alla röstar efter etnicitet, varken svenskar eller de med utländskt bakgrund?

 

Fast själv är jag emot denna typ av matematisk representation över huvud och övertygad om att det är sakfrågorna som räknas. Självklart kan en ungdom verka för förbättrade villkor för pensionärer och en dalmas göra stora insatser för integrationen.

Jag tänkte enbart på att utlandsfödda inte har rösträtt till riksdagen om de inte också har blivit svenska medborgare.

Det är löjligt att säga att 24,5 procent ska kunna representeras i riksdagen om bara cirka hälften* av dem har rösträtt till riksdagen.

 

*Hur många de är vet vi ju inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jag tänkte enbart på att utlandsfödda inte har rösträtt till riksdagen om de inte också har blivit svenska medborgare.

Det är löjligt att säga att 24,5 procent ska kunna representeras i riksdagen om bara cirka hälften* av dem har rösträtt till riksdagen.

 

*Hur många de är vet vi ju inte. 

Ok, då är jag med – lite mer, i alla fall.

Jag kanske hängde upp mig för mycket på det där med ”…och som röstade…”

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens nyord: knarksoldat. I och med dagens beslut vet vi att det är så i åtminstone tre fall. I fortsättningen kommer var och en av dem säkerligen att sträva efter en hög befattning. 

Redigerad av Alix
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26994072_10155553361987690_3102481469344845373_n.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

871316C4-AC1B-4EB9-B08F-5626EE6B4ABB.thumb.jpeg.b522e7fee92ce9e3da669969001da62b.jpeg

 

Som bekant är USA sjukt med sina dödsstraff. Ännu värre blir det när de stressar fram verkställandet eftersom giftet börjar närma sig sitt bästföredatum. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helsingborgs Dagblad, oberoende liberal:

940481144_Skrmavbild2018-10-14kl_10_13_07.png.a32628c8c792b2de5826a7093c2b0b44.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uff Kristersson ikväll....

 

 

Skärmavbild 2018-10-14 kl. 19.10.55.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...