Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

17 timmar sedan, Alix säger:

Jan-Kladd Assault

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Han lär få skaka buren.

En liten kontamination..?

I sak så tror jag du drar den slutsatsen lite tidigt – sedan är det fullt möjligt att du får rätt med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, KMN säger:

... I sak så tror jag du drar den slutsatsen lite tidigt – sedan är det fullt möjligt att du får rätt med tiden.

Om man är fortsatt häktad även efter hovrättsförhandlingar är sannolikheten stor att man fälls även där. Det är kutym att man släpps fri ur häktet om hovrätten har för avsikt att fria. Undantag finns, men de är just det. I detta fall undrar jag mer över om han fälls för en eller två våldtäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Om man är fortsatt häktad även efter hovrättsförhandlingar är sannolikheten stor att man fälls även där. Det är kutym att man släpps fri ur häktet om hovrätten har för avsikt att fria. Undantag finns, men de är just det. I detta fall undrar jag mer över om han fälls för en eller två våldtäkter.

Vad jag förstod blev han inte omhäktad, men fick sitta kvar i häktet. Hovrättens ställningstagande i skuldfrågan var möjligen inte uppenbart – ens för hovrätten själv – vid tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hon nog inte ensam om, det har jag tyckt sen första gången han dök upp i TV-rutan den lille mannen...

 

 

Skärmavbild 2018-11-15 kl. 14.38.25.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.0ff0368afe8d187965426f41416dcabb.png

 

Då och då får vi skattebetalare rädda banker med skattepengar. Och det är stora belopp. Detta återgäldar bankerna genom att plundra stater på skattepengar. Visst är banker fina grejer!

 

Källa: SVT

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.6bee6bde61847aae6d49ef813bbd017a.png

 

När jag läser SVT nyheter drabbar det mig plötsligt hårt. Väldigt ofta handlar det om MORALPANIK. Visserligen moraler av skilda slag, men om upprördhet kring saker eller företeelser som är RÄTT eller FEL. Missförstå mig inte, jag urskuldar på intet sätt de som stjäl blommor från gravar, nej, det är magnituden i det visuella anslaget jag vänder mig emot. Jämför med en annan nyhet längre ned på sidan:

 

1197018186_dump1.png.2ab4202897db6e12da05163db8073a41.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.616a01b6d63c6d89eb1fb862baef8c15.png

 

Jag är inte pryd, men SVT uttrycker sig vulgärt. ”Ett ligg” är för mig i nivå med att ”gå på dass” eller ”klämma en finne”. En simpel kroppslig handling. För SVT blir ”ett ligg” en potentiell motionsform bland alla andra. Vardagligt och trivialt. Så kanske det är för många. Inte för mig. Kärlek och att älska är eller borde vara något innerligt och fint. :bultandehjarta:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga med att Sverige är inte främst att sådant här förekommer, på grund av slappa och naiva rutiner, utan att fusket fortsatt tillåts ge lön för mödan.

 

”En kvinna som SVT var i kontakt med hade fått närmast toppresultat – 1,85 – på provet, trots att hon inte talar svenska. Hon nekade till att ha fuskat.

– Jag pluggade väldigt hårt, särskilt svenska som andra språk. 

Kvinnans resultat är fortfarande giltigt.”

 

Artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det jobbiga med att Sverige är inte främst att sådant här förekommer, på grund av slappa och naiva rutiner, utan att fusket fortsatt tillåts ge lön för mödan.

 

”En kvinna som SVT var i kontakt med hade fått närmast toppresultat – 1,85 – på provet, trots att hon inte talar svenska. Hon nekade till att ha fuskat.

– Jag pluggade väldigt hårt, särskilt svenska som andra språk. 

Kvinnans resultat är fortfarande giltigt.”

 

Artikel.

Det är naturligtvis trist…

Men man kan väl anta – och hoppas – att det sker en viss självsanering. Utbildningen ska ju genomföras också! Om möjligheten att fuska där är mer begränsad, lär en och annan som saknar förutsättningar få problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”– Så fort du levererar tjänster till staten och offentliga sektorn kan du vara säker på att du får pröjs, säger Bino Catasús.
– Vissa bolag startade ett företag med 50 000 kronor i aktiekapital och gick till en omsättning på 30 miljoner kronor, det är ju unheard-of, så funkar inte nystartade företag”.

 

Bisarra konsekvenser av blåögd migrationspolitik. Snacka om vinster i välfärden... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man inte är med i facket ?

 

 

 

 

Skärmavbild 2018-11-23 kl. 18.19.12.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-11-19 på 16:54, Alix säger:

dump.png.6bee6bde61847aae6d49ef813bbd017a.png

 

När jag läser SVT nyheter drabbar det mig plötsligt hårt. Väldigt ofta handlar det om MORALPANIK. Visserligen moraler av skilda slag, men om upprördhet kring saker eller företeelser som är RÄTT eller FEL. Missförstå mig inte, jag urskuldar på intet sätt de som stjäl blommor från gravar, nej, det är magnituden i det visuella anslaget jag vänder mig emot. Jämför med en annan nyhet längre ned på sidan:

 

1197018186_dump1.png.2ab4202897db6e12da05163db8073a41.png

Jag skiter i vilka som hade den här babyfesten och stal blommorna, men jag vill gärna veta vilka dom var och vart dom kom ifrån, svenskar eller nyinflyttade, oj oj nu kanske jag var lite Rasistisk, men jag själv anser nog att jag är mer realistisk, tycker att allt ska fram i media, för kommer det inte fram i texten vilka dom var, så är det bara vanliga Svenskar som är skitstövlar, och det vill inte jag. 

härkomst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till som inte var frisk i skallen, urinnevånarna tog livet av honom.

Synd att indianerna  i Ameirka inte lyckades  med det också...

 

 

Skärmavbild 2018-11-23 kl. 21.30.34.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tarok säger:

Jag skiter i vilka som hade den här babyfesten och stal blommorna, men jag vill gärna veta vilka dom var och vart dom kom ifrån, ...

Det känns en aning motsägelsefullt, det fetade. Vad gäller vilket land de kom från brukar jag tänka att det är relevant om gärningen i sig inte kan förstås annars. Exempelvis har vi få om alls några etniskt svenska familjer som slänger syra i ansiktet på unga kvinnor som vägrar gifta sig med den utsedde maken. Men vad gäller stöld av blommor är det mer tveksamt. Det låter universellt, tyvärr.

 

30 minuter sedan, Pocahontas säger:

Är det denne mannen som nämns här ovan, gravskändaren?

Är väl sjuk i huvet på nåt vis

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E8qG0/skandade-ebbas-grav--59-arig-man-atalas

Det är olika fall. Mitt inlägg gäller detta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/blommor-stals-fran-dotterns-grav-hittades-pa-babyshower

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/utpekade-blomtjuven-jag-ar-oskyldig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

En till som inte var frisk i skallen, urinnevånarna tog livet av honom.

Synd att indianerna  i Ameirka inte lyckades  med det också...

 

 

Skärmavbild 2018-11-23 kl. 21.30.34.jpg

Tyvärr riskerar han (alltså det som återstår av honom) eventuellt att utsätta den där öns invånare för lite sjukdomar de inte är vana vid. I övrigt får han skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-11-20 på 11:49, Svolder säger:

Det kändes, sa hon

och lutade huvudet mjukt tillbaka mot kudden

det kändes som om änglar sköt på

och jag

jag kunde bara nicka

och droppa svett

Var är det citatet eller poemet från? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...