Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, Alix säger:

Tja, det sitter en Sverigedemokrat i nämnden. :rolleyes: Apropå detta. :pinch: Fast det är säkert bara mina fördomar som spökar. :D 

En Sverigedemokrat med lösnäsa av namnet att döma. Antagligen en SÄPO-avlönad infiltratör.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han sitta kvar i Riksdagen så är det liktydigt med att det inte är olagligt att vara bedragare.

Det är fritt fram för alla att vara bedragare.  

Åberopa bara Lex Bentzboe om någon hävdar att du bedrar.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGr8A9/avgangskrav-pa-bengtzboe-man-onskar-att-personen-avgar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kan han sitta kvar i Riksdagen så är det liktydigt med att det inte är olagligt att vara bedragare.

Det är fritt fram för alla att vara bedragare.  

Åberopa bara Lex Bentzboe om någon hävdar att du bedrar.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGr8A9/avgangskrav-pa-bengtzboe-man-onskar-att-personen-avgar

Har han gjort sig skyldig till bedrägeri? Är det prövat redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

Har han gjort sig skyldig till bedrägeri? Är det prövat redan?

Det är väl solklart att han gjort sig skyldig till bedrägeri om han kvitterar ut bidrag och påstår sig vara skriven på en annan adress. 

Det är som om jag skulle ta ut skilsmässa och skriva mig nån annanstans och min fru skulle söka bostadbidrag för att hon plötsligt är ensamstående.

Fastän jag i praktiken bor kvar hemma.. fast skild... 

 

Rätt många som tillämpar detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Det är väl solklart att han gjort sig skyldig till bedrägeri om han kvitterar ut bidrag och påstår sig vara skriven på en annan adress. 

Det är som om jag skulle ta ut skilsmässa och skriva mig nån annanstans och min fru skulle söka bostadbidrag för att hon plötsligt är ensamstående.

Fastän jag i praktiken bor kvar hemma.. fast skild... 

 

Rätt många som tillämpar detta..

Nej, man är oskyldig till dess att saken har prövats i domstol. Vi får väl se om det går så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Nej, man är oskyldig till dess att saken har prövats i domstol. Vi får väl se om det går så långt.

Det brukar aldrig gå så långt när det gäller maktens män, och han har ju valt att betala tillbaka det han ”stulit”.

 

jag funderar på om det är riskfritt att t.ex begå skattebrott o om man blir påkommen, betala tillbaka?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, boevil säger:

Det brukar aldrig gå så långt när det gäller maktens män, och han har ju valt att betala tillbaka det han ”stulit”.

 

jag funderar på om det är riskfritt att t.ex begå skattebrott o om man blir påkommen, betala tillbaka?

 

 

Jag har egentligen inget till övers för konspirationsteorier utan jag utgår från att åklagare väcker åtal om de finner att det är juridiskt befogat. Ekonomisk brottslighet har visat sig vara notoriskt svårbevisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Bengtzboe lämnar sin riksdagsplats. Heder åt honom  jämfört med L-tanten från Jönköping. 

Ja, nu kan han gå hem till mamma och säga att vi varit dumma mot honom...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-24 på 11:18, Alix säger:

Nej, man är oskyldig till dess att saken har prövats i domstol. Vi får väl se om det går så långt.

Nu kan man ägna sig åt bedrägeri utan att begå brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nu kan man ägna sig åt bedrägeri utan att begå brott.

Nja, brott kan det vara, men det går kanske inte att bevisa i domstol att någon är skyldig. En del stackare har nog blivit dömda utan att begå brott. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går nog trögt för de där så kallade säkerhetsföretagen som stirrar dreglande på marknaden med Mac datorer som faktiskt inte behöver deras produkter.
Det kan dock vara trevligt med reklamblockerare, helst via DNS så att alla appar är befriade från reklamen.

https://appleinsider.com/articles/19/04/25/mac-malware-jumps-more-than-60-in-three-months-massive-uptick-in-adware

30751-50662-20206-21615-170214-Hack-l-l.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-24 på 09:09, Alix säger:

Du som även har erfarenhet av den mörka sidan, hur fungerar behörigheterna där?

