Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har drabbats av en vägbeskrivning som innehöll en korsning där det fanns "ett nybyggt hus en gång".

I släktforskningen så har jag rätt ofta stött på en familj som bosätter sig i "Nybygget" i en by. Var ligger det som var "Nybygget", säg, 1850? Det var ju såklart nybyggt när prästen skrev det och alla visste var det låg DÅ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

I släktforskningen så har jag rätt ofta stött på en familj som bosätter sig i "Nybygget" i en by. Var ligger det som var "Nybygget", säg, 1850? Det var ju såklart nybyggt när prästen skrev det och alla visste var det låg DÅ.

Nybygget är väl det som ligger på Brända tomten, alltså där huset som brann upp stod?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Nybygget är väl det som ligger på Brända tomten, alltså där huset som brann upp stod?

Lite som satanisterna och Brännkyrka kyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då var det samma visa om igen. Pandemin lär aldrig ta slut. En naturlag är nämligen att folk ska tillåtas resa kors och tvärs i världen och sprida eländet. Först när det är gjort kan man införa restriktioner på hemmaplan. Så när omikron-varianten är oskadliggjord kommer det en ny, och en ny, och en ny... :pinch:

 

”– Jag är mycket orolig, av flera skäl, säger Ali Harandi och förklarar att omikron kombinerar mutationer från deltavarianten som ökar smittsamheten, med mutationer från alfa- och betavarianterna.

– Det möjliggör att viruset kan kringgå det immunförsvar som byggts upp efter genomgången infektion och troligtvis även det från vaccinet.

Han påpekar också att det gått längre än sex månader sedan många tog sin andra dos, vilket innebär svagare skydd, något som ytterligare spär på oron.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnrPQ1/omikron-kan-vinna-over-vaccinet--mycket-orolig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Islam, fredens religion. Yeah, right... Nämn gärna ett muslimskt land med schyssta villkor, mänskliga rättigheter och demokrati. Inget? Tänka sig... :rolleyes:

 

”Pakistan, an Islamic state, has notoriously draconian laws against blasphemy, which carry the death sentence. The laws are often used against religious minorities and those accused are sometimes lynched before they are proven guilty in a court. The culture of fear around blasphemy cases means judges are often too afraid to find the accused anything other than guilty.”

 

https://www.theguardian.com/world/2021/dec/03/pakistan-sri-lankan-man-priyantha-diyawadana-tortured-killed-alleged-blasphemy-sialkot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Islam, fredens religion. Yeah, right... Nämn gärna ett muslimskt land med schyssta villkor, mänskliga rättigheter och demokrati. Inget? Tänka sig... :rolleyes:

 

”Pakistan, an Islamic state, has notoriously draconian laws against blasphemy, which carry the death sentence. The laws are often used against religious minorities and those accused are sometimes lynched before they are proven guilty in a court. The culture of fear around blasphemy cases means judges are often too afraid to find the accused anything other than guilty.”

 

https://www.theguardian.com/world/2021/dec/03/pakistan-sri-lankan-man-priyantha-diyawadana-tortured-killed-alleged-blasphemy-sialkot

Mänskliga rättigheter, speciellt kvinnors är överreklamerat.

 

 

IRONI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, boevil säger:

Kan man polisanmäla mamman som la ut klippet? Hur bär man sig åt?

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/larare-i-malmo-skrek-fucking-javla-5-aringar-till-klass-filmades-och-spreds

 

många vettiga inlägg i chatten.

 

Ja, det är förtal, och du ska ringa 11414. Ha artikeln till hands liksom skärmdumpar från sociala medier där brottet visas. Heja på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Ja, det är förtal, och du ska ringa 11414. Ha artikeln till hands liksom skärmdumpar från sociala medier där brottet visas. Heja på!

"Ska" är väl att överdriva? Men man får givetvis anmäla allt möjligt om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

"Ska" är väl att överdriva? Men man får givetvis anmäla allt möjligt om man vill.

Ska syftar på numret, inte ringa. Visa polisanmälningar kan göras via internet. Dock inte denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

"Ska" är väl att överdriva? Men man får givetvis anmäla allt möjligt om man vill.

Dock svarade jag så som jag tolkade medlemmen. Det är väl forumet som har styrt mig i viss riktning, att folk som inte riktigt har koll får man hjälpa efter vad de troligen menar, inte exakt som de formulerar sig. Egentligen kanske man alltid borde svara bokstavligt? Så på följande ”Kan man polisanmäla mamman som la ut klippet? Hur bär man sig åt?” kanske man borde ha skrivit ”Ja, det kan man. Man kontaktar polisen.” Fast det känns lite klent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Dock svarade jag så som jag tolkade medlemmen. Det är väl forumet som har styrt mig i viss riktning, att folk som inte riktigt har koll får man hjälpa efter vad de troligen menar, inte exakt som de formulerar sig. Egentligen kanske man alltid borde svara bokstavligt? Så på följande ”Kan man polisanmäla mamman som la ut klippet? Hur bär man sig åt?” kanske man borde ha skrivit ”Ja, det kan man. Man kontaktar polisen.” Fast det känns lite klent.

Nej.

Spoiler

Nu svarade jag alltså endast på frågan i inlägget jag citerade. Det kan bli ungefär hur dumt som helst.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-27 14:10, boevil säger:

Vad är det första du kommer att tänka på när du hör ordet apa ?

 

Donald  Trump🤣

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-27 14:10, boevil säger:

Vad är det första du kommer att tänka på när du hör ordet apa ?

 

1 timme sedan, Axelman säger:

Donald  Trump🤣

Förolämpa inte apan! :utskallning:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Telly82 säger:

Förolämpa inte apan! :utskallning:

Flåt. :cry:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå elbilar som blir stående i kylan är den samlade reaktionen från elbilsfantasterna:

— You're driving it wrong!

Mmm, att räckvidden i kyla minskas drastiskt, och att elbackup saknas, är förstås förarnas fel... :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Alix säger:

Apropå elbilar som blir stående i kylan är den samlade reaktionen från elbilsfantasterna:

— You're driving it wrong!

Mmm, att räckvidden i kyla minskas drastiskt, och att elbackup saknas, är förstås förarnas fel... :D 

Mja... efter att den första vågen av nördar har köpt sin elbil kommer nu de ointresserade som ska vara trendiga men inte fattar vad de har köpt. Klart det blir problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Mja... efter att den första vågen av nördar har köpt sin elbil kommer nu de ointresserade som ska vara trendiga men inte fattar vad de har köpt. Klart det blir problem. 

Ytterst är det alltid förarens ansvar, men det är inbyggt i elbilen att den är driftkänsligare på ett helt annat sätt.

Nej, det är knivigt med dem här i det kalla Norden. Dessutom är minst 9 av 10 bilförare ointresserade av bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Ytterst är det alltid förarens ansvar, men det är inbyggt i elbilen att den är driftkänsligare på ett helt annat sätt.

Nej, det är knivigt med dem här i det kalla Norden. Dessutom är minst 9 av 10 bilförare ointresserade av bilar.

Det är inte knivigare än annat om man vet vad man har köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Det är inte knivigare än annat om man vet vad man har köpt.

En biljävel.

Man sätter sig i den, vrider på en ratt och trycker på lite pedaler, sedan är man framme och kan kliva ur bilen.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Det är inte knivigare än annat om man vet vad man har köpt.

Problemet är väl just det: De flesta vet inte vad de egentligen köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Problemet är väl just det: De flesta vet inte vad de egentligen köpt.

Vilket var innehållet i mitt första inlägg i frågan............:toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...