Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla kontakter raderade!


klod

Rekommendera Poster

Hej!

Igår när jg syncade telefonen innan läggdags, precis som vanligt, frågade

iTunes om jag ville ersätta de kontakter jag hade i datorn med iPhone-kontakterna. jag tänkte lite för snabbt och tryckte "ja", nu visar det sig att alla kontakter i tlf är borta förutom den sista jag la till!!! Förstår inte varför det hände och hoppas dessa går att få tillbaka. Det enda jag kan tänka mig som spelat in är att jag laddade telefonen i en kompis macbook, men därefter var allt normalt, det hände alltså vid min senaste syncning! Hjälp någon! Förhoppningsvis finns kontakterna på min andra dator men är likväl nervös! Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Default borde vara tvärtom att den synkar kontakterna från telefoner till datorn. Du råkar inte ha checkboxen ikryssad som säger att du vill synka över allt på telefonen med det som finns på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte vid datorn nu men tror inte det, syncningen har ju fungerat hittintills... Lite småförtvivlad är jag, finns det ett sätt att få tillbaka det från säkerhetskopian? sparar iTunes mer än 1 backup, annars skrevs ju den sista över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inget sparat på SIM-kortet?

Själv tar jag backup på alla mina kontakter till SIM-kortet med jämna mellanrum. Krävs iof att telefonen är jailbreakad vilket nästan är en förutsättning om man äger en iPhone och vill kunna få ut så mycket som möjligt av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget sparat där (och telefonen är både jb och upplåst...)

 

men skall försöka kontrollera min andra dator, delar samma iTunes där och den är synkad för inte alldeles för länge sedan så i teorin borde väl adressboken gå att kopiera därifrån, hoppas hoppas!

 

Annars ingen som vet ett annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget sparat där (och telefonen är både jb och upplåst...)

 

men skall försöka kontrollera min andra dator, delar samma iTunes där och den är synkad för inte alldeles för länge sedan så i teorin borde väl adressboken gå att kopiera därifrån, hoppas hoppas!

 

Annars ingen som vet ett annat sätt?

 

 

Antingen har jag nu fått lära mig något nytt eller så är det där du har problemet. Kan man verkligen dela iTunes så att iPhonen går att synca på två olika datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biblioteket ligger på en extern hd så det är väl "samma" iTunes egentligen och det har funkat fint tills nu, har aldrig haft problem med det!

 

Tänker att iom att jag synkat tlf med den adressboken så borde jag kunna hitta alla kontakter i den... Skall kolla när jag kommer hem iaf.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att undvika dylika problem i framtiden kan ett tips vara att synka med ett Google-konto också, för adressboken. Google brukar kunna vara tämligen stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu återställt nästan alla kontakter från andra datorn (exporterade vcard därifrån och importerade på huvuddatorn, sen syncade jag iphonen på nytt), jag hade inte tidigare markerat "Ersätt information på denna iphone" och adressboken på datorn var även den tom... Jag förstår verkligen inte vad som kan ha hänt men det kunde blivit otroligt jobbigt såvida inte jag haft den andra datorn... Väldigt mysko alltsammans och spontant känns det som att det något måste ha gått "fel" när min iphone dök upp i min polares itunes (t.ex. så återställdes spelningarna på de filmer jag hade i telefonen).

 

Jaja, kom undan med blotta förskräckelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...