I iOS måste appen fråga användaren om tillstånd att använda ex platstjänster. Användaren kan säga nej, vilken kan påverka appens funktionalitet på godtyckligt sätt.

I Android (Googles affär, antar jag) uppfattar jag det som att appen säger att den behöver eller kommer att få tillgång till ex platstjänster, och du godkänner det indirekt genom att installera.

Sedan kan de givetvis finnas fulkod.

 

Personligen har jag 18 appar, inklusive Bilder, Meddelanden och Systembolaget, som har tillgång till platstjänster vid användning samt en, Väder, som alltid har tillgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Du som även har erfarenhet av den mörka sidan, hur fungerar behörigheterna där?

I iOS måste appen fråga användaren om tillstånd att använda ex platstjänster. Användaren kan säga nej, vilken kan påverka appens funktionalitet på godtyckligt sätt.

I Android (Googles affär, antar jag) uppfattar jag det som att appen säger att den behöver eller kommer att få tillgång till ex platstjänster, och du godkänner det indirekt genom att installera.

Sedan kan de givetvis finnas fulkod.

 

Personligen har jag 18 appar, inklusive Bilder, Meddelanden och Systembolaget, som har tillgång till platstjänster vid användning samt en, Väder, som alltid har tillgång.

Sedan några år tillbaka måste man godkänna behörigheter för appar även i Android.

 

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det brinner även i andra länder. BBC pratade i tisdags ungefär om en större engelsk skogsbrand. Den inte helt orutinerade programledaren kallade personerna som låg bakom branden för "these idiots".

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-26 på 00:12, Mattiasgbg säger:

Du som även har erfarenhet av den mörka sidan, hur fungerar behörigheterna där?

I iOS måste appen fråga användaren om tillstånd att använda ex platstjänster. Användaren kan säga nej, vilken kan påverka appens funktionalitet på godtyckligt sätt.

I Android (Googles affär, antar jag) uppfattar jag det som att appen säger att den behöver eller kommer att få tillgång till ex platstjänster, och du godkänner det indirekt genom att installera.

Sedan kan de givetvis finnas fulkod.

 

Personligen har jag 18 appar, inklusive Bilder, Meddelanden och Systembolaget, som har tillgång till platstjänster vid användning samt en, Väder, som alltid har tillgång.

Jag kollar helt enkelt när jag känner för det vilka appar som använder platstjänsten. I min iFön är det AppStore, BankID, Kamera, Twitter och diverse systemtjänster som dessutom nästan alltid är de som använt platstjänsten senast.

Man kan kolla hur aktiva appar är genom att studera batterikonsumtion men ser aldrig något misstänkt där heller.

Jag är dessutom extremt försiktig med vilka appar jag installerar.
Jag litar på iOS i betydligt högre grad än Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-26 på 00:12, Mattiasgbg säger:

Du som även har erfarenhet av den mörka sidan, hur fungerar behörigheterna där?

I iOS måste appen fråga användaren om tillstånd att använda ex platstjänster. Användaren kan säga nej, vilken kan påverka appens funktionalitet på godtyckligt sätt.

I Android (Googles affär, antar jag) uppfattar jag det som att appen säger att den behöver eller kommer att få tillgång till ex platstjänster, och du godkänner det indirekt genom att installera.

Sedan kan de givetvis finnas fulkod.

 

Personligen har jag 18 appar, inklusive Bilder, Meddelanden och Systembolaget, som har tillgång till platstjänster vid användning samt en, Väder, som alltid har tillgång.

18 appar?? Jag har 85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, iMarc säger:

18 appar?? Jag har 85

Intresssant. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, iMarc säger:

18 appar?? Jag har 85

 

Jag har 89 och använder alla någon gång under året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...