Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

GP beskriver, också bakom betalvägg, en väldigt liknande där en Patrik kommer till badet. Han visade polislegitimation, uppmanade dem att lämna badet och fick stryk. I nämnd ordning.

Det är nog samma. I BT heter han också Patrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironiskt och makabert att gravstenar dödar och skadar människor. Det finns ingen som helst poäng med att offra liv och lem för de döda. Lägg ned gravstenarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Ironiskt och makabert att gravstenar dödar och skadar människor. Det finns ingen som helst poäng med att offra liv och lem för de döda. Lägg ned gravstenarna!

Du har aldrig sett en dubbelsidig gravsten, förmodar jag? Alltså en med text på båda sidor.

 

Sedan kan man ju tycka att föräldrarna inte skulle tillåta ungarna att klättra på gravstenarna. Men då blir man väl en barnhatare för, "barn måste ju få leka!". Håhåjaja. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Du har aldrig sett en dubbelsidig gravsten, förmodar jag? Alltså en med text på båda sidor.

 

Sedan kan man ju tycka att föräldrarna inte skulle tillåta ungarna att klättra på gravstenarna. Men då blir man väl en barnhatare för, "barn måste ju få leka!". Håhåjaja. :( 

Äh, hur vanliga är sådana? ?

Och spelar det verkligen någon roll varför de välter och dödar och skadar? Menar du: ”Eftersom föräldrarna inte kan hålla ordning på sina ungar är det rätt att barnen skadas eller dödas”? Nä, tror inte det... ?

Jag skulle kunna tänka mig att ha lösa gravstenar enbart i syfte att skada satanister som djävlas, fast det blir ett trubbigt vapen... :P 

För övrigt var ”Lägg ned gravstenarna!” huvudsakligen en ordlek, med udden riktad mot en annan betydelse. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Telly82 säger:

Du har aldrig sett en dubbelsidig gravsten, förmodar jag? Alltså en med text på båda sidor.

 

Sedan kan man ju tycka att föräldrarna inte skulle tillåta ungarna att klättra på gravstenarna. Men då blir man väl en barnhatare för, "barn måste ju få leka!". Håhåjaja. :( 

En liknande grej är lite av ett problem i Berlin. Inte helt ovanligt att ungdomar/unga vuxna klättrar påoch hoppar mellan pelarna i https://sv.wikipedia.org/wiki/Förintelsemonumentet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Äh, hur vanliga är sådana? ?

Och spelar det verkligen någon roll varför de välter och dödar och skadar? Menar du: ”Eftersom föräldrarna inte kan hålla ordning på sina ungar är det rätt att barnen skadas eller dödas”? Nä, tror inte det... ?

Jag skulle kunna tänka mig att ha lösa gravstenar enbart i syfte att skada satanister som djävlas, fast det blir ett trubbigt vapen... :P 

För övrigt var ”Lägg ned gravstenarna!” huvudsakligen en ordlek, med udden riktad mot en annan betydelse. :D 

Om man besökt kyrkogårdar sedan dödsolyckan skedde för något år sedan så ser man "överallt" att osäkra gravsten har lagts ner, att andra stagats upp och så vidare. 

Så jag är faktiskt förvånad över att det kunde ske igen. Då har någon slarvat/fuskat med kontrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Om man besökt kyrkogårdar sedan dödsolyckan skedde för något år sedan så ser man "överallt" att osäkra gravsten har lagts ner, att andra stagats upp och så vidare. 

Så jag är faktiskt förvånad över att det kunde ske igen. Då har någon slarvat/fuskat med kontrollen.

Det är ju så att de säkert gör en koll där det hände, och kanske på övriga kyrkogårdar i pastoratet. Sedan blir det framgent lite si och så med den saken. Och de två metallstänger som höll 2011 behöver inte göra det 2012.

Det finns för- och nackdelar med decentralisering. Systematiska säkerhetskontroller hör inte till fördelarna. Det gör dock önskemål om bänkar, hinkar, vattenkannor och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Alix säger:

dump.png.09acc3cf8134f0c6dc7a65e861541b09.png

Spoiler

 

Jag läser om ett killgäng i 13–15-årsåldern i badhuset i Borås som misshandlade en tjänstledig polis efter att ha ofredat badgäster och varit stökiga. Tydligen var de kända av badhuset men insläppta ändå.

En polispatrull hann fram för att sedan skydda den misshandlade polisen.

En 15-åring kördes hem och kanske kan få någon påföljd men i övrigt blir det förstås ingenting. Polisen som blev slagen:

”Alla flög på mig. Jag vet inte hur många det var, men mellan sex och tio personer var det. I periferin såg jag hur en tog upp en stol för att svinga mot mig men en av badvakterna kunde sätta stopp för det. Strax därefter fick jag två knytnävsslag med full kraft rakt över munnen.”

Välkommen till det mångkulturella landet. You ain't seen nothing yet.

Artikel (betalvägg).

 

 

Nu är de hungriga:

 

dump.png.e10aa8c5b688f0efbeaa4c2755836db1.png

 

”Hur många ungdomar som ska ha varit inblandade är oklart men det rör sig om flera. De ska ha varit strax under 15 år.”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Nu är de hungriga:

 

dump.png.e10aa8c5b688f0efbeaa4c2755836db1.png

 

”Hur många ungdomar som ska ha varit inblandade är oklart men det rör sig om flera. De ska ha varit strax under 15 år.”

 

 

 

 

Först bada, sen äta. Då är det väl dags att skita snart. Hujeda mig.......:stjarnsmall:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Först bada, sen äta. Då är det väl dags att skita snart. Hujeda mig.......:stjarnsmall:

Och allt medan polisen mest kan titta på. Ingen är straffmyndig, och om någon knappt är det så är straffrabatten betydande. :( 

 

Vi får hoppas att socialen verkligen tar tag i det här och får ungdomarna på rätt köl igen! Hoppet är det sista som... :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

SVT är snurriga i bollen! :hihihi:

Skärmavbild 2018-10-09 kl. 16.06.59.png

Eller så missade de ett kolon efter "M-ledaren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara normalt att upprepa ordet normalt hela tiden? :fundersam:Annars tänkte jag nog posta i humortråden. Tänk att bli klassad som normal. Hemska tanke! :fane:

Skärmavbild 2018-10-09 kl. 16.10.44.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Eller så missade de ett kolon efter "M-ledaren".

Kan jag ALDRIG tänka mig! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det offentliga är ofta löjligt mindre effektivt än det privata. Exempelvis hur kommuner köper in vägsalt för 15 miljoner kr istället för de 100000 kr det borde kosta. 

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kopt-vagsalt-for-15-skattemiljoner-kunde-ha-kostat-100-000-kronor

 

Förhoppningsvis är inköparna bara inkompetenta och/eller likgiltiga. Men man kan kanske misstänka korruption...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify inleder podcast-samarbete med Acast vilket adderar tusentals poddar till Spotify.
 

https://digital.di.se/artikel/spotify-poddsatsar-borjar-samarbeta-med-acast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa ett finger till din mobil?
 

https://www.marcteyssier.com/projects/mobilimb 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens första induktiva elväg planeras på Gotland.
 

https://teknikensvarld.se/varldens-forsta-induktiva-elvag-planeras-pa-gotland

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste för engelsmännen att hamstra inför Brexit

 

 

Skärmavbild 2018-10-10 kl. 21.48.00.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...