Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

 

Källor till ryska nyhetsbyrån Interfax säger att vissa passagerare inte ville utrymma det brinnande planet utan att först ha samlat ihop sitt handbagage.

Bilder från olyckan i ryska medier visar hur passagerare lämnar olycksplatsen till fots hållandes i väskor och personliga tillhörigheter.”

 

Artikel.

 

Jag hoppas de ställs inför rätta och döms för vållande till annans död/kroppsskada. :evilgrin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 timmar sedan, Alix säger:

 

Källor till ryska nyhetsbyrån Interfax säger att vissa passagerare inte ville utrymma det brinnande planet utan att först ha samlat ihop sitt handbagage.

Bilder från olyckan i ryska medier visar hur passagerare lämnar olycksplatsen till fots hållandes i väskor och personliga tillhörigheter.”

 

Artikel.

 

Jag hoppas de ställs inför rätta och döms för vållande till annans död/kroppsskada. :evilgrin:

Jag funderade på det där. I USA borde man väl riskera rejäla skadeståndskrav för sådant, undrar hur det fungerar i Ryssland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag funderade på det där. I USA borde man väl riskera rejäla skadeståndskrav för sådant, undrar hur det fungerar i Ryssland.

I bästa fall fri kost och logi i Långtbortisibirien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag funderade på det där. I USA borde man väl riskera rejäla skadeståndskrav för sådant, undrar hur det fungerar i Ryssland.

De får en fin färg.

 

Spoiler

Gul-ag...... :totaltgalen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Timell friades av hovrätten. Det borde aldrig ha blivit åtal ens i tingsrätten, en politisk rättegång som jag ser det. Symtomatiskt nog var det inte åklagaren som överklagade till hovrätten... Usch. (Båda instanser konstaterar entydigt att bevisning saknas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om att Livet inte alltid är så lätt utan kan till och med vara ett litet helvete. Men ljuset skimrar alltid där i horisonten, som det nu verkar göra för ex-fotbollsspelaren.

Jag såg honom nyss på TV4 och förstod direkt vad han talade om och kunde relatera även om jag aldrig rört droger och klarar inte av att dricka för mycket sprit eller vin. 

 

https://www.expressen.se/sport/fotboll/hedman-om-sveket-mot-sin-son-angest/

 

23BA3F53-FAC1-4255-A7FF-078CF578E528.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Påminner inte polisen en bit ner i artikeln om vår käre svetsminister sett till utseendet?

Nej.

2039853654_Skrmavbild2019-05-07kl_22_03_00.thumb.png.45d16e3c0909b57a2b8954cb3b1a265c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild-1.jpg?f=Wide&w=1920&$p$f$w=9b5e5b1

 

”I vår globala värld har vi ett mångkulturellt samhälle, vare sig vi vill det eller ej. Det är det inget att säga något om. Men ideologin som hävdar att detta alltid är en vinst är en annan sak. För att kunna hylla mångkulturen tvingas man underskatta den svenska kulturen. Slutsatsen att mångfald alltid leder till nya friska tankar och infallsvinklar utgår från att den svenska majoritetsbefolkningen inte är kapabel att tänka dessa tankar, att tankarna på något vis är kopplade till genetik. Det är en mycket unken ideologi i tjusig radikal klädnad.” /Dan Korn

 

Länk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad tycker du om det @Alix? Håller du med om "unken ideologi i tjusig radikal förklädnad"?

Citat

Det är en mycket unken ideologi i tjusig radikal klädnad.

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
15 minuter sedan, mikaellq säger:

Vad tycker du om det @Alix? Håller du med om "unken ideologi i tjusig radikal förklädnad"?

Ja, visst. Man kan ha både positiva och negativa fördomar. Idén om mångfaldens överlägsenhet är just att det skulle finnas något inbyggt mervärde i det faktum att folk och kulturer bidrar per automatik jämfört med om bara en enda kultur finge råda. Sverige är ett av världens rikaste länder huvudsakligen på egna meriter. Det är alltför lätt att bortse från det. Vad kan andra egentligen lära oss? Tja, det skulle väl vara element av andras kulturer, exempelvis mat, dans, musik, konst och så vidare.

Men hit vill människor från andra länder komma på grund av vad Sverige har byggt upp, och som saknas i deras egna länder. Det finns en romantiserad bild av mångfald hos oss som är helt enkelt bara dum och fördomsfull. Egentligen en förlängning av kulturrelativism. Lika dum den. Man bortser då gärna från att mångfalden också medför kvinnoförtryck och hedersvåld, exempelvis. Det är inte lika kul att prata om.

Jag ska sticka ut hakan ytterligare: Sverige har en överlägsen kultur och ett överlägset samhällsbygge. Därmed inte sagt att Sverige är perfekt. Men vårt lands rikedom på så vis är det som lockar människor från andra länder. Inget tvivel om det.

Redigerad av Alix
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

sant.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Nu kommer baksmällan. Nyanlända hamnar där det finns bostäder och där finns det logiskt sett inga jobb. Det är därför det finns bostäder där. Redan fattiga kommuner får ta statens springnota. Det vill säga, staten ger asyl, men kommunerna får betala uppehället. Detta är en grogrund för ännu mer brun politisk sörja.

Det är väl precis därför dina idoler fick jobbet i fyra år till. En sosse kan inte rå för sitt inbyggda beteende mer än andra åsnor kan. 

 

Det jag säger är att din observation är i samklang med min. 

 

Tålamod. ~3 år till... impatient.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är väl precis därför dina idoler fick jobbet i fyra år till. En sosse kan inte rå för sitt inbyggda beteende mer än andra åsnor kan. 

 

Det jag säger är att din observation är i samklang med min. 

 

Tålamod. ~3 år till... impatient.gif

Hahaha, jag har verkligen inga idoler inom politiken. Det skulle i så fall vara Winston Churchill men han är ganska död. :lol: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Hahaha, jag har verkligen inga idoler inom politiken. Det skulle i så fall vara Winston Churchill men han är ganska död. :lol: 

Kul att du tar det så bra. Men Churchill är främst någon de riktigt konservativa ser upp till. Men fler borde. Räddade ju Europa. ☮️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Kul att du tar det så bra. Men Churchill är främst någon de riktigt konservativa ser upp till. Men fler borde. Räddade ju Europa. ☮️

Men verkade tämligen värdelös när kriget tog slut. Hyste också skumma åsikter..

 

“I do not understand this squeamishness about the use of poison gas.  I am strongly in favor of using poison gas against uncivilized tribes ...[It] would spread a lively terror.”

 

"I hate the Indians. They are a beastly people with a beastly religion’.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste förstå Winston Churchill som en produkt av sin tid. Han växte upp på 1800-talet.  Han hann fylla 25 år innan 1900-talet började. Givetvis var han inte speciellt skickad att ta hand om du sköna nya värld efter andra världskriget. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Man måste förstå Winston Churchill som en produkt av sin tid. Han växte upp på 1800-talet.  Han hann fylla 25 år innan 1900-talet började. Givetvis var han inte speciellt skickad att ta hand om du sköna nya värld efter andra världskriget. 

Ja om vi snor Alexander Hartdegens tidsmaskin och far tillbaka bara 100 år i tiden så skulle vi bli förfärade över alla dessa fullblodsrasister bland helt vanligt folk (och politiker) här i Sverige. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...