Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

23 minuter sedan, modEric säger:

När FK är sådär lite xtra dumma i huvudet. Läs hela tråden/ranten.
 

 

Om man läser en hel del så ser man att fallet är teoretiskt och väldigt speciellt för hushåll där man har ett barn som är över 18 år.

Att detta faktiskt skulle ha hänt återstår att bevisa. Det tror jag inte på förrän jag har sett det.

Och hur Försäkringskassan skulle kunna vara extra dumma i huvudet, när det gäller ett fall som aldrig har ägt rum, är för mig ett helt obegripligt påstående.

Jag ser sådant här som ytterligare ett utslag av förakt för Försäkringskassan, en av Sveriges mest hatade myndigheter. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Alix säger:

Ett 60-tal personer utsatta för människohandel. Åtta misstänkta ska ha tjänat miljoner på att tvinga dessa att tigga och lämna ifrån sig sina pengar. Tiggeri bör förbjudas för att skydda utsatta människor.  Förr eller senare kommer denna människohandel att utvecklas och etableras överlag i landet. 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/atal-i-tiggeriharvan-svt-pa-plats

Det börjar bli dags att sluta ge till tiggare. Hur sjukt det än låter när man säger det. :dumstrut: 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Alix säger:

Ett 60-tal personer utsatta för människohandel. Åtta misstänkta ska ha tjänat miljoner på att tvinga dessa att tigga och lämna ifrån sig sina pengar. Tiggeri bör förbjudas för att skydda utsatta människor.  Förr eller senare kommer denna människohandel att utvecklas och etableras överlag i landet. 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/atal-i-tiggeriharvan-svt-pa-plats

I artikeln står att Bulgarisk polis varit delaktig i utredningen. Intressant att den bulgariska staten är pigg på att sätta åt dem men inte att hjälpa dem till ett drägligt liv hemma......:utskallning:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Det börjar bli dags att sluta ge till tiggare. Hur sjukt det än låter när man säger det. :dumstrut: 

Ja, det är hemskt. Jag känner mig hyfsat trygg att ge till tiggaren vid min butik, jag har lärt känna henne en del. Ändå känner jag på mig att hon undanhåller mig information som jag antar att hon tror skulle skrämma iväg mig(och andra). Dock tror jag inte att hon är utsatt för människohandel. Men utsatta människor är prisgivna kriminella ligor.

Det är naturligtvis politikens ansvar att ta hand om de minsta av oss människor. Men det sker inte.

 

10 minuter sedan, Axelman säger:

I artikeln står att Bulgarisk polis varit delaktig i utredningen. Intressant att den bulgariska staten är pigg på att sätta åt dem men inte att hjälpa dem till ett drägligt liv hemma......:utskallning:

Det är rätt typiskt, tyvärr. Dessa länder med stor romsk minoritetsbefolkning betraktar inte ens dessa som fullvärdiga medborgare. Alla tiggare är inte romer, men de bulgarer och rumäner som också tigger får heller ingen hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svider i hjärtat och jag önskade inte att det skulle ta denna vägen fast jag förstår med hjärnan att det skulle sluta så här. Men frun och jag riktar bara om pengarna till säkrare givande. Vilket vi hållit på med i årtionden. Skillnaden här var att jag tänkte att jag gjorde en skillnad direkt för en människa i behov. Vilket blev till slut korrumperat....:deppig:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Axelman säger:

Det svider i hjärtat och jag önskade inte att det skulle ta denna vägen fast jag förstår med hjärnan att det skulle sluta så här. Men frun och jag riktar bara om pengarna till säkrare givande. Vilket vi hållit på med i årtionden. Skillnaden här var att jag tänkte att jag gjorde en skillnad direkt för en människa i behov. Vilket blev till slut korrumperat....:deppig:

Det har du (vi) säkert gjort! Hittills... :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Det har du (vi) säkert gjort! Hittills... :geros:

Jag tror det. Men det blir inte längre hållbart.:deppig:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Löpning 3 000 meter på 13 minuter och 15 sekunder
  • Stillastående längdhopp 2 meter 
  • Bänkpress 30 kilo 35 repetitioner
  • Lyft till haka 15 kilo 40 repetitioner
  • Handpress 420 newton
  • Roddmaskin 500 meter på 1 minut och 45 sekunder
  • Samt stresstester som mäter förmågan att använda sin tankeförmåga i pressade situationer.

