Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

13 minuter sedan, Telly82 säger:

VA? Och det får jag inte reda på förrän nu??????

  Visa dolt innehåll

:hihihi: 

 

Var glad att du får reda på nått ibland! :elaktflin:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Och jag som trodde att jag var det när jag koalade sist! ?

Är det inte koalan som går som ett skott?:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, modEric säger:

:yeahbaby: Bra att det uppmärksammas. Ja, allsidig kost är alltid det bästa. Att lyfta ur stora delar ur en kostgrupp, &/el ta bort helt, leder som oftast till andra (brist/följd-)sjukdomar. Vi är allätare, inte något litet exotisk djur i en avlägsen djungel som endast äter 1 sorts löv. :)

De läkare som jag lyssnar till säger att alla dieter är trams. Antingen är det företag som vill tjäna pengar på vår rädsla eller enskilda personer som vill framhäva sig själva.

...

Man ska äta allsidigt och lagom samt göra av med lika mycket energi som man stoppar in så har man alla regler som behövs. Sen kan vi dra ner på rött kött och ersätta med bönor och baljväxter så mår vi ännu bättre.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-07-13 på 10:07, Semmelman säger:

Det märks väl på det som hände vad det var för sorts chaufför, du tror väl inte svenska utbildade taxichaufförer som kan svenska skulle ta hand om svenska gamla gubbar på det där inhumana sättet? 

 

Jasså så svenskar skulle vara mer humana än andra människor på något sätt?

Där bevisade du vilken människosyn du har....jag blir äcklad av dig.

 

Så alla dessa inhumana taxichaufförer var av utländskhärkomst? 

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=taxi+lämnade&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Jasså så svenskar skulle vara mer humana än andra människor på något sätt?

Där bevisade du vilken människosyn du har....jag blir äcklad av dig.

 

Så alla dessa inhumana taxichaufförer var av utländskhärkomst? 

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=taxi+lämnade&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Kom inte å snacka när du inte vet nånting, som vanligt i o f s, vad gäller de där just hur skulle jag veta det, men många förmodligen, jag råka ha nånstans en lista på några hundratals mindre eller större misstag som ett konkurrerande företag som bara hade såna anställda gjorde sig skyldiga till, de gick i konkurs delvis för så mycket betalda böter, chefen sitter i fängelse men inte p g a det men av skötseln av företaget. Vi hade en handfull smärre misstag på samma tid (tror knappt vi behövde betala nån böter men osäker) med upplärda blandade chaufförer men mestadels svenskar - en hel del utbildning innan man får köra själv - och vi tog inte in brorsor som hoppa in för nån o s v. Och dels så har jag hört från kunder skräckhistorier, många såna, och det gäller bara om utländska, nästan aldrig nån svensk, så du snacka inte du har inte en susning. Men naturligtvis kan svenska chaufförer göra misstag, fast det där är för mycket för att vara misstag en vanlig tänkande och kännande människa skulle inte göra något sådant det går liksom inte om man har lite ansvarskänsla. Men sanningen suger och när man berättar den så blir man misstänkliggjord av de som inte vill se verkligheten.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • mattem locked och unlocked this ämne

Tror nog faktiskt att du har rätt, min bäste semla. 

 

Nu ber jag er båda att lugna ner er annars blir det varken gräddbulle eller lappskojs den närmaste tiden på forumet. Framförallt är det vår nordliga renskötare som har en väldigt tråkig attityd, säger inte att han är dum, han har bara lite otur när han....    uttrycker sig...        vilket gör att det blir väldigt, väldigt mycket missuppfattningar från andra deltagare på forumet :fulfejs:

 

Men vänliga hälsningar 

Kakmonstret :policeman:

_________________

 

Slurp :kaffe: aaaahhhh..... :foralskad:

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tack ska ni ha att ni raderar våra inlägg och mina inlägg och mina "bildbevis" fast jag inte varit ovettig nu har jag Lappen efter mig som skickar privata meddelanden och fortsätter kalla mig lögnare m m - han tror inte på att ni raderade nåt förra gången när ni både låste den där tråden och raderade flera sidor med inlägg, det går ju liksom inte se raderade sidor... Så detta kommer väl komma igen om några år när Lappen glömt igen, å efter några år igen å igen, å inga bevis finns ju då heller. Tack som fan. Detta är riktigt obehagligt så jag loggar ut även från detta forum. Ha det bra. Bye bye.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

LCHF får nog ses som en tillfällig diet. Citat:

 

”... från 50 års ålder så har en person med ett måttligt kolhydratintag i snitt 33 år kvar att leva.

