Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

7 minuter sedan, Alix säger:

responsive_large_webp_sJcmFPq6L89cbxsu-GcL5mJFmNRJdGkJsedjQz8oqNA-01.thumb.jpeg.3caf19c4dbcbccec0f13388c60790b50.jpeg

Antar att covid-19 är en del av lower respiratory diseases.

 

Så en liknande grafik tidigare i år, där var saker som cancer, hjärt/kärlsjukdommar mm uppdelade i olika sjukdomar. Då blev covid-19 mer synligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Antar att covid-19 är en del av lower respiratory diseases.

 

Så en liknande grafik tidigare i år, där var saker som cancer, hjärt/kärlsjukdommar mm uppdelade i olika sjukdomar. Då blev covid-19 mer synligt.

Det är en bra synpunkt. Om alla förekommande cancersjukdomar eller hjärt- och kärlsjukdomar ska klumpas ihop borde ju även alla virussjukdomar klumpas ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

responsive_large_webp_sJcmFPq6L89cbxsu-GcL5mJFmNRJdGkJsedjQz8oqNA-01.thumb.jpeg.3caf19c4dbcbccec0f13388c60790b50.jpeg

 

Alltid skönt med lite statistik för att balansera alla braskande rubriker. default_laugh.png.999d29f2d4d86080970b7ca9c6cca2cd.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

 

Alltid skönt med lite statistik för att balansera alla braskande rubriker. default_laugh.png.999d29f2d4d86080970b7ca9c6cca2cd.png

Du menar som "Lögn, förbannad lögn och statistik."?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Du menar som "Lögn, förbannad lögn och statistik."?

Typ..."Lögn, förbannad lögn och rubrik"  rofl.gif.3b1a53caaaa4a652861d1d00233b0952.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Axelman säger:

 

Alltid skönt med lite statistik för att balansera alla braskande rubriker. default_laugh.png.999d29f2d4d86080970b7ca9c6cca2cd.png

Det var lite intressant att att kika på sådant i våras. I början på april dog ett tag runt 100 personer om dagen av covid-19 i Sverige och det var mer eller mindre undergångsstämmning i nyhetsflödet.

Samtidigt vårdades i Västra Götaland (1,7 miljoner invånare) runt 200 patienter på sjukhus, varav ca 60 på IVA. Efter lite djupare grävande insågs det att det huvudsakligen var en 08-grej att dö av den där sjukdomen.

Idag har regionen 9 coronapatienter på IVA, och tyvärr är vårdkurvorna stigande.

4 timmar sedan, Alix säger:

För att köra igenom en säkerhetsbarriär måste väl rimligtvis flera säkerhetssystem, inklusive barriären, vara ur funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

För att köra igenom en säkerhetsbarriär måste väl rimligtvis flera säkerhetssystem, inklusive barriären, vara ur funktion?

Jag har inte hittat några spår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräslig terroristattack i Wien och Salzburg ikväll. Flera islamister springer omkring och skjuter civila. Många döda och skadade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT underpresterar i vanlig ordning. Misstänkt terrordåd. Tydligen har SVT inte tillgång till andra medier eller officiella källor. Eller så handlar det om något helt annat...

Screenshot_20201102-232557~2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

SVT underpresterar i vanlig ordning. Misstänkt terrordåd. Tydligen har SVT inte tillgång till andra medier eller officiella källor. Eller så handlar det om något helt annat...

 

TT (via Helsingborgs Dagblad) skriver fortfarande idag "misstänkt terrordåd".

2020-11-03_11-29-01.png.a0034b593bccc8d46e96400978ba947f.png

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

TT (via Helsingborgs Dagblad) skriver fortfarande idag "misstänkt terrordåd".

2020-11-03_11-29-01.png.a0034b593bccc8d46e96400978ba947f.png

Gräsligt. De pressetiska reglerna behöver ses över. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Enligt Magnus Ranstorp har de radikala miljöerna i Europa inte legat på latsidan under pandemin – tvärtom.

– Det är ett skarpt säkerhetsläge runtom i Europa. Bara Frankrike har 20 000 personer på sin nationella säkerhetslista och över 2 000 personer som anslutit sig till IS. I Österrike har de 300 personer som rest ner till IS, säger Magnus Ranstorp.

– Vi har samtidigt en situation där många säkerhetstjänster varnar för att dömda terrorister och personer som radikaliserats i fängelse kommer att släppas och har släppts.”

 

Det är på ett sätt rörande att vi vet om det här, men på västerländskt sätt hellre friar än fäller (in dubio pro reo) och bara går och väntar på nästa terrorattack. Kommer folk(en) att acceptera det i längden?

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/terrorexperten-om-daden-det-handlar-om-hamndbegar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

”Enligt Magnus Ranstorp har de radikala miljöerna i Europa inte legat på latsidan under pandemin – tvärtom.

– Det är ett skarpt säkerhetsläge runtom i Europa. Bara Frankrike har 20 000 personer på sin nationella säkerhetslista och över 2 000 personer som anslutit sig till IS. I Österrike har de 300 personer som rest ner till IS, säger Magnus Ranstorp.

– Vi har samtidigt en situation där många säkerhetstjänster varnar för att dömda terrorister och personer som radikaliserats i fängelse kommer att släppas och har släppts.”

 

Det är på ett sätt rörande att vi vet om det här, men på västerländskt sätt hellre friar än fäller (in dubio pro reo) och bara går och väntar på nästa terrorattack. Kommer folk(en) att acceptera det i längden?

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/terrorexperten-om-daden-det-handlar-om-hamndbegar

När jag letade efter korv i affären idag så började jag fundera på eventuellt samband mellan de senaste veckornas europeiska terroraktivitet och dagens val i USA.

Kan det vara så att någon vill påverka "västvärlden" så att USA, en del av "västvärlden", väljer lämplig president?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det står ost i länken och det klassas väl som livsmedel? Men det kanske handlar om en extra lagrad Stilton.

När jag var liten kallades jag limburgaren. Jag var ett busigt barn.

 

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

När jag letade efter korv i affären idag så började jag fundera på eventuellt samband mellan de senaste veckornas europeiska terroraktivitet och dagens val i USA.

Kan det vara så att någon vill påverka "västvärlden" så att USA, en del av "västvärlden", väljer lämplig president?

Vad blev det för korv då? I övrigt vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

När jag var liten kallades jag limburgaren. Jag var ett busigt barn.

 

Vad blev det för korv då? I övrigt vet jag inte.

Rå salsiccia. Innehållet ska användas till en ganska torr pastasås.

Stek korvinnehållet ordentligt och hacka sönder det i mindre bitar med stekspaden. Lägg i chili och rosmarin ganska tidigt. Lite vitlök på slutet om så önskas. När pastan är nästan klar hälls vattnet av och pastan hälls över såsen. Häll på lite vit vin och låt koka klart. 

 

Fritt, och förenklat, efter någon utländsk TV-kock.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Rå salsiccia. Innehållet ska användas till en ganska torr pastasås.

Stek korvinnehållet ordentligt och hacka sönder det i mindre bitar med stekspaden. Lägg i chili och rosmarin ganska tidigt. Lite vitlök på slutet om så önskas. När pastan är nästan klar hälls vattnet av och pastan hälls över såsen. Häll på lite vit vin och låt koka klart. 

 

Fritt, och förenklat, efter någon utländsk TV-kock.

Låter mumsigt. Tyvärr tror jag inte att Tempo har ingredienserna. Men man kan kanske modda ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

När jag letade efter korv i affären idag så började jag fundera på eventuellt samband mellan de senaste veckornas europeiska terroraktivitet och dagens val i USA.

Kan det vara så att någon vill påverka "västvärlden" så att USA, en del av "västvärlden", väljer lämplig president?

Då skulle väl terroraktiviteten vara åtskilligt mycket större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Låter mumsigt. Tyvärr tror jag inte att Tempo har ingredienserna. Men man kan kanske modda ytterligare.

Aspelut!

Funkar med varmkorv o bröd - sträng med senap o ketchup ovanpå.

Borde ju Tempo ha......

Redigerad av Stereotypen
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...