Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Alix säger:

Min holländska är rostig, men jag hoppas att spårvagnarna också klipper gräset.

Eller så har man spec fordon/klippare så går på räls - så kör där då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

@modEric Det finns en dialektserie med Fredrik Lindström i P1.

E och Ä är intressant - spec med Fredrik, eftersom han själv kommer från en del av Sverige, där man använder det tvärtom. ^_^

nära -> nerma

färg -> ferg

Så e' re... -> Så ä' le...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Har funnits i Göteborg i mer än 20 år skulle jag tro. Dämpar en del buller.

Det är ju bra - så bliir det ju et sätt att få lite mer grönytor i staden.

 

Var ett tag sen man var i Gbg nu... Passerat, el kört runt har man väl, men inte in till stan. Inte sen strafftullarna kom i a f. Tror senaste gången var när jag var ner och köpte min skärm på Webhallen (Kollade lite snabbt... Ekelundsgatan, 2012-11-10 15:33).

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Har funnits i Göteborg i mer än 20 år skulle jag tro. Dämpar en del buller.

Finns i Norrköping också. Vet inte hur länge, dock. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Att döma av bilden kan det också stå: 

 

FJBTF FL KLVBXSTF

Den är ju krypterad så att inte obehöriga ska kunna läsa den. HTTPS, man in the middle och liknande...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Den är ju krypterad så att inte obehöriga ska kunna läsa den. HTTPS, man in the middle och liknande...

Här krypterat i molnet, kan man anta.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju det där med vad man läste i tidningen idag. Men hur gick det sedan? Tja, exempelvis de somaliska piraterna har det ganska motigt numera...

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det var ju det där med vad man läste i tidningen idag. Men hur gick det sedan? Tja, exempelvis de somaliska piraterna har det ganska motigt numera...

 

 

Fattar inte vad de första sysslar med, ligga på rad på däck, som rör sig, och skjuta enkelskott mot rörligt mål. Kan inte vara så mycket precision i det. Finns det ingen vanligt automatkanon ombord? En liten snabb varningssalva, 3-5 skott, hitom och förom båten, sedan verkanseld om det skulle behövas. https://sv.wikipedia.org/wiki/57_Mk3 borde funka utmärkt för ändamålet. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Fattar inte vad de första sysslar med, ligga på rad på däck, som rör sig, och skjuta enkelskott mot rörligt mål. Kan inte vara så mycket precision i det. Finns det ingen vanligt automatkanon ombord? En liten snabb varningssalva, 3-5 skott, hitom och förom båten, sedan verkanseld om det skulle behövas. https://sv.wikipedia.org/wiki/57_Mk3 borde funka utmärkt för ändamålet. 

 

Sådana där typer tycker säkert att det är roligt att skjuta prick på folk. De tänker nog att det är en bonus om de träffar men grejen är att skjuta överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Sådana där typer tycker säkert att det är roligt att skjuta prick på folk. De tänker nog att det är en bonus om de träffar men grejen är att skjuta överhuvudtaget.

Jo, men de har väl en chef ombord? Vad tycker hen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...