En lika gammal person, fast med ett mycket lågt intag, kan förväntas leva 29 år till, medan en person som har ett högt intag i snitt får ytterligare 32 år.”

 

Upp till fyra års skillnad i livslängd! :chockadskeptisk:

Fast jag vill minnas att vi tidigare i år konstaterade att även femtioplussare kan och vill se bra ut på stranden. Vad säger LCHF om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Semmelman säger:

Ja tack ska ni ha att ni raderar våra inlägg och mina inlägg och mina "bildbevis" fast jag inte varit ovettig nu har jag Lappen efter mig som skickar privata meddelanden och fortsätter kalla mig lögnare m m - han tror inte på att ni raderade nåt förra gången när ni både låste den där tråden och raderade flera sidor med inlägg, det går ju liksom inte se raderade sidor... Så detta kommer väl komma igen om några år när Lappen glömt igen, å efter några år igen å igen, å inga bevis finns ju då heller. Tack som fan. Detta är riktigt obehagligt så jag loggar ut även från detta forum. Ha det bra. Bye bye.

Jag fick en déjà vu av det fetmarkerade. :fundersam:

 

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Fast jag vill minnas att vi tidigare i år konstaterade att även femtioplussare kan och vill se bra ut på stranden. Vad säger LCHF om det?

Han dansade en sommar! :D 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Jag blir ledsen när jag får meddelanden som säger att jag göder rasismen när jag skriver om dessa frågor. Att jag ska hålla tyst. Jag gör detta för 15-åriga Elaf och för alla andra unga tjejer i Sverige som lever med samma skam och rädsla som jag gjorde.”
Artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”Jag blir ledsen när jag får meddelanden som säger att jag göder rasismen när jag skriver om dessa frågor. Att jag ska hålla tyst. Jag gör detta för 15-åriga Elaf och för alla andra unga tjejer i Sverige som lever med samma skam och rädsla som jag gjorde.”
Artikel.

Hemskt.

Jag känner igen mycket av det hon säger från slutet av 1990- talet när jag jobbade som lärare på Bandhagens komvux (Som pga av L, inte finns kvar). Föräldrar eller bröder i korridorerna efter lektionernas slut. Det här var VUXNA elever!

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, boevil säger:

Hemskt.

Jag känner igen mycket av det hon säger från slutet av 1990- talet när jag jobbade som lärare på Bandhagens komvux (Som pga av L, inte finns kvar). Föräldrar eller bröder i korridorerna efter lektionernas slut. Det här var VUXNA elever!

Kan ha varit början av 2000 ... minns inte så noga. Gammal och glömsk.

(gäller att vara noga med årtalen här… så man inte blir påhoppad?)

Redigerad av boevil
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland äger faktiskt whataboutism sin giltighet. Engångsgrillar bör förbjudas. Men tågbolagens gnistregn ska så klart få finnas kvar! MSB bara vädjar... Jag kan garantera att tågen har orsakat fler och värre bränder i år. Det här är så typiskt Sverige. Naturligtvis kan man inte lita på enskilda individers ansvarsförmåga men gamla tåg på dåligt underhållna järnvägar ska få rulla fritt. Jajämänsan! :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Ibland äger faktiskt whataboutism sin giltighet. Engångsgrillar bör förbjudas. Men tågbolagens gnistregn ska så klart få finnas kvar! MSB bara vädjar... Jag kan garantera att tågen har orsakat fler och värre bränder i år. Det här är så typiskt Sverige. Naturligtvis kan man inte lita på enskilda individers ansvarsförmåga men gamla tåg på dåligt underhållna järnvägar ska få rulla fritt. Jajämänsan! :sick:

 

Varför skulle detta vara typiskt Sverige? Jag tror att detta skulle hända i vilket land som helst under samma omständigheter.

