Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, Axelman säger:

Läste texten och insåg att det räckte mer än väl.

"– Det var jättesvårt att ge upp barnen. Den fysiska smärtan lindras med tiden, men inte den emotionella. Man fortsätter att leva sitt liv med den smärtan, den går inte att glömma."

Den meningen räcker mer än väl för att skapa obehag.:(

Jag anser att brottet ska bestraffas i Sverige även om det begås utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Jag anser att brottet ska bestraffas i Sverige även om det begås utomlands.

Det anser inte jag. Samma sak som att lagliga sexköp utomlands (inte) ska straffas i Sverige.

https://www.svd.se/flera-skal-talar-emot-forbud-mot-sexkop-utomlands

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Han ställer gärningmannens integritet i centrum, inte brottsoffrens. Det gör inte jag. 

Du måste ha läst artikeln som fan läser bibeln.

Om våra förbud ska gälla i andra länder så kommer snart totalitära stater och kräver att deras lagar ska gälla här. Adjöss till politiska flyktingar.

Eller om abortmotståndarländer ska kunna hindra deras medborgare från att få abort i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Du måste ha läst artikeln som fan läser bibeln.

Om våra förbud ska gälla i andra länder så kommer snart totalitära stater och kräver att deras lagar ska gälla här. Adjöss till politiska flyktingar.

Eller om abortmotståndarländer ska kunna hindra deras medborgare från att få abort i Sverige.

Hur skulle vi kunna förhindra det idag? Andra länder kan suveränt införa sådan lagstiftning ändå. Det är ingen giltig invändning.

Dessutom frångår vi redan denna förmenta princip. Det finns flera sådana brott som vi straffar i Sverige som begås utomlands.

Exempelvis brott mot staten Sverige, människohandel och sexuella övergrepp mot barn by proxy.

Det finns ingen fråga ”om”, endast en fråga ”vad och varför”.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde krylla av enarmade och halvblinda i Italien.....:fane:

 

 

Skärmavbild 2018-09-21 kl. 09.54.45.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sveriges störda lagstiftning: Man mördar kvinna och styckar henne. Enligt tingsrätten. Enligt hovrätten är det dock dråp (sic!) med påföljande styckning. ”Styckdråp”. Bara i Sverige... Men sedan då? Jo, mannen byter nu kön och vill därefter sitta i kvinnofängelse. Nemas problemas, detta är ju Sverige. ”Det stämmer. Hon löper ju hela linan ut och när hon blir registrerad som kvinna bör det inte finnas några hinder att flytta henne till en kvinnoanstalt”. Permissioner gives för allt det. Så, i slutändan: Man mördar (jo, givetvis de facto om än ej de jure) och styckar kvinna och placeras som kvinna till slut på kvinnofängelse. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Cissi Wallin säger i en kommentar till SVT Nyheter att hon inte tycker att man ska bli fälld och stämplad som en brottsling när man själv berättat om ett grovt brott.”

 

Ett resonemang som dryper av självrättfärdighet och arrogans.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/aklagaren-atal-for-grovt-fortal-mot-cissi-wallin-att-vanta

 

Hon har ju (delvis) rätt, dock med en viktig invändning: Om man enbart berättar för polisen, åklagaren och domstolen så blir man inte stämplad som brottsling.

 

Men om man basunerar ut att en viss person är en brottsling så kan man (och ska) bli fälld för förtal. Oavsett om personen är dömd eller inte och oavsett om det är sant eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

 

Hon har ju (delvis) rätt, dock med en viktig invändning: Om man enbart berättar för polisen, åklagaren och domstolen så blir man inte stämplad som brottsling.

 

Men om man basunerar ut att en viss person är en brottsling så kan man (och ska) bli fälld för förtal. Oavsett om personen är dömd eller inte och oavsett om det är sant eller inte.

Det var det i det sista stycket som hände. Det i det första stycket avklarades för många år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Det var det i det sista stycket som hände. Det i det första stycket avklarades för många år sedan.

Precis. Och då är det förtal.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag som får ut 7,500:- efter skatt avstår gärna några hundringar så de som har bra inkomst får mer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Men jag som får ut 7,500:- efter skatt avstår gärna några hundringar så de som har bra inkomst får mer.

Nej, det gör du så tusan heller! :byrakrat: :D  ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Nej, det gör du så tusan heller! :byrakrat: :D  ;) 

Vad spelar det för roll? Jag får ju alldeles för lite ändå......... :dumstrut::fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Vad spelar det för roll? Jag får ju alldeles för lite ändå......... :dumstrut::fane:

Men lite till är ändå mer än nästan ingenting. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Men lite till är ändå mer än nästan ingenting. :fane:

Jag lever på frugan som tjänar hyfsat och sen bor vi billigare än i lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt att jag av en slump sett fakturor ligga bland alla mejl...det känns alltid lika onödigt att man ska behöva missa fakturan när man faktiskt är en ansvarig person” Artikel.

 

Varför ska Klarna behöva ta skit för att folk slarvar med att kolla sin mejl och sina avtalade köpvillkor? Kom med i matchen nu, Svensson! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Jag har varken fru eller hus.

Jag bara ironiserar. Klart man blir arg på allvar inför sådana perspektiv att man sparkar på dem som redan ligger.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...