Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

46 minuter sedan, DittDatt säger:

 

Det ni två hade tänkt göra med falukorven kan ni väl lika bra göra i tvättstugan? Dock vill jag inte veta några detaljer. ??

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, boevil säger:

Du får läsa om det i tidningarna.

I avdelningen "Läsarnas brev"?

 

 

59ca0397ef744.jpg

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Det där är en bunt antaganden som du anser är nödvändiga. Jag finner dem inte relevanta. Inom ett land kan det finnas celler eller enskilda som är förberedda dels att agera efter eget befinnande och även i samarbete medelst minimal info. Att sprida datum och klockslag för attentat kan göras på många olika sätt och även via osäkra kommunikationer i kod via tex annonser.

"Gösta Abdulla vill möta Sickan Mohammad på torsdag klockan 2."

...

Men en sak har du rätt i. Man kan åstadkomma mycket med en rejäl falukorv!!

De är inte bara relevanta, de är nödvändiga.

Att det kan finnas förberedda individer i ett område innebär inte att det gör det. Och vad är de förberedda på, enkel resa till omkring 70 oskulder eller en specificerad attack klockan T mot X? Hur länge kan en sådan person vara redo och samtidigt dold?

Att det i ett område råkar finnas 1000 stollar villiga att terrorisera innebär inte att en och samma vilja kan kontrollera/samordna alla 1000 stollarna.

 

Ditt kommunikationsexempel skulle för övrigt kunna vara säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

De är inte bara relevanta, de är nödvändiga.

Att det kan finnas förberedda individer i ett område innebär inte att det gör det. Och vad är de förberedda på, enkel resa till omkring 70 oskulder eller en specificerad attack klockan T mot X? Hur länge kan en sådan person vara redo och samtidigt dold?

Att det i ett område råkar finnas 1000 stollar villiga att terrorisera innebär inte att en och samma vilja kan kontrollera/samordna alla 1000 stollarna.

 

Ditt kommunikationsexempel skulle för övrigt kunna vara säkert.

Jag förstår inte ditt resonemang. Det verkar baserat på att allt är svårt och krångligt för terrorister och kräver alla möjliga och omöjliga saker och ting. Tror inte alls på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

– Vad vi vet kan Joe Biden ha röstat 5000 gånger på sig själv, rösterna kan vara från Kanada eller så kan döda ha röstat, fortsätter han.

Dumheterna från Trump sinar aldrig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-flera-delstater-vill-ha-granska-raknade-roster

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

– Vad vi vet kan Joe Biden ha röstat 5000 gånger på sig själv, rösterna kan vara från Kanada eller så kan döda ha röstat, fortsätter han.

Dumheterna från Trump sinar aldrig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-flera-delstater-vill-ha-granska-raknade-roster

 

Påpekande: Det var Giuliani som sade så och han sade Camden, inte Kanada. Men de är förstås knäppa, ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Påpekande: Det var Giuliani som sade så och han sade Camden, inte Kanada. Men de är förstås knäppa, ändå.

Jag skrev "från Trump" och med hans "logik" skulle man kunna inkludera Giulianis uttalande som Trumps eget. ( För att slippa erkänna att jag missade lite... :hihihi:)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Axelman säger:

Jag förstår inte ditt resonemang. Det verkar baserat på att allt är svårt och krångligt för terrorister och kräver alla möjliga och omöjliga saker och ting. Tror inte alls på detta.

Nej, allt är inte svårt och krångligt för terrorister, men det satsas en hel resurser på att försvåra för dem. Vilket rimligtvis innebär att det är svårt för en lokal enhet att hålla högre beredskap under en längre tid. Antagligen är det lättare, som terrorideolog, att syssla med mindre komplicerade attacker, som att låta en ensam, nyligen övertygad, dåre mer eller mindre omedelbart utföra något attentat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore toppen om han hamnade på botten...

 

Skärmavbild 2020-11-05 kl. 12.36.44.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Nej, allt är inte svårt och krångligt för terrorister, men det satsas en hel resurser på att försvåra för dem. Vilket rimligtvis innebär att det är svårt för en lokal enhet att hålla högre beredskap under en längre tid. Antagligen är det lättare, som terrorideolog, att syssla med mindre komplicerade attacker, som att låta en ensam, nyligen övertygad, dåre mer eller mindre omedelbart utföra något attentat.

Med andra ord går inte detta enligt dig som jag läste och citerar här.....;)

Tio ”sovande” ryska spioner avslöjades i USA och de hade alla varit på plats länge, ett gift par i 20 år.

https://www.svd.se/rysk-agent-pa-catwalken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige stänger sakta ner i Covid 19 andra vågen. Förstår inte varför man tar alla regioner nu på en gång. Merparten av befolkningen är ju under restriktioner i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värre är väl att de räknar hjärndöda republikaners röster

Skärmavbild 2020-11-05 kl. 19.47.42.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Axelman säger:

Med andra ord går inte detta enligt dig som jag läste och citerar här.....;)

Tio ”sovande” ryska spioner avslöjades i USA och de hade alla varit på plats länge, ett gift par i 20 år.

https://www.svd.se/rysk-agent-pa-catwalken

Jag skulle kunna skriva något elakt men nöjer mig med att konstatera att ditt beteende påminner lite om vad som förhoppningsvis är en amerikansk politikers politiska dödskamp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag skulle kunna skriva något elakt men nöjer mig med att konstatera att ditt beteende påminner lite om vad som förhoppningsvis är en amerikansk politikers politiska dödskamp.

Men allvarligt, vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Men allvarligt, vad är problemet?

Vad menar du, jag känner inte till något problem?

Jag begriper inte heller kopplingen mellan ditt förra inlägg i dialogen (jag uppfattar  det fortfarande som en dialog och inte som två monologer) och tidigare delar av dialogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Coronasmittade minkar och personal både i Danmark och Sverige.

 

Danmark: Vi avlivar alla 17 miljoner.

 

Sverige: Regeringen rycker på axlarna.

 

Jag är inte förvånad. :rolleyes:

Samtidigt som det visar på rejäl politisk handlingskraft så vore det nog lättare att avliva alla danskar istället, de är bara runt 5 miljoner.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vad menar du, jag känner inte till något problem?

Jag begriper inte heller kopplingen mellan ditt förra inlägg i dialogen (jag uppfattar  det fortfarande som en dialog och inte som två monologer) och tidigare delar av dialogen.

Om du jämför mig med Trump är det ett problem.

...

Logiken är följande med det inlägg du syftar till: Exempel på dolda subversiva element förberedda för terror som är i vila under längre tid vilket du uttryckt att det skulle vara svårt eller kanske omöjligt. De första rörande islamistiska eller högerradikala typer. De andra sovjetkommunister. Oavsett ideologi är metoden den samma. Gömda och väntande vilket verkar gå tyvärr alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Coronasmittade minkar och personal både i Danmark och Sverige.

 

Danmark: Vi avlivar alla 17 miljoner.

 

Sverige: Regeringen rycker på axlarna.

 

Jag är inte förvånad. :rolleyes:

Samtidigt som det visar på rejäl politisk handlingskraft så vore det nog lättare att avliva alla danskar istället, de är bara runt 5 miljoner.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...