Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac G5, bild (från AppleStore)


palegolas

Rekommendera Poster

... och den är förhållandevis tunn!

Alltså - inte långt kvar till Powerbook G5!!! (w00t)

Hoppas dom gör en batterisnål PowerBook istället för en G5-powerbook.

"10 timmars batteritid" och "1kg" skulle locka fler presumtiva laptopkunder än "Nu 2x snabbare med G5" tror jag, i alla fall mig.

Jag skulle då sälja den här på stubben om det kom en G5 powerbook som såg lite coolare ut :P

bara för att vara värst :P

men absolut, en batterisnål powerbook/ibook skulle de nog tjäna ganska bra på. ytterligare ett skäl för m$-folk att switcha.

 

edit: "den här" = min PB17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Håller med, ser instabil ut, inte alls lika fräck som den ursprungliga "lampfoten".

Tveksam om jag skulle köpa den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:sick:

Jag tyckte den verkar hemsk :( Ungefär lika dålig, som cuben var bra :lol:

Att den ser ut att vara ostabil, har ni ju redan sagt, men jag tror att alla sladdar man har till datorn, kan ställa till problem också. Dom kommer ju hänga från skärmen, och bli skavda varje gång man ändrar skärmen. Tror att livslängden på den nya iMacen är betydligt kortare än de gamla (båda modellerna)

 

Prestandamässigt, är det väl som vanligt, lite minne och klen grafik, men annars verkar det rent tekniskt vara en ganska hyfsad dator, för det priset. Mellanmodellen kostar bara 2000 mer än den minsta, men man får en hel del extra, tex DVD-brännare, och snabbare processor.

 

G5:an ska väl vara varm, så jag undrar om inte skärmen kan ta stryk av värmen. iBooken sägs ju inte klara att köra med stäng lock, pga att värmen pajar skärmen :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G5:an ska väl vara varm, så jag undrar om inte skärmen kan ta stryk av värmen. iBooken sägs ju inte klara att köra med stäng lock, pga att värmen pajar skärmen :blink:

jag tror nog att värmen sipprar ut på vänstra sidan och upptill, om man ska tro "nakenbilden" på www.apple.com/imac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde visst att skriva att apple inte hade en lätt situation, när de skulle hitta en design som var bättre och snyggare än iMac G4, den tycker jag var riktigt snygg :)

 

jag tror nog att värmen sipprar ut på vänstra sidan och upptill, om man ska tro "nakenbilden" på www.apple.com/imac

Hoppas det är så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några fler nyheter ifrån Paris?

Andreas la upp bilder från Paris, på imacen för inte så länge sedan. Det kanske kommer fler inlägg snart, om det var något mer

Vänta en stund, och se.

 

 

Jag tyckte imacen såg än fulare ut, när dom var "verkliga" bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde visst att skriva att apple inte hade en lätt situation, när de skulle hitta en design som var bättre och snyggare än iMac G4, den tycker jag var riktigt snygg :)

 

jag tror nog att värmen sipprar ut på vänstra sidan och upptill, om man ska tro "nakenbilden" på www.apple.com/imac

Hoppas det är så

ser ju nu att det finns en bild längst ner på den sidan där värmen leds ut upptill :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara det här med graikkortet för mig? Jag håller inte på något med spel och så, så jag har ingen koll på den biten, men är det inte samma grafikkort som i G5:an (PowerMacen alltså)? Enligt vad jag kunde se på Applestore är det det. Har aldrig hört någon gnälla på grafikkortet i den, och jag har ju en själv och har aldrig märkt några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför gnällde då ingen på att inte grafikkorten uppgraderades med senaste G5-uppgraderingen? Det var ju inte så länge sedan. Känns det som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet är ganska dåligt, rent prestandamässigt, och 64 MB VRAM är i minsta laget om man inte kan byta ut kortet.

Jag har snäppet bättre i min PowerMac (ATi:s Radeon 9600 Pro, med 64 MB), men jag kan ju byta upp mig när jag känner för det. Omöjligt med iMac G5...

I PowerMacen är det egentligen bra att man har ett skräpkort (ok, så illa är det inte, men billigt är det), för då kan man sänka kostnaden totalt om man ändå tänke byta kort sen.