Jag är lite osäker på längdhoppet, jag är ingen ungdom längre, men jag hade nog klarat resten (utom sista punkten, sannolikt). Kan du också bli brandman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:
  • Stillastående längdhopp 2 meter 

// ... //

 

Jag är lite osäker på längdhoppet,

Ja, det låter lite paradoxalt. Är ju omöjligt att hoppa 2 meter, och samtidigt stå still s a s. Ät så mycket du kan utan att öppna munnen, liksom. :shifty:

 

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:
  • Handpress 420 newton

Det där reagerade jag på. Jag mindes vagt mina egna resultat från mönstringen, så jag kollade upp det. Det är löjligt svagt med 420 N.

 

dump.png.194e85125b0415ee7d00175f72799377.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMG_2486.thumb.jpg.797d477367e963afe97a742941161a28.jpg IMG_2487.thumb.jpg.4c6023c7adac4b0a828d29c6705aef67.jpg

 

Jag har skrivit liknande förut men skriver det igen: Varför är det så förtvivlat viktigt att se till en kriminells integritet och så förtvivlat svårt att se till alla brottsoffers, förevarande och framtida, integritet? Citat ur betalartikeln:

 

”Boråsaren tog via sociala medier kontakt med minderåriga flickor och fick dem att visa sig nakna i webbkamera eller mobilkamera, eller spela in filmer där de utförde sexuella handlingar.
...
Brotten ska främst ha skett förra året, när mannen stod under övervakning efter att ha dömts till skyddstillsyn.

...
"Om du inte gör som jag säger skickar jag bilder till föräldrar och kompisar".

"Jag ska se till att du blir våldtagen och dödad om du berättar för någon kommer jag att leta upp vilken skola du går på och hacka mig in i deras nätverk så att bilder på dig kommer upp."

En flicka skrev att han hennes liv förstörts och att hon ville begå självmord.

"Om du gör det så lägger jag ut det oxå och då blir du hågkommen…", blev svaret.”

 

Den här mannen och andra aktiva pedofiler ska låsas in för sluten rättspsykiatrisk vård med fulla restriktioner och inte komma ut förrän deras pedofili är botad. Om det inte kan uppnås så må det vara hänt. Ingen ny liten flicka eller pojke ska behöva offras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Axelman säger:

SVT Nyheter hittar på nya ord.

Skärmavbild 2018-09-17 kl. 09.36.35.png

Nej, ”signa” i den betydelsen finns med i SAOL, men varianten ”sajna” bör användas.

 

dump.png.4c41c187d8e3674a8b919de9d051036e.png

 

Edit: Å andra sidan, vem fasen bryr sig om vad såpoperan Svenska akademin tycker... Numera? :fundersam: :devil:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Nej, ”signa” i den betydelse finns med i SAOL, men varianten ”sajna” bör användas.

 

Läs igen! 

Skärmavbild 2018-09-17 kl. 09.36.35.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Du skulle ha markerat första gången... :D  

Du kunde ju ha läst innantill...... få se nu... var det inte journalist du var i grunden? :totaltgalen:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Du kunde ju ha läst innantill......

Jag gjorde ju det... :P 

 

1 minut sedan, Axelman säger:

... få se nu... var det inte journalist du var i grunden? :totaltgalen:

”Var”, ja... :pinch: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

9 minuter sedan, Alix säger:
12 minuter sedan, Axelman säger:

Du kunde ju ha läst innantill...... få se nu... var det inte journalist du var i grunden? :totaltgalen:

”Var”, ja... :pinch: 

Låter infekterat... Ta några Kåvepenin, så kanske det går över.

 

:totaltgalen:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasta sten i glashus. Kinesiska myndigheter menar att svensk polis ”har utsatt de kinesiska medborgarna för livsfara och kränkt deras grundläggande mänskliga rättigheter”. Ett kommunistiskt, antidemokratiskt land som mördar sina egna medborgare i lagens namn i parti och minut och inte ger dem några rättigheter alls att tala om. Nej, de utsattes inte för olaglig polisbrutalitet i Sverige. Kina kan fortsätta producera grejer, i övrigt kan de hålla klaffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Det var ett ganska rörigt anförande där våra utsända inte riktigt uppfattade vad som sades. Det var lättare att titta på det i lugn och ro efteråt, men i stunden passerade det under radarn”.  Artikel.

 

= Vi lyssnade inte just då utan satt och snackade över en kopp kaffe. :lol: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Gräsligt. Köttmarknad. Se videon. Det är förbjudet i Sverige av en fucking anledning!!! :irriteradtjej:

Läste texten och insåg att det räckte mer än väl.

"– Det var jättesvårt att ge upp barnen. Den fysiska smärtan lindras med tiden, men inte den emotionella. Man fortsätter att leva sitt liv med den smärtan, den går inte att glömma."

Den meningen räcker mer än väl för att skapa obehag.:(

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...