Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Alix säger:

”Förra veckan tog det brittiska parlamentet större makt över brexit-debatten. De röstade då om flera förslag på hur Storbritannien skulle gå vidare med brexit. De röstade nej till allt.” Artikel.
UK och deras politiker framstår som Die totalen Idioten.

 

Ni har naturligtvis diskuterat detta till leda de senaste åren (då jag varit väck),

men jag trodde du var *emot* EU, Alix...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”The prime minister’s move would seem to point inevitably to a softer form of Brexit. Labour has made it plain it will not back any plan without customs union membership, and a runoff vote in parliament could lead to even closer ties with the EU.” Artikel.

Ett steg närmare en soft brexit, oklart vilken. :fundersam:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, iKnattarna säger:

 

Ni har naturligtvis diskuterat detta till leda de senaste åren (då jag varit väck),

men jag trodde du var *emot* EU, Alix...

Hej och välkommen åter! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, iKnattarna säger:

 

Ni har naturligtvis diskuterat detta till leda de senaste åren (då jag varit väck),

men jag trodde du var *emot* EU, Alix...

Vad är alternativet? Som leder till att inte fascismen väller fram ohejdat? Vi behöver nog EU mer än någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske någonting för svenska järnvägsbyggare.

 

 

Skärmavbild_2019-04-03_kl._10_42_41.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56174895_701202680338230_7936897102544633856_n.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Risken för att unga människor felaktigt får en diagnos och en oåterkallelig behandling har knappt diskuterats i Sverige. Men Lundströmmottagningen i Västra Götaland märkte för ett par år sedan att patienter kom tillbaka.

– Den gruppen av patienter som ångrar sig står inte på barrikaderna, det kan vi nog säga. De har ett lidande och är inte stolta över det här, utan det är kris på högsta nivå, säger vårdenhetschefen Lennart Fällberg, och fortsätter:

– De gör inget väsen av frågan utan riktar nog väldigt mycket av skulden mot sig själva – för att man hamnat där man hamnat – och inte mot vården, säger han.”

 

I Sverige byts det kön på 14-åringar. Regeringen har föreslagit att man ska få byta kön som 15-åring utan vårdnadshavares tillåtelse. Trots att det saknas gedigen forskning på området. Det är då sammantaget ett svek att vara medgörlig. 

 

Artikel & video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

”Risken för att unga människor felaktigt får en diagnos och en oåterkallelig behandling har knappt diskuterats i Sverige. Men Lundströmmottagningen i Västra Götaland märkte för ett par år sedan att patienter kom tillbaka.

– Den gruppen av patienter som ångrar sig står inte på barrikaderna, det kan vi nog säga. De har ett lidande och är inte stolta över det här, utan det är kris på högsta nivå, säger vårdenhetschefen Lennart Fällberg, och fortsätter:

– De gör inget väsen av frågan utan riktar nog väldigt mycket av skulden mot sig själva – för att man hamnat där man hamnat – och inte mot vården, säger han.”

 

I Sverige byts det kön på 14-åringar. Regeringen har föreslagit att man ska få byta kön som 15-åring utan vårdnadshavares tillåtelse. Trots att det saknas gedigen forskning på området. Det är då sammantaget ett svek att vara medgörlig. 

 

Artikel & video.

Borde vara förbjudet att byta kön överhuvudtaget. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Borde vara förbjudet att byta kön överhuvudtaget. 

 

Vad är nästa steg att man inte ska få tatuera sig? En egen kropp ens egna beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Vad är nästa steg att man inte ska få tatuera sig? En egen kropp ens egna beslut.

Så du skulle tycka det var ok om en patient vill amputera båda bena om det var tillåtet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Så du skulle tycka det var ok om en patient vill amputera båda bena om det var tillåtet?

 

Sen när blev det otillåtet att amputera sina egna extremiteter?

Istället tycker jag du ska berätta varför det inte är ens egna beslut att få byta kön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Sen när blev det otillåtet att amputera sina egna extremiteter?

Istället tycker jag du ska berätta varför det inte är ens egna beslut att få byta kön.

Allt fler som ångrar sig. Sen tycker jag det är oetiskt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Allt fler som ångrar sig. Sen tycker jag det är oetiskt. 

 

Som sagt det är helt upp till personen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Som sagt det är helt upp till personen.

Tror inte det är Guds vilja heller. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Tror inte det är Guds vilja heller. 

 

Gud finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Tror inte det är Guds vilja heller. 

 

Men det är guds vilja att småbarn ska dö i cancer?

Du borde upprörs mer av det än att någon vill byta kön.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...