Sätter man in värstingen direkt, så låser man en hel del kapital i det, utan att man lätt kan få pengarna tillbaks. Då måste man hitta en som vill uppgradera sin PM G5 med ett OEM-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Designmässigt får den godkänt. Även prestandamässigt (1.6 GHz G5 med 550 MHz buss är inte fy skam). Men jag säger då det. Fy på er, Apple, fy på er! Ett sånt fullständigt mindervärdigt grafikkort skulle jag inte ens tänka mig att ha i en billig skräp-PC för 5000 spänn. Det är garanterat ett av marknadens sämsta grafikkort (som fortfarande görs nya dvs). Att dom har mage att sälja en dator för 20 papp med ett sånt grafikkort förstår jag inte... alla dom hemanvändare som inte vill punga ut för en "riktig" G5:a, men som vill ha en G5-processor och annat för att faktiskt kunna spela moderna spel, blir ju lurade! Dom kommer knappast kunna köra Doom 3, bara som exempel, med speciellt höga inställningar. Riktigt synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, så där snygg var den faktiskt inte. Absolut inte ful på något sätt. Men den var inte vad jag hoppats. Min iMac G4 20" är fortfarande den utan tvekan, absolut läckrast designade dator. Inget jag gråter över, men jag hade ändå hoppats att nya iMacen skulle bli ännu läckrare. Oh well. Det jag tyckte var lite mindre snyggt var att den var så tom under skärmen. Annars helt ok!

 

-- Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle de inte presentera en ny mac idag? Eller var det nästa tisdag? För så vitt jag kan se så har ytterligare ett klipp och klistra geni gjort sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle de inte presentera en ny mac idag? Eller var det nästa tisdag? För så vitt jag kan se så har ytterligare ett klipp och klistra geni gjort sitt.

Vad menar du med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inbillar jag mig ngn slags ide om design... Fast o ena sidan tycker jag ju att saab 95 från 60talet har en inneboende skönhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, smaken är som ....."

 

Men......Ni fattar inte att vad det här är! Det är den absolut coolaste maskin någonsin designat inom data ..........Den iMacen är Så före sin tid!

Det är väl tur att den inte är designat av svenskt designer.....då skulle den varit minst lika tråkigt som volvo "fortförande" är ! ! !

 

 

 

Future is here . . .

 

 

 

Apple is BACK . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För att reda ut eventuella tvivel:"

 

Tack! Då ska jag inte utrycka mer vad jag känner infö denna badrumslåda med detalj, lånad av av ett underede från ett annat mac projekt. Slimmade kostnader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ballast är den men bäst är den inte. Jag säger bara: SE/30.

Liten och kompakt.

Stabil (den välter aldrig)

Inget som sticker ut och kan brytas av

Snabb (68030 16 Mhz. Startar med 7.5.3 på ca. 35 sekunder)

 

Och så kan man hitta dem på soptippen :)

Det gjorde jag. I och för sig ingen SE/30, utan en vanlig SE, men med produktionsdatum månaden innan den släpptes, och fullt fungerande. Det gäller bara att skaffa fram ett tangentbord. Dessutom hittade jag en Classic, som nog går att få igång ganska enkelt. Snacka om fynd :-)

 

Den som tycker att Volvo fortfarande är tråkigt har inte sett nya V60. Jag tyckte också de var tråkiga innan jag såg den. Och då menar jag se på riktigt, inte på bild!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För att reda ut eventuella tvivel:"

 

Tack! Då ska jag inte utrycka mer vad jag känner infö denna badrumslåda med detalj, lånad av av ett underede från ett annat mac projekt. Slimmade kostnader?

Oj, jag kanske inte förstod ditt inlägg helt och hållet. Ursäkta för det.

Som jag förstod det så trodde du att bilderna på den nya iMac bara var låtsasbilder som vi hittat ute på nätet.

Det är verkligen inget problem! Trodde ironin var besvarad. Måste faktiskt uppriktigt utrycka min glädje över de svar som man ofta får på de mest basala frågor.

Bra forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men brukar ni gå runt på tippen och böka?

Nja, jag hittade mina när jag letade efter en diskettenhet till min 512:a. När jag ändå var på soptippen var jag ju tvungen att titta. Så hittade jag precis vad jag letade efter. Men när nu SE:n funkade så bra ville jag inte flytta diskettenheten, så jag är fortfarande på jakt efter en 800k-diskettenhet, som passar till en SE eller 512:a...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju asasnygg och dessutom har den en go G5 i sig!

 

Den nya iMacen ser mycket modernare ut än iGloben som förvisso var grymt snygg på sin tid. Men är det någon som har tänkt på att den nya iMacen påminner om de där bilderna som fanns på bl.a. Macfeber som det det ryktades om att de nya Apple-skärmar skulle se ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...