Är också övertygad om att tågen startat fler bränder än engångsgrillar och att man silar mygg men sväljer elefanter med förbudet.

Tycker det är väldigt konstigt att inte Trafikverket sett till att röja bort allt sly och torrt gräs längs järnvägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Citat

 

-Vi hörde hur det forsade under golvet. Antagligen hade blixten kommit in genom ett vattenrör, och av smällen som blev gick röret under golvet sönder.

När golvet revs upptäckte Mathilda att det trots allt hade brunnit under golvet.

– Det var vattenfyllt överallt, luktade brandrök och var alldeles bränt.

Blixtnedslaget orsakade en omfattande vattenläcka i köket – som var alldeles nyrenoverat.

– Vi skulle bara sätta in ett nytt fönster och några lister. Det var lite jobbigt att börja riva ut det nya golvet som vi precis hade lagt.

 

 

724A06EA-D2F7-4910-8E4A-962452D4C0B6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför skulle detta vara typiskt Sverige? Jag tror att detta skulle hända i vilket land som helst under samma omständigheter. ...

Ja, givetvis, men det är en så kallad truism.

 

8 minuter sedan, lappen71 säger:

... Tycker det är väldigt konstigt att inte Trafikverket sett till att röja bort allt sly och torrt gräs längs järnvägen.

Det tycker inte jag är det minsta konstigt. Detta är ju Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Ibland äger faktiskt whataboutism sin giltighet. Engångsgrillar bör förbjudas. Men tågbolagens gnistregn ska så klart få finnas kvar! MSB bara vädjar... Jag kan garantera att tågen har orsakat fler och värre bränder i år. Det här är så typiskt Sverige. Naturligtvis kan man inte lita på enskilda individers ansvarsförmåga men gamla tåg på dåligt underhållna järnvägar ska få rulla fritt. Jajämänsan! :sick:

Jag pratade med länsstyrelsen om eld/grillförbudet och för yrkesmässigt eldande finns undantag om det sker på säker plats, alltså inte på gräs eller intill buskar, och det finns brandsläckare.

På ett sätt är det nog samma sak som det du skriver, genom att ta bort engångsgrillar eller tillfälligt förbjuda vanligt folks grillande kan man ganska enkelt minska antalet bränder i samhället utan att störa viktiga samhällsfunktioner (transporter och snabbmat) allt för mycket, vilket gör att räddningstjänsten kan fokusera på tågorsakade bränder.

Men då det tydligen går att grilla säkert bör samtliga grillare ha samma möjlighet att söka och få dispens. Och det känns ganska vansinnigt att ett brott mot ett sådant förbud kan resultera i 19000 kr böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Varför skulle detta vara typiskt Sverige? Jag tror att detta skulle hända i vilket land som helst under samma omständigheter.

Är också övertygad om att tågen startat fler bränder än engångsgrillar och att man silar mygg men sväljer elefanter med förbudet.

Tycker det är väldigt konstigt att inte Trafikverket sett till att röja bort allt sly och torrt gräs längs järnvägen.

5 minuter sedan, Alix säger:

Ja, givetvis, men det är en så kallad truism.

 

Det tycker inte jag är det minsta konstigt. Detta är ju Sverige...

Bring tillbaka the DDT-sprayen. :shifty:

 

 

^_^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, lappen71 säger:

...

Tycker det är väldigt konstigt att inte Trafikverket sett till att röja bort allt sly och torrt gräs längs järnvägen.

Dels är det jobbigt att komma åt all banvall i skogen utan att blockera järnvägen, dels är det en sorts skogsarbete och skogsarbete sägs ju kunna orsaka skogsbränder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...