Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Får man verkligen lalla runt så där skyddsväst i Sverige? Kriminella verkar inte få göra det och vad jag vet så gäller samma regler för Lamotte som för kriminella. Magda Gads skyddsväst bars i Jemen (trist att även de som jobbar med text skriver fel) och där kan andra regler gälla.

Det är lagligt för privatpersoner att bära skyddsväst men det finns dom som inte tycker att det ska vara lagligt.

 

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/forbud-mot-skyddsvastar_H502123

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är lagligt för privatpersoner att bära skyddsväst men det finns dom som inte tycker att det ska vara lagligt.

 

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/forbud-mot-skyddsvastar_H502123

Jaha, det var ju tur att det än så länge är lagligt. Ett förbud är ungefär lika vettigt som att förbjuda bilbälte med motiveringen att det kan locka folk att köra trafikfarligt. Fascinerande att någon som kallar sig liberal kan kräkas upp något så dumt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Får man verkligen lalla runt så där skyddsväst i Sverige? Kriminella verkar inte få göra det och vad jag vet så gäller samma regler för Lamotte som för kriminella. Magda Gads skyddsväst bars i Jemen (trist att även de som jobbar med text skriver fel) och där kan andra regler gälla.

Han påstår att han bar skyddsväst på polisens uppmaning:

 

”Efter att jag offentliggjorde att jag tänkte åka tillbaka till Kronogården kontaktades jag av polisens personskyddsgrupp. De berättade att hotbilden mot mig var massiv och ansåg att jag behövde deras skydd. Det finns helt enkelt personer i Trollhättan som skulle döda mig om de fick chansen. Och poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull.”

 

Inte särskilt förvånande tycker @lappen71 att han därigenom förlöjligar sig ännu mer. Antagligen att det skulle vara lögn. Enligt Strandhäll är ju den här typen av förort snälla ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

 Enligt Strandhäll är ju den här typen av förort snälla ställen.

När har hon uttryckt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Inte särskilt förvånande tycker @lappen71 att han därigenom förlöjligar sig ännu mer. Antagligen att det skulle vara lögn.

Han förlöjligar sig bland annat genom att bära väst i tv ?

Inte första gången han ljuger,överdriver så skulle inte förvåna mig över att polisen aldrig kontaktat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

När har hon uttryckt det?

Du läser alltså inte det du själv länkar till? Hmm...

 

”När jag tar vagnen från centrala Göteborg upp till Bergsjön och går mot Rymdtorget så gör jag det utan vakter och skyddsväst, trots mitt jobb. Vanliga människor lever där, arbetar där, barn går i skola, varje dag. Vänner och familj.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

... Inte första gången han ljuger,överdriver så skulle inte förvåna mig över att polisen aldrig kontaktat honom.

Jag är inte förvånad över dina misstankar. Du har verkligen grävt ned dig i skyttegravskriget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Du läser alltså inte det du själv länkar till? Hmm...

 

”När jag tar vagnen från centrala Göteborg upp till Bergsjön och går mot Rymdtorget så gör jag det utan vakter och skyddsväst, trots mitt jobb. Vanliga människor lever där, arbetar där, barn går i skola, varje dag. Vänner och familj.”

Jo jag läser det jag länkar till men du drar slutsatser som få ser.

Har hon fel i sitt påstående? Jobbar det inte vanliga människor där som inte behöver ha skyddsväst?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag är inte förvånad över dina misstankar. Du har verkligen grävt ned dig i skyttegravskriget.

Jag tänker kritiskt. Jag tror inte blint på vad han påstår.

Efter att ha följt honom på FB länge så vet jag att han ofta skarvar sanningen för att dramatisera.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

 

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 10.55.09.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Jo jag läser det jag länkar till men du drar slutsatser som få ser.

Har hon fel i sitt påstående? Jobbar det inte vanliga människor där som inte behöver ha skyddsväst?

Det hon skriver ska ses i relation till varför hon alls skrev texten i sin helhet, kan du inte se det? Hon skriver också: ”Den överväldigande majoritet av hederliga vanliga människor som bor i Kronogården”. Till vilken glädje är det för Lamotte om det han skriver om riskbilden är sann? Strandhäll borde, liksom Gad, ha tagit reda på varför han hade skyddsväst. Då kanske de hade skrivit annorlunda (fast det tror jag inte).

 

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag tänker kritiskt. Jag tror inte blint på vad han påstår.

Efter att ha följt honom på FB länge så vet jag att han ofta skarvar sanningen för att dramatisera.

Det är ganska lustigt att hotbilden mot honom förmodligen är lögn samtidigt som du är skitförbannad på honom. Vad tror du då att en del i Kronogården känner? Min bedömning av dina inlägg i den här frågan är att du känner i stället för att tänka. Om han hade varit utan skyddsväst och blivit skjuten i Kronogården hade du antagligen tyckt att han får skylla sig själv. Eller hur?

 

Det blir nog inte mycket sagt av vettiga mått i den här frågan, du är för upprörd. Och jag är antagligen dum i huvudet som inte har skådat ljuset som du och andra upprörda. Det får jag leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det blir nog inte mycket sagt av vettiga mått i den här frågan, du är för upprörd. Och jag är antagligen dum i huvudet som inte har skådat ljuset som du och andra upprörda. Det får jag leva med.

Nej jag är inte upprörd och jag tycker absolut inte att du är dum i huvudet :)❤️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej jag är inte upprörd ...

Det har jag svårt att tro på, du får förlåta mig.

 

4 minuter sedan, lappen71 säger:

... jag tycker absolut inte att du är dum i huvudet :)❤️

Tack! Alltid en tröst. :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMG_1448.thumb.jpg.e874ac0545f1256b1316704e69fee507.jpg

 

En Facebook-reporter med Swish
Har köpt sig en skyddsväst från Wish
Han klär annars ofta
I skön offerkofta 
Men det är farligt i Sverige, capisce?!

 

 

?

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

IMG_1448.thumb.jpg.e874ac0545f1256b1316704e69fee507.jpg

 

En Facebook-reporter med Swish
Har köpt sig en skyddsväst från Wish
Han klär annars ofta
I skön offerkofta 
Men det är farligt i Sverige, capisce?!

 

 

?

Guld från Lappen. rofl.gif.e25422ac80fd31afbfe8d83401a56f63.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Guld från Lappen. rofl.gif.e25422ac80fd31afbfe8d83401a56f63.gif

Kan inte ta cred för bilden eller texten. Men dom passade bra ihop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Kan inte ta cred för bilden eller texten. Men dom passade bra ihop :)

Ok. Kul i alla fall! default_laugh.png.2a1b3e5d435a5ba5b0a952fed8538b94.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 16.02.46.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte Trump

 

 

 

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 19.32.42.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var inte förvånande. Lamotte fjanten ljög när han blev uppmanad att bära skyddsväst. Men det är inget som bekymrar hans följare. 
 

 

6CEA4234-C7C9-4ABF-9B54-E77FE29E8D49.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2020-02-29 på 10:41, Alix säger:

Han påstår att han bar skyddsväst på polisens uppmaning:

 

”Efter att jag offentliggjorde att jag tänkte åka tillbaka till Kronogården kontaktades jag av polisens personskyddsgrupp. De berättade att hotbilden mot mig var massiv och ansåg att jag behövde deras skydd. Det finns helt enkelt personer i Trollhättan som skulle döda mig om de fick chansen. Och poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull.”

 

Inte särskilt förvånande tycker @lappen71 att han därigenom förlöjligar sig ännu mer. Antagligen att det skulle vara lögn. Enligt Strandhäll är ju den här typen av förort snälla ställen.

 

10 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja det var inte förvånande. Lamotte fjanten ljög när han blev uppmanad att bära skyddsväst. Men det är inget som bekymrar hans följare. 
 

 

6CEA4234-C7C9-4ABF-9B54-E77FE29E8D49.jpeg

Som vanligt två versioner som handlar om lite olika saker.

"... poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull" kan innebära att Lamotte i ett samtal med poliser frågade om det är bra med väst och då fick svaret "ja", vilket inte är en uppmaning att bära väst.

 

Den där Linnea borde alltså, förutsatt att polis Jenny besvarat frågan som ställdes, ha formulerat sin fråga annorlunda.

 

Den som är intresserad kan kontakta polis Jenny och begära att få ta del av Linneas fråga.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

 

Som vanligt två versioner som handlar om lite olika saker.

"... poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull" kan innebära att Lamotte i ett samtal med poliser frågade om det är bra med väst och då fick svaret "ja", vilket inte är en uppmaning att bära väst.

 

Den där Linnea borde alltså, förutsatt att polis Jenny besvarat frågan som ställdes, ha formulerat sin fråga annorlunda.

 

Den som är intresserad kan kontakta polis Jenny och begära att få ta del av Linneas fråga.

Ett balanserat och vettigt svar Mattias.

Den verkliga storyn som jag ser det verkar vara de till vänster som som vanligt beter sig som en ilsken mobb som hatar allt och alla som inte snällt inrättar sig i ledet. Att försynt påpeka att inte allt är som det ska i Sverige är en grov synd, tabu.

 

Jo jag tror att Lamotte lever väldigt farligt nu med tanke på vilka han retar upp, den gamla makten i Sverige. 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ett balanserat och vettigt svar Mattias.

Den verkliga storyn som jag ser det verkar vara de till vänster som som vanligt beter sig som en ilsken mobb som hatar allt och alla som inte snällt inrättar sig i ledet. Att försynt påpeka att inte allt är som det ska i Sverige är en grov synd, tabu.

 

Jo jag tror att Lamotte lever väldigt farligt nu med tanke på vilka han retar upp, den gamla makten i Sverige. 

Han lever inte mer farligt än någon annan vanligt Svensson. Riktiga journalister som rapporterar om brun högern lever mer farligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Jo jag tror att Lamotte lever väldigt farligt nu med tanke på vilka han retar upp, den gamla makten i Sverige. 

Vad i hela friden har du för syn på sverige?!?! :tappahakan:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...