Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

@lappen71 Jag tror faktiskt att en del personer har gått vilse i xenofobi, islamofobi, misogyni, misantropi, defaitism och så vidare, och att de faktiskt har en sådan bild av verkligheten. De är alltså ärliga och vilseledda på samma gång. Det ironiska är att de tycker att det är vi andra som är förljugna och vilseledda. Den här företeelsen går igen på lite olika områden. Exempelvis kreationism, konspirationsteorier och egendomligheter som flat earth, elallergi och vaccinmotstånd. Det gemensamma är det rebelliska mot det etablerade. Att då exempelvis peka på vad vetenskapen säger blir då bara en bekräftelse på att motståndet är korrekt. Vetenskapen upplevs nämligen som en del av det etablerade och politiskt korrekta.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Balder, parlamentarismen i Sverige utgår från Riksdagen som väljs av folket. Varje valkrets har politiker som folket väljer. Riksdagen är det beslutande organet och Regeringen verkställande. Både regering och riksdagsledamöter kan lägga fram förslag som riksdagen beslutat om. 

 

Dina idéer innebär om att ett parti ska styra oavsett hur många röster det fått, det innebär i praktiken att Riksdagen avskaffas. Nu har vi en Riksdag som väljer statsminister och regering. Regeringen måste ha Riksdagens stöd. 

 

Om ett parti inte får majoritet i Riksdagen så måste det till stöd från andra partiers ledamöter. Och det sker genom förhandlingar och samarbeten. Detta vill du förbjuda. 

 

Men Riksdagen representerar folket, det är ledamöter fråm varje valkrets som sitter där. Utan en Riksdag så ingen folkrepresentation. Om inte Riksdagen får ha makten så har inte folket längre någon makt. 

Fel.

Partierna har med regelbokens hjälp som dom själva gjort  sett till så dom kan utse vise, vise, vise, vise språkrör, partisekreterare med mera  för att få in kompisarna på poster med välbetalda  jobb utan några som helst meriter.  Ingenting som en enda svensk bett om.

 

När du och jag behöver sjukhusvård då hamnar vi på sjukhus som ser ut som rena Bagdad där ingen av personalen pratar svenska. Politikerna och deras lakejer  dom hamnar på gräddhyllan Sofiahemmet. När dom behöver äldrevård och boenden på ålderns höst då står lyxiga Borgarhemmet på söder och Nockeby Backe 8 i Nockeby redo med sin lyxvård som du och jag betalar för . Vi svenska Svenssons  körs till  äldreboenden för Svenssons där vi staplas på varandra där personalen går hem klockan 15.00 efter att ha satt på oss dubbla  blöjor så vi klarar oss till nästa morgon. Det är beslut som svenska värdelösa politiker  bestämt samtidigt som dom själva lever i rena lyxen. Inte heller någonting som en enda svensk bett om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Balder78 säger:

Fel.

Partierna har med regelbokens hjälp som dom själva gjort  sett till så dom kan utse vise, vise, vise, vise språkrör, partisekreterare med mera  för att få in kompisarna på poster med välbetalda  jobb utan några som helst meriter.  Ingenting som en enda svensk bett om.

 

När du och jag behöver sjukhusvård då hamnar vi på sjukhus som ser ut som rena Bagdad där ingen av personalen pratar svenska. Politikerna och deras lakejer  dom hamnar på gräddhyllan Sofiahemmet. När dom behöver äldrevård och boenden på ålderns höst då står lyxiga Borgarhemmet på söder och Nockeby Backe 8 i Nockeby redo med sin lyxvård som du och jag betalar för . Vi svenska Svenssons  körs till  äldreboenden för Svenssons där vi staplas på varandra där personalen går hem klockan 15.00 efter att ha satt på oss dubbla  blöjor så vi klarar oss till nästa morgon. Det är beslut som svenska värdelösa politiker  bestämt samtidigt som dom själva lever i rena lyxen. Inte heller någonting som en enda svensk bett om.

 

Ingen sanning som helst i detta inlägg utan rappakalja från ett förvirrat sinne.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

@lappen71 Jag tror faktiskt att en del personer har gått vilse i xenofobi, islamofobi, misogyni, misantropi, defaitism och så vidare, och att de faktiskt har en sådan bild av verkligheten. De är alltså ärliga och vilseledda på samma gång. Det ironiska är att de tycker att det är vi andra som är förljugna och vilseledda. Den här företeelsen går igen på lite olika områden. Exempelvis kreationism, konspirationsteorier och egendomligheter som flat earth, elallergi och vaccinmotstånd. Det gemensamma är det rebelliska mot det etablerade. Att då exempelvis peka på vad vetenskapen säger blir då bara en bekräftelse på att motståndet är korrekt. Vetenskapen upplevs nämligen som en del av det etablerade och politiskt korrekta.

 

Och denna person har trippla konton på detta forum och blivit avstängd från ett annat för sitt svammel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Och denna person har trippla konton på detta forum och blivit avstängd från ett annat för sitt svammel

Ja, det ligger tyvärr i farans riktning. Det handlar mycket om känslor skulle jag tro. Så ju hetare debatten blir desto mer går den överstyr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

C45F48B0-EAB6-492A-A08E-F97C5F218519.jpeg.a98e3b3c05ca4dc20be24543a76cde6b.jpeg

 

https://www.svt.se/special/tbPJjpnAl/

 

Jag håller mig i form! ^_^ 

 

Och jag är nöjd ?

 

2113999692_Skrmavbild2019-04-06kl_18_39_02.thumb.png.329b80827e9060465410d20975209efe.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 rätt, 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Och jag är nöjd ?

 

2113999692_Skrmavbild2019-04-06kl_18_39_02.thumb.png.329b80827e9060465410d20975209efe.png

 

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

17 rätt, 

Bra, båda! :yeahbaby:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj, bara 16 rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

 Nej, då, det är bra!

 

Han fick säkert 20 men säger 16 bara för att vi ska må bra ;)

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

60°20′28.8″N 15°42′55.9″Ö

Var exakt är det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Var exakt är det? :)

 

Prova slå in koordinaterna så kommer du få reda på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balder, nej inget av det du skriver är sant. Det börjar allt mer kännas som att du bara för ut frustration, eller så kanske du driver med oss. Jag vet inte vilket. 

 

Ledamöterna i Riksdagen är fortroendevalda, de är valda och utsedda av folket. Det är vanliga människor som jag som kandiderar, och så får de samla stöd. Först i sitt parti, de utses av medlemmarna, och sen av folket. 

 

Ditt politikerförakt är bara oklädsamt. Om du inte gillar de politiker som folket har utsett, så kandidera själv då. Lansera ett eget parti, ställ upp i valet. Så får vi se om du får andra med dig. Svårare än så är det inte. 

 

Svenska sjukhus och vård är av hogre standard än i Bagdad. Om du säger att det ser ut som i Bagdad så kan du inte ha varit i Bagdad. Och personalen kan visst svenska. 

 

Förra våren, för ett år sedan, hade jag problem med njursten och fick genomgå operation. Jag blev mycket väl omhändertagen. Det fanns både svenskfödd personal och personal födda i andra länder. Jag har absolut inget emot att bli omhändertagen av personal som är född utanför Sverige. Verkligen inte! Varma, generösa, vänliga människor. Jag har jobbat med asylsökande dessutom. Fantastiskt fina människor! 

 

Att svensk äldrevård skulle stapla äldre på hög, det är en retorik som inte känns seriös. 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Prova slå in koordinaterna så kommer du få reda på det :)

Inga resultat får jag tyvärr. 

478F97E7-EEC2-415F-8819-4CE8D0AFEDF9.png

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör vi män fel i att skaka hand med kvinnor? Det kanske är ett ovälkommet sexuellt ofredande? Kvinnan sträcker bara fram handen för att hon känner att hon måste ställa upp? Jag började undra över detta när jag läste den här artikeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att nationalism förgiftar samhället, det skapar och hittar på konflikter och skuldbelägger människor kollektivt. Sprider hat, fejknews, aggressioner och försöker trigga igång och provocera vanliga människor som

vill leva i fred. Nationalisterna tror på våld och vill skapa bråk och slåss. Det tror att de mår bättre genom att se ner på och bråka med människor för att de är födda på en annan plats. 

 

Vi ser detta i Indien nu. Skrämmande det som sker där nu. Stått mycket om det i tidningar och media. Så himla sorgligt. 

 

 

Redigerad av Raphael
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag läste jag: Man gripen misstänkt för mordet på Älvsjö Station. 

https://omni.se/a/dO4elX

 

Med en sådan rubrik blir jag nyfiken på hur man mördar en station.... :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Du har en ängels tålamod @Raphael men jag befarar att du inte kommer att belönas för det. 

 

Naturligtvis, jag är döpt efter en ängel så jag har en del att leva upp till. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, iMarc säger:

Inga resultat får jag tyvärr. 

478F97E7-EEC2-415F-8819-4CE8D0AFEDF9.png

 

Testa denna istället.

 

60° 20′ 26.52″ N, 15° 42′ 41.76″ E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Du har en ängels tålamod @Raphael men jag befarar att du inte kommer att belönas för det. 

Precis.

Försöka föra en diskussion med en som är totalt okunnig om samhällskunskap, nutidshistoria och matematik, bara för att nämna tre ämnen, måste vara jobbigt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Testa denna istället.

 

60° 20′ 26.52″ N, 15° 42′ 41.76″ E

Funkar tyvärr inte. Har testat både Kartor och Google Maps. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Precis.

Försöka föra en diskussion med en som är totalt okunnig om samhällskunskap, nutidshistoria och matematik, bara för att nämna tre ämnen, måste vara jobbigt.

 

Jag känner att en sådan person ska man ignorera när han kommer med en fråga om ett riktigt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...