Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Inte nog med regeringens liknöjda politik inför grov brottslighet, nu förser den kriminella med vapen också...

...och pengar. Fejkassistans mm mm.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Axelman säger:

...och pengar. Fejkassistans mm mm.

Jo. Gräsligt. Tänk så många som blir lidande av denna slappa politik. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet måste ju sitta i huvudet på folk till att börja med.....

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 21.21.16.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till som har sysselsättningsproblem...

 

 

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 21.32.01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

En illustrerad man likt den i Ray Bradburys novellsamling hade varit något.

Ray Bradbury var en av mina favoritförfattare.

Har flera av hans böcker i min samling SF

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Pocahontas säger:

Ray Bradbury var en av mina favoritförfattare.

Har flera av hans böcker i min samling SF

SF var min ingång i vuxenlitteratur, tack vare alla fantastiska noveller i serien Häpna! som mina föräldrar hade prenumererat på. Där var alla fantastiska SF-författare representerade. Bäst minns jag Jonathan och rymdvalen av Robert F. Young. Den var fantastisk, i alla fall för en yngling. Hittade den på engelska här (pdf).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”I mängder av domar konstaterar domstolen att myndigheten inte följer lagen och konsekvent använder fel jämförelsemånad som underlag för beslut att bevilja eller avslå ekonomiskt stöd.
Peter Österberg, tillförordnad rådman vid förvaltningsrätten i Stockholm, har tagit del av Maria Åboms fall och säger att rätt jämförelsemånad ska vara januari.

I det här fallet så har ju Tillväxtverket då hävdat att det är december.

– Ja, det är ju helt gripet ur luften, säger han.”

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/har-far-krogaren-maria-veta-att-tillvaxtverket-gjort-fel-skamtar-du-med-mig

 

Djävla byråkrater! De sitter där och tror att de kan juridiken bättre än domstolarna. Kolla kärringen i videon. Och medan de gör det går företagen på knäna. Eller slås ut. Byråkraterna kan dra åt helvete! :evilgrin:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter mest förstummad och undrar hur Stefan Löfven kunde haspla ur sig att VPK alltid skulle ha stått upp för demokratin. Med tanke på de hänsynslösa metoder som just S har använt för att bekämpa kommunister blir uttalandet närmast bisarrt. Han är en ypperlig maktspelare, men han gör klokt i att hålla tyst. Kan ingen förse karln med manus? :o 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

167432623_492364405228083_3172786173808053765_n.thumb.jpg.496004ba06a8dcf33dd55ed0a5d41727.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple driver på skyddet av sina kunders privatliv långt hårdare än jag först fått intryck av. Google är väl den första och viktigaste att skydda sig mot. Det har aldrig känts bättre att ha valt Apples plattformar. Önskar bara iOS 14.5 RC släpps snart till allmänheten.

 

https://the8-bit.com/apple-proxies-google-safe-browsing-privacy/

 

image.jpeg.2a63720b9aa067c9d1932c3c8cf81c34.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.gp.se/nyheter/världen/kina-vaccinerar-nästan-sju-miljoner-på-en-dag-1.44082600

Att vaccinera 6,8 miljoner personer på en dag låter imponerande.

I Sverige har det den senaste veckan getts (registrerats) mer än 32000 doser per dag i genomsnitt, motsvarande ca 3 ‰ av befolkningen per dygn. Toppnoteringen per dygn ligger på mer än 5 ‰.

Vaccinleveranserna till Sverige är inte direkt imponerande.

Kina har ca 1400 miljoner invånare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

https://www.gp.se/nyheter/världen/kina-vaccinerar-nästan-sju-miljoner-på-en-dag-1.44082600

Att vaccinera 6,8 miljoner personer på en dag låter imponerande.

I Sverige har det den senaste veckan getts (registrerats) mer än 32000 doser per dag i genomsnitt, motsvarande ca 3 ‰ av befolkningen per dygn. Toppnoteringen per dygn ligger på mer än 5 ‰.

Vaccinleveranserna till Sverige är inte direkt imponerande.

Kina har ca 1400 miljoner invånare.

Men Sverige är en moralisk stormakt i alla fall! Du och jag kan snart solidariskt få riskera livet för att rädda livet på folk i exempelvis Somalia. :) 

 

”Biståndsministern Per Olsson Fridh (MP) vill att Sverige är med och ger bort vaccin till andra länder efter att man har vaccinerat riskgrupperna. Därmed skulle Sverige följa uppmaningen från WHO som krävde detta tidigare i veckan.” /SVT/DI

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Men Sverige är en moralisk stormakt i alla fall! :) 

Och trots det bättre än kineserna. Inom EU ligger vi i den stora mittklungan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Men Sverige är en moralisk stormakt i alla fall! Du och jag kan snart solidariskt få riskera livet för att rädda livet på folk i exempelvis Somalia. :) 

 

”Biståndsministern Per Olsson Fridh (MP) vill att Sverige är med och ger bort vaccin till andra länder efter att man har vaccinerat riskgrupperna. Därmed skulle Sverige följa uppmaningen från WHO som krävde detta tidigare i veckan.” /SVT/DI

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Och trots det bättre än kineserna. Inom EU ligger vi i den stora mittklungan.

Jag lade till lite fluff, som preciserar vad jag menar, angående det aktuella läget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Jag lade till lite fluff, som preciserar vad jag menar, angående det aktuella läget.

 

Jaha, den grejen. Mp måste vara trötta på att sitta i riksdagen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, den grejen. Mp måste vara trötta på att sitta i riksdagen.

Det måste vara frustrerande att tycka rätt när nästan ingen håller med. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Nästan 11 kg. Så mycket mer väger en patient som får intensivvård på grund av covid-19, jämfört med andra intensivvårdspatienter.”

 

Jag hamnar bombsäkert på IVA med mitt BMI på 28,9 och 100 kg. Jag väger 23 kilo mer än det friska snittet.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inlagda-pa-covid-iva-vager-11-kg-mer-an-andra-patienter

 

@mikaellq Samma siffror och öde för dig? :D;) 

 

BMI.thumb.JPG.21f2fc8ead7d13047e512153f343e7ae.JPG

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

”Nästan 11 kg. Så mycket mer väger en patient som får intensivvård på grund av covid-19, jämfört med andra intensivvårdspatienter.”

 

Jag är inte för tung. Men för kort i förhållande till min vikt.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

”Nästan 11 kg. Så mycket mer väger en patient som får intensivvård på grund av covid-19, jämfört med andra intensivvårdspatienter.”

 

Jag hamnar bombsäkert på IVA med mitt BMI på 28,9 och 100 kg. Jag väger 23 kilo mer än det friska snittet.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inlagda-pa-covid-iva-vager-11-kg-mer-an-andra-patienter

 

@mikaellq Samma siffror och öde för dig? :D;) 

 

BMI.thumb.JPG.21f2fc8ead7d13047e512153f343e7ae.JPG

Jag reagerade först med att bli sur (har han snott bilder för mig?). Jag är ganska storväxt precis som du. :) 

 

Men jag vägrar att lyssna på domedagsprofetior som verkar vara enbart i syfte att hålla oss små och rädda. SVIN. ?

 

Har du inte tröttnat på allt det där negativa än? Varför inte gå ut i solskenet istället och möta livet därute som återigen sätter fart nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Jag är inte för tung. Men för kort i förhållande till min vikt.

Du har perfekt storlek i förhållande till din vikt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...