Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac G5, bild (från AppleStore)


palegolas

Rekommendera Poster

Anton Österberg

Hur tusan får dem in något överhuvudtaget i den där?? Alla moduler måste ju vara tunna som kreditkort (vilken hårddisk är det?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Jag tror faktiskt att det är en vanlig 3,5" disk, den ser ganska stor ut på bilden som visas långt ner på shift.se förstasidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men brukar ni gå runt på tippen och böka?

Nja, jag hittade mina när jag letade efter en diskettenhet till min 512:a. När jag ändå var på soptippen var jag ju tvungen att titta. Så hittade jag precis vad jag letade efter. Men när nu SE:n funkade så bra ville jag inte flytta diskettenheten, så jag är fortfarande på jakt efter en 800k-diskettenhet, som passar till en SE eller 512:a...

Har en liggandes från en lc, borde väl va samma.

 

Är du intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Jag tror faktiskt att det är en vanlig 3,5" disk, den ser ganska stor ut på bilden som visas långt ner på shift.se förstasidan.

Jo nu ser jag, (syns ganska bra på; http://www.shift.se/news_images/expo/imac4.jpg), men den är ändå inte långt ifrån en vanlig plattskärm. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liggandes från en lc, borde väl va samma.

 

Är du intresserad?

Javisst! Är det bara 800k tror jag det var samma på alla gamla Macar. Vad ska du ha för den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en sak idag

Det kanske går bygga om imacen till en bärbar :lol: bara ett batteri räcker ju :P och ett skydd för skärmen, när det är nerpackad i väskan.

tangentbord, kan man ha ett med blåtand, likaså musen :rolleyes:

 

 

Den nya iMacen ser mycket modernare ut än iGloben som förvisso var grymt snygg på sin tid. Men är det någon som har tänkt på att den nya iMacen påminner om de där bilderna som fanns på bl.a. Macfeber som det det ryktades om att de nya Apple-skärmar skulle se ut?

Jag håller med om att den ser modernare ut, men jag tycker inte den är ens i närheten av lika snygg som iGloben :(

 

När den kommer till macforum, får jag gå och kolla på den live, så kanske jag ändrar uppfattning :lol:

Jag tyckte inte den verkar vara så dyr, med tanke på vad man får, vad tycker ni andra?

 

Jag undrar lite över hur bra skärmen är, tex mot apples vanliga skärmar. Det är ju inte så stor prisskillnad mellan minsta skärmen och minsta imacen, men det är ju lite skillnad på storlek också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmarna är säkert samma som i tidigare iMac.

 

Jag skulle också önska att alla Macar hade en liten UPS inbyggd, tillräcklig för ca 1-2 minuter med normal belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liggandes från en lc, borde väl va samma.

 

Är du intresserad?

Javisst! Är det bara 800k tror jag det var samma på alla gamla Macar. Vad ska du ha för den?

Betalar du bara portot och emballage så får du den.

 

Måste bara leta fram den, var jag nu har lagt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som en bra deal! Hör gärna av dig är du hittar den!

Japp det ska jag göra, letar nu i helgen efter den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer om grafikkortet...

 

Jodå, nog klagar folk på det i G5:an, och av en ganska god anledning. Men det går ju att byta ut, både själv och "build to order", så problemet är inte alls lika stort. Ett, säg, 9600Pro/XT är inte mycket dyrare än ett 5200FX, och det genererar förmodligen mindre värme. Det hade definitivt gått, utan några större problem, skulle jag gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...