Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, mikaellq säger:

Men Trump vågade eliminera ärketerroristen, något pladdermakarna aaaldrig skulle. Kryp.

 

Johnson har nu ett mäktigt motstånd inte bara från Bryssel utan till och med från sina egna politiker i Tories som skiter i folkviljan och vill vara kvar. 

 

Jag avundas honom inte och får en kväljande känsla varje gång jag hör käbblet i House of Lords/Commons. Trött så jag kan spy åt det. Folket sade ju sitt 2016! 

Jag kommenterade specifikt Trumps och Boris Johnsons förhållande till sanningen. Otvetydigt och objektivt lämnar det mycket att önska. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Jag kommenterade specifikt Trumps och Boris Johnsons förhållande till sanningen. Otvetydigt och objektivt lämnar det mycket att önska. 

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! Löfven? :hihihi:

Om Johnson lyckas leverera Brexit så lär han bli hyllad oavsett. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! Löfven? :hihihi:

Om Johnson lyckas leverera Brexit så lär han bli hyllad oavsett. 

Att sätta Löven i samma klass som Trump och Johnson är inte logiskt i min värld. Sätta småpotatis bredvid gigantiska kålrötter. Fungerar inte.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! . 

-Hur ser man att en politiker ljuger?

- ?

-Politikern rör på munnen.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Men Trump vågade eliminera ärketerroristen, något pladdermakarna aaaldrig skulle. Kryp.

 

Johnson har nu ett mäktigt motstånd inte bara från Bryssel utan till och med från sina egna politiker i Tories som skiter i folkviljan och vill vara kvar. 

 

Jag avundas honom inte och får en kväljande känsla varje gång jag hör käbblet i House of Lords/Commons. Trött så jag kan spy åt det. Folket sade ju sitt 2016! 

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd? Britterna har själva möjlighet att välja att avbryta hela brexitgrejen och stanna i EU eller att lämna med eller utan det nu framförhandlade avtalet.

Det senaste som EU verkar ha gjort i ärendet är att, på brittisk begäran, låta ett eventuella utträde dröja lite. Det enda motståndet är brittiskt.

Bortsett från eventuella konspirationer om att det egentligen EU (eller någon annan) som kontrollerar den brittiska statsapparaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd

Genom att (rätteligen) hindra britterna från att både behålla kakan och äta den. Britterna vill ju ha alla fördelar med ett utträde, men inga nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd? Britterna har själva möjlighet att välja att avbryta hela brexitgrejen och stanna i EU eller att lämna med eller utan det nu framförhandlade avtalet.

Det senaste som EU verkar ha gjort i ärendet är att, på brittisk begäran, låta ett eventuella utträde dröja lite. Det enda motståndet är brittiskt.

 

  Visa dolt innehåll

Bortsett från eventuella konspirationer om att det egentligen EU (eller någon annan) som kontrollerar den brittiska statsapparaten.

 

Det är naturligtvis EU:s fel att UK inte har kunnat lämna EU. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Genom att (rätteligen) hindra britterna från att både behålla kakan och äta den. Britterna vill ju ha alla fördelar med ett utträde, men inga nackdelar.

Jaha, jag trodde att de parlamentariska husen hade passerat femårsåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, jag trodde att de parlamentariska husen hade passerat femårsåldern.

Inte de brittiska, särskilt inte underhuset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd? Britterna har själva möjlighet att välja att avbryta hela brexitgrejen och stanna i EU eller att lämna med eller utan det nu framförhandlade avtalet.

Det senaste som EU verkar ha gjort i ärendet är att, på brittisk begäran, låta ett eventuella utträde dröja lite. Det enda motståndet är brittiskt.

 

  Visa dolt innehåll

Bortsett från eventuella konspirationer om att det egentligen EU (eller någon annan) som kontrollerar den brittiska statsapparaten.

 

Storbritannien är en av de rikaste länderna i Europa.
Men just nu verkar största hindret vara britterna själva som likt oss kan tycka väldigt olika.
Synd att jag är så less på eländet. Hade annars följt det mycket noggrant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Storbritannien är en av de rikaste länderna i Europa.
Men just nu verkar största hindret vara britterna själva som likt oss kan tycka väldigt olika.
Synd att jag är så less på eländet. Hade annars följt det mycket noggrant.

Nu ska de ha nyval, dessutom, mitt i allt. 12 december.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Nu ska de ha nyval, dessutom, mitt i allt. 12 december.

Jo jag hörde det. Labour har vänt kappan efter vinden och ändrat sig. Får se hur det går, om Johnson nu gör en May eller inte. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo jag hörde det. Labour har vänt kappan efter vinden och ändrat sig. Får se hur det går, om Johnson nu gör en May eller inte. :) 

Johnson May have to leave number 10.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-31_08-21-14.png.d54c75c835ee067971f93cdd9c52b325.png

 

Coolt. Jag ska få 5G i min gamla 4s. :fane:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

2019-10-31_08-21-14.png.d54c75c835ee067971f93cdd9c52b325.png

 

Coolt. Jag ska få 5G i min gamla 4s. :fane:

Wow! Du får säkert en sådan här:

 

Spoiler

Skärmavbild 2019-10-31 kl. 08.36.03.png

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, boevil säger:

Det är grundlags- och konventionsstyrt. Inte mycket att göra åt. Däremot ska de givetvis sättas i förvar. Hur kan säkerhetsrisker få vandra relativt fritt på gator och torg? Vill de inte sitta i förvar kan de åka hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, boevil säger:

Jo.

Men ”Döms till utvisning”, men kan inte utvisas... 

Det är riktigt. Utvisningen står dock fast den dag det är möjligt. Taskiga framtidsutsikter här, om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-31 på 12:21, boevil säger:

Problemet är inte att de inte kan/får utvisas just nu, problemet är att de tydligen bara får förvaras en begränsad tid, ett år.

En annan udda grej är att de, när/om de inte längre förvaras, kan förbjudas lämna landet